וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדי הכת החרדית הקיצונית יישלחו למשפחות אומנה"

28.11.2013 / 14:59

בית משפט בקנדה הורה להעביר 14 ילדים, בני חודשיים עד 16, מהכת החסידית "לב טהור" למשפחות אומנה לאחר שנקבע כי עברו התעללות קשה שכללה בין היתר הכאה במוטות ברזל

בית המשפט לנוער במחוז קוויבק שבקנדה הורה אתמול (רביעי) להעביר באופן מיידי למשפחות אומנה 14 ילדים מהכת החסידית הקיצונית "לב טהור". זאת, לאחר שחקירת גורמי הרווחה במדינה העלתה כי הילדים, בני חודשיים עד 16, נמצאים בסיכון גבוה לפגיעה על רקע עדויות על התעללות פיזית ונפשית.

אנשי כת "לב טהור", ישראלים לשעבר, סרים למרותו של מנהיג הקהילה, שלמה ארז הלברנץ. הלברנץ, חוזר בתשובה בשנות ה-50 לחייו, אשר מכנה את עצמו אדמו"ר על אף שמעולם לא החזיק בידו תעודת הסמכה לרבנות ולא זכה לגיבוי מרב או דמות תורנית כלשהי. בשבוע שעבר עזבה הכת את העיירה סנט אגט במחוז קוויבק שבקנדה, שבה ישבה יותר מעשור. בדיעבד, התברר כי העזיבה החשאית יצאה אל הפועל לאחר שאנשי הכת חשו כי החבל סביב צווארם הולך ומתהדק לנוכח חקירה שהתנהלה נגדם ובעקבות דיון בבית המשפט בעניינם.

לקריאה נוספת:
בלחץ גורמי רווחה: חברי הכת החרדית ברחו מבתיהם
התעללות מזעזעת בכת: "הורה למרוח על הילדים צואה"
חשד: ניהל כת ואילץ הורים להתעלל בעשרות ילדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעללות נפשית ופיזית. חלק מחברי הכת/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי העדויות שנאספו, אנשי הכת נהגו להתעלל בילדיהם, בין השאר על ידי הכאה במוטות ברזל ונטילת כדורים פסיכיאטריים ללא אבחון פסיכיאטרי, וכן נישואים בכפייה מגיל 14. השבוע אף קיימה הוועדה לזכויות הילד בכנסת דיון מיוחד שבו נשמעו עדויות אלו. אנשי הכת סברו כי אם יעברו למחוז אחר בקנדה, יוכלו להתחמק מהחלטת השופט. על פי דיווחים בתקשורת הקנדית, 200 מחברי הכת התמקמו בעיירת צ'אטהם קנט באונטריו.

14 הילדים, שעליהם התבססה ההחלטה אתמול, הם משתי משפחות בכת, וביניהם נערה בת 16 שנישאה לאחרונה, ובנה, תינוק בן חודשיים. על פי החלטת השופט, הילדים יורחקו מהקהילה וממשפחותיהם לתקופה מינימלית של חודש, הוריהם יפקידו את דרכוניהם כדי להסיר חשש שיברחו ובמהלך תקופה זו ייבדקו הילדים על ידי רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים. בית המשפט הסתמך בהחלטתו על עדויות של חברי קהילה לשעבר ועל בדיקת הרווחה שנמשכה כמה חודשים.

בקהילה הגיבו השבוע לטענות ואמרו כי "נעשה כאן ניסיון ליצור מיתוס ולחזור שוב ושוב על דברים המוכחים כשקריים". לדבריהם, "הילדים נחקרו שעות ארוכות ולא נמצאו אימהות בנות 14 וסבתות בנות שלוש, לא מרתפי עינויים, מוטות ברזל או ילדים שהוצאו מביתם ולא טיפולים פסיכיאטריים עצמאיים. יש קבוצה של אנשים אכזריים, מכוערי נפש שרודפת אחר הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully