וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי "הקוסם" נעים הוא ראש ארגון הפשע מהבירה שנעצר

בלשי היחידה המרכזית של המשטרה עצרו את העבריין, החשוד שהשתלט על קו חלוקת סולר פרטי באזור הבירה, על ידי איומים והכאה של בעליו. הוא חשוד גם בקשר לחיסולים באזור המרכז

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

העבריין אלי נעים, המכונה "הקוסם", הוא ראש ארגון הפשיעה בירושלים אותו עצרו אתמול בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של המשטרה - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. נעים, שהיה יעד מודיעיני של משטרת ירושלים, חשוד כי השתלט על קו חלוקת סולר של אדם פרטי. במסגרת ההשתלטות, הוא תקף אותו ואיים עליו במהלך שלושת החודשים האחרונים. על פי החשד, באחד ממקרי התקיפה, הוא היכה אותו לנגד עיני ילדיו. מעצרו הוארך היום בצהריים בבית משפט השלום בבירה בחמישה ימים. בחקירתו הכחיש נעים את המיוחס לו, וטען כי ההיכרות בינו לבין אותו אדם היא חברית. "אנחנו עושים ערבי קריוקי", אמר.

מלבד החשד הנוכחי לסחיטה באיומים, המשטרה חושדת כי נעים מעורב בביצוע עבירות נוספות באזור המרכז. אחד מהחשדות סובב סביב פרשיות סחיטה באיומים של גורמים בשוק האפור באזור המרכז. בנוסף, חושדים החוקרים כי נעים חבר לאחרונה לארגון של האחים מוסלי ממזרח ראשון לציון, המנהל מאבק איתנים מול יצחק אברג'יל, ומול העבריינים אבי רוחן ויעקב (עקא) שמעון. לפי ההערכות, הסיבה לכך שהאחים מוסלי חברו לנעים נעוצה בקשרים הענפים שהוא מנהל עם החיילים של אברג'יל. בשל העובדה כי הם הרגישו חופשיים יותר לאחר שאברג'יל הוסגר לארצות הברית, פתח נעים במסע גיוסים לטובת העבריינים ממזרח ראשון לציון, מה שהוביל למלחמה עקובה מדם - המכונה מלחמת הצ'יינג'ים - בין כנופיות בראשון לציון, בה לקח חלק גם העבריין הירושלמי יעקב (עקא) שמעון. לפי הערכות, במסגרת המלחמה הזו קיפחו את חייהם 17 אנשים שניסו לערוק לצד זה או אחר. יחד עם זאת, יצוין כי מעצרו הנוכחי של נעים הוא בשל החשד לסחיטה בירושלים ולא בשל אירועים אלה במרכז הארץ.

עו"ד ירון גיגי, המייצג את נעים, מסר: "אין שחר לדברים המיוחסים לו".

המלחמה בארגוני הפשיעה - כותרות נוספות:
מלחמת החיסולים: 4 מאנשי אבי רוחן נעצרו במרכז
שימוש במודיעין חסוי ותיקוני חקיקה: כך ניאבק בפשע
אהרונוביץ': "נפעיל מעצרים מנהליים נגד ארגוני פשיעה"

(עדכון ראשון: 12:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully