וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מפנה את הלחי השנייה - והסעודים זועמים

בועז ביסמוט

27.11.2013 / 6:32

סעודיה באה לעזור, כשעלתה על בריקדות בעקבות הסכם ז'נבה. פרשנים בתקשורת הסעודית זועמים על "אמא תרזה" (אובאמה), שלאחר שנתן לחי אחת, היפנה גם את השנייה. העיקר שיהיה הסכם. העיקר שיהיה שלום. אי אפשר לבוא לאובאמה בטענות: הוא אף פעם לא נשמע כמו גרי קופר, יותר כמו אייבי נתן.

באתר העיתון "ניו יורק טיימס" כיכבה אתמול ברוב שעות היום ידיעה שדיווחה על הזעם הסעודי. אלה מבינים כי אמריקה השתנתה. בקצב הזה, איראן עוד תהפוך לבעלת הברית המרכזית של ארה"ב במפרץ. איפה הכבוד למורשת חומייני?

הסעודים זוכרים כיצד הנשיא ג'ימי קרטר הפקיר ב?1979 את מוחמד רזא שאה פהלווי לטובת האייתוללה חומייני. בריאד חוששים כעת מתסריט דומה, שבו הנשיא אובאמה יפקיר את המלך הסעודי עבדאללה לטובת עלי חמינאי. לו המפרץ הפרסי היה משחק קלפים, אייתוללה מנצח מלך כשמסביב לשולחן משחקים נשיאים דמוקרטיים.

הסונים משתוללים, השיעים צובטים עצמם כלא מאמינים

העולם הסוני משתולל, העולם השיעי צובט עצמו כלא מאמין. וושינגטון אמנם בנסיגה, אבל עדיין מסוגלת בשקיעתה לשנות את מאזן הכוחות במזרח התיכון. אובאמה, כפי שניבאו בתחילת הקדנציה הראשונה שלו, באמת קוסם: על פי תפיסתו, הוא הצליח להפוך באזורנו את הרעים לטובים, ואת הטובים לרעים. וישראל בצד הטוב, זאת אומרת בצד הרע.

מבחינת הסעודים, אין הבדל רב בין ההסכם שנחתם ביוזמה אמריקנית עם האיראנים להסכם שנחתם עם הסורים. שניהם רעים. העולם השיעי מרוויח על חשבון העולם הסוני. ביום שני, עם סיום השיחות בז'נבה בעניין הגרעין האיראני, החלו באותו מקום שיחות סוריה. סעודיה לא היתה מתנגדת שישראל תתקוף גם את איראן וגם את ז'נבה.

סעודיה רואה, כמו כולנו, כיצד אמריקה מוותרת על עוצמתה הצבאית ומהמרת על הסכמים. סעודיה חוששת להיות הבאה בתור. שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, אמנם דיבר שעה אחרי חתימת ההסכם בז'נבה על מפרץ פרסי חדש, שבו כולם חיים בשלום ובביטחון. אשרי המאמין. רק אובאמה מאמין לאיראנים. הבעיה של אובאמה היא שעל פי סקר CNN, 53 האחוזים מהאמריקנים לא מאמינים לו.

אמריקה של רייגן ניצחה את בריה"מ הקומוניסטית, אמריקה של בוש הפילה את סדאם ואת הטליבאנים. אמריקה של אובאמה משמרת משטרים קיימים ומנהלת איתם עסקים. אצל אובאמה, המדים לארון והדיפלומטים לחזית. איראן, סוריה וצפון קוריאה רשאיות להשתולל: השריף, אחרי חיסול בן לאדן, החזיר את האקדח לאפסנאות.

אבל לא הכול אבוד... ארה"ב שלחה אתמול מפציצי B-52 לשטח המריבה בין סין ליפן האסור לטיסה, אחרי שהסינים שלחו לשם נושאת מטוסים. יכול להיות שאובאמה כבר הספיק לעשות ל?B-52 הסבה, ולהפוך אותו למטוס ללא טייס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully