וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נפרדו בכיכר רבין: "אריק - סמל לישראליות ולצניעות"

28.11.2013 / 0:20

מבוגרים וילדים נאספו בכיכר המרכזית בתל אביב לאחר מסע הלווייתו של ענק הזמר העברי. בין שיר להדלקת נר, הם העלו זכרונות ונפרדו מאגדת תרבות: "הגדיר את הילדות שלי"

צילום: סטלינק, דוד קורן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

מאות בני אדם התאספו אמש (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב, שעות אחדות לאחר הלווייתו של אחד מגדולי זמרי ישראל, אריק איינשטיין. מבוגרים, צעירים, בני נוער וילדים שרו בקולי קולות רבים משיריו של הזמר שהלך שלשום לעולמו בגיל 74 בעקבות מפרצת באבי העורקים, והדליקו נרות לזכרו. המשתתפים ישבו במעגלים עם גיטרות וחלקם אף אכלו סופגניות. כמה מהם אף עטו צעיפים של קבוצת הפועל תל אביב, קבוצתו האהודה של איינשטיין.

אריק איינשטיין - 1939-2013
לא בושה להיות עצוב: מסע ההלוויה של אריק בתמונות
אורי זוהר ספד לאיינשטיין: "לא יכול לעזוב אותך"
מוני מושונוב נפרד מאריק: "תמיד האמנת שאהבה תנצח"

מתאבלים על מותו של אריק איינשטיין בכיכר רבין. נובמבר 2013. בן קלמר
כיכר רבין, אמש/בן קלמר

מירי שניידר, תל אביב, סיפרה כי הייתה חברה טובה של איינשטיין. "הכרנו לפני הרבה שנים כשהוא עבד עם בעלי שהיה מפיק", שחזרה. "לצערי, פספסתי היום את הטקס ואת הלוויה אז באתי להרגיש הזדהות. אני מאוד מצטערת שפספסתי את ההלוויה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מתאבלים על לכתו של אריק איינשטיין בכיכר רבין, תל אביב. נובמבר 2013. ניב אהרונסון
מתאבלים על לכתו של אריק איינשטיין בכיכר רבין, תל אביב. נובמבר 2013/ניב אהרונסון

מאיר שלי ומיכאל טובול, גם הם תושבי תל אביב, אמרו: "האמנו שאריק איינשטיין היה אושיה. הוא מסמל יותר מהכול את הישראליות, הצניעות, דברים שלא רואים היום. היום רואים את הסלב עם השופוני. באנו לחלוק כבוד. רצינו להגיע גם ללוויה, אבל עבדנו עד מאוחר".

"אריק הוא סמל לישראליות שאבדה לנו"

רועי, בן 32, מירושלים, הסביר כי הגיע מרחוק כי "רציתי להיות הכי קרוב לבן אדם שהגדיר את הילדות שלי. עבורי, אריק איינשטיין הוא סמל לישראליות שאבדה לנו". ארנון מרוז הגיע לכיכר עם בנו דביר בן השלוש. "לא הגעתי להלוויה, אבל כשהיא הסתיימה לקחתי את בני לקבר", סיפר. "זאת הפעם הראשונה שהוא הגיע לבית קברות. אני סמוך ובטוח שמעטים האנשים שיש להם כוח אמיתי שמגיע מהצניעות ולא מהחיפוש אחר הזוהר".

איינשטיין הובא למנוחות אתמול אחר הצהריים בבית העלמין טרומפלדור בעיר. חברו הטוב ומחותנו של איינשטיין, אורי זוהר, ספד לו בהלוויה. "חיית בעולם של טוב. לא יכולת להבין את הרע", אמר זוהר. "עשית טוב להרבה מאוד אנשים. לכל עם ישראל עשית טוב. בתוך השירים ראו את הנשמה שלך. אני נפרד ממך, אבל אני לא יכול לעזוב אותך. שתזכה לגאולה שלמה, אמן".

קברו של אריק איינשטיין דקות ספורות לאחר ההלוויה. נובמבר 2013. יותם רונן
מניחים זרים בכיכר/יותם רונן

לפני ההלוויה, הגיעו עשרות אלפי בני אדם לכיכר רבין, שם הוצב ארונו, על מנת לחלוק כבוד אחרון לאחד מענקי הזמר והתרבות העברית. מכיכר רבין יצא מסע ההלוויה לכיוון בית העלמין. בין הרבבות שהגיעו לכיכר, היה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "היצירה שלך היא חלק מהתרבות של עם ישראל בארצו והיצירה שלך תמשיך לחיות איתנו", ספד לו, "לא נס ליחה וגם לא ינוס ליחה. אחד מהשירים הנהדרים הללו, אתה, הזמר הלאומי, שרת את מילותיו של המשורר הלאומי: 'אומרים אהבה יש בעולם' ואתה שואל - מה זאת אהבה? אריק, אהבה זה מה שאנחנו חשים אליך".

קברו של אריק איינשטיין דקות ספורות לאחר ההלוויה. נובמבר 2013. דרור עינב
קברו של אריק איינשטיין דקות ספורות לאחר ההלוויה. נובמבר 2013/דרור עינב

חברו הקרוב של איינשטיין, השחקן מוני מושונוב, התקשה לעצור את הדמעות. "השתדלת לא לשפוט בני אדם", אמר בעצב. "לא הלכת שולל למרות כותרות העיתונים. התקשרת לאנשים שלא הכרת כדי לחזק, ויצאת מחזק עם שלם. לימדת אותי לסלוח. ידעת שיש רוע, אבל הזכרת לכולם שיש גם טוב בבני אדם, והרבה. למרות התהפוכות במשך השנים, ידעת שבבסיס יש משהו טוב. היית בן יחיד ולאורך חייך אספת לך אחים ואחיות רבים. אריק, אריה, אריות, ארטיקולה, אהבתי אותך".

(עדכון ראשון: 21:25)

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013. בן קלמר
מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013/בן קלמר
מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013. בן קלמר
מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013/בן קלמר
מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013. בן קלמר
מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013/בן קלמר
מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013. בן קלמר
מאות נפרדו מאריק איינשטיין בכיכר רבין, נובמבר 2013/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully