וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים נוספים במפעל פלסן סאסא בצפון; 120 פוטרו

26.11.2013 / 20:17

המפעל, השייך לקיבוץ סאסא ומתמחה בייצור מיגון לרכבים צבאיים, חווה בתקופה האחרונה קשיים כלכליים בשל קיפאון ממנו סובל השוק הצבאי העולמי. במפעל מועסקים מעל אלף עובדים

120 עובדים ממפעל "פלסן סאסא" שבקיבוץ סאסא שבגליל העליון עוברים בימים אלו הליכי פיטורים. זהו גל הפיטורים השני שעורך המפעל בחודשים האחרונים בשל קשיים כלכליים אליו נקלע. בגל הקודם פוטרו עשרות עובדים.

"היה לי היום שימוע וכנראה שמחר כבר אפוטר", סיפר לוואלה! חדשות עובד שעבר היום (שלישי) שימוע שלפני פיטורים, "לפני כמה חודשים היה עוד גל של פיטורים, קטן יותר ועכשיו כנראה התחילו בגל הפיטורים השני". הוא הוסיף: "המפעל לא זוכה במכרזים ולכן הוא נקלע ככל הנראה לקשיים כלכליים. עבדתי במפעל חמש שנים והתמקצעתי במשהו מאוד מאוד ספציפי. יש אולי עוד שניים שלושה מפעלים בארץ שמתאימים לכישורים שרכשתי במהלך העבודה בפלסן. זה לא נעים, אבל צריך להתמודד עם זה".

עוד בנושא:
150 מעובדי תעשיות הביטחון בצפון בסכנת פיטורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיגונים לרכב המיוצרים על ידי המפעל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפעל פלסן סאסא מייצר מיגון לרכבים צבאיים והוא מעסיק למעלה מאלף עובדים בקיבוץ הצפוני. הוא נחשב לאחד המפעלים המשגשגים ביותר בצפון בפרט ובתעשייה הקיבוצית בכלל. במפעל הסבירו היום כי הפיטורים באו בעקבות הקיפאון ממנו סובל השוק הצבאי העולמי. יחד עם זאת הסבירו כי המפעל פועל לפתח מוצרים לשווקים ביטחוניים בהם פוטנציאל המכירות גבוה יותר. כך לדוגמא רק בשבוע שעבר נפתחה במפעל חטיבה שעוסקת בהגנת הגבולות בשל הביקוש הגובר בתחום זה.

"אף אחד לא יישאר בקריית שמונה"

בחודש יולי האחרון, קיימו מאות מעובדי מפעלי התעשיות הביטחוניות בקריית שמונה הפגנת ענק במסגרתה חסמו את הכניסה הראשית לעיר. זאת, בעקבות פנייה של גורמים בכירים בצה"ל למנהלי התעשיות הביטחוניות בה הורו להם להאט את קצב הייצור של טנקי המרכבה סימן 4, המהווה קו ייצור עיקרי בקרב ששת המפעלים הביטחוניים בקריית שמונה - סימ"ת, אחים סאינה, בלובשטיין תעשיות, קשת, אבימור ואלקטו-גליל. ההחלטה הובילה לירידה ניכרת בהיקף ההזמנות מצד משרד הביטחון. בתוך כך, מנהלי המפעלים התקשו להתמודד בהיעדר תקציבים והחלו בפיטורי עובדים. לאחרונה, פוטרו ממפעל סימ"ת 20 עובדים, מפעל אחים סאינה פיטר 30 עובדים וממפעל אלקטו-גליל פוטרו 20 עובדים. "אנחנו יוצאים להפגין לאור החשש לפיטורי עובדים", אמר אז אחד ממנהלי המפעלים, "ברגע שעובדים יפוטרו הם יעזבו את העיר, אף אחד לא יישאר בקריית שמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully