וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראו אותם לסדר: איך התנהגו הח"כים בבית הספר?

26.11.2013 / 16:56

הכנסת ציינה את "יום המורה" בדיון חגיגי אליו הגיעו המורים של חברי הכנסת. נחמן שי חילק שבחים למורתו להיסטוריה, ואילו ח"כ רות קלדרון התוודתה: "לא הייתי הרבה בשיעורים"

ועדת החינוך של הכנסת ערכה הבוקר (שלישי) דיון מיוחד לרגל "יום המורה" - יוזמה של מספר מורים, יזמים צעירים וארגוני חינוך, בהם קרן טראמפ ותנועת המורים החדשה, הקוראים לייחד יום בשנה בו יודו למורים על פעילותם, בדומה ליום האם. לדיון הגיעו מורים רבים מכל רחבי הארץ, אנשי חינוך, חברי כנסת, תלמידים וגם מוריהם של חלק מחברי הכנסת.

אחת מהן היא שושנה פרבר, מורתה של ח"כ רות קלדרון בתיכון ליידי דיוויס בתל אביב. "אני התרגשתי כל השנים מהקצב המהיר שבו רות התקדמה ובעיקר התרגשתי מנאום הפתיחה שלה בכנסת. אם היו לי עוד תלמידים כמוה היה לי נחת", סיפרה.

ח"כ קלדרון חלקה עם המשתתפים רגעים זכורים במיוחד מבית הספר: "כשהייתי בכיתה ב' התבקשנו לרקום עטיפה לספר התורה, אבל אמא שלי לא ידעה כיצד לעשות זאת. אז המורה שושנה רקמה את העטיפה עבורי". "רגע אחר היה בכיתה י"א", נזכרה קלדרון, "שושנה לימדה על עקדת יצחק, ואני לא האמנתי שיש טקסט כזה, משהו מאוד עמוק קרה לי. לא הייתי הרבה בשיעורים אבל בשיעור הזה הייתי. זה היה אחד מרגעיי הטובים"'.

מי היה "חלומו של כל מורה"?

לדיון הגיעה גם מאירה אופיר, מורתו של ח"כ נחמן שי בגימנסיה העברית בירושלים. "הוא נכנס לגימנסיה וזו הייתה החלטה מאוד ייחודית של הוריו", היא אומרת בשיחה עם וואלה! חדשות. "הגימנסיה הייתה אמורה להיות זו של מייסדי ירושלים, בעלי האמצעים, והוא בא עם חולצה כחולה ושרוך אדום. אנטי הצופים. הוא השתלב מהרגע הראשון בצניעות בלתי רגילה ולא ויתר. כבר בתיכון הוא כתב בעיתון "במעלה" וסלל לעצמו את הדרך כביכול מהרגע הראשון". לדבריה אופיר, שי היה "תלמיד טוב מאוד, חלומו של כל מורה. הוא היה שואל ולא מקבל שום דבר מאליו".

שי, מצדו, אמר כי הוא שמח על ההזדמנות להזמין לכאן את המורה שלו להיסטוריה. "ההשפעה שלה עליי הייתה גדולה. בין היתר, בזכותה בחרתי ללמוד אחר כך תואר ראשון בהיסטוריה כללית. היא לא הייתה מורה קלה, מעולם לא עשתה הנחות. אבל למדנו אצלה שכשלומדים קשה גם מצליחים וממשיכים הלאה", אמר.

"עתידה של מדינת ישראל נתון בידיים שלכם"

ח"כ שי טען כי מדינת ישראל אינה משקיעה די במורים: "אחת החולשות של החברה הישראלית היא שהיא לא מעריכה את המקצועות שמעצבים ומשפיעים עליה. היא דוחקת אותם בשכר ובמעמד החברתי, וכתוצאה מהתייחסות זו, אנחנו לא זוכים בכוחות טובים שמוותרים על עיסוק בהוראה והולכים למקומות אחרים". שי פנה אל המורים ואמר להם כי "עתידה של מדינת ישראל נתון בידיים שלכם".

יו"ר הוועדה ח"כ עמרם מצנע אמר בפתח הדיון: "אני מקווה שאנחנו מתחילים היום מסורת חדשה והיא לקבוע יום בשנה שמוקדש למורים. מי מאתנו לא מאמין בכך שצריך לתת את כל הכבוד למורים ולמעמדם? מי מאתנו לא מדבר על כך שחזות החינוך היא בעצם המורה בכיתה? גם בעידן של מחשבים, לוחות חכמים, אינטרנט וטלוויזיה - כולנו יודעים שבסופו של דבר חזות החינוך וההוראה הם המורים בכיתות. אני מברך בשם כולם על היוזמה שצמחה מלמטה לקיים את היום הזה".

בבתי ספר ברחבי הארץ ציינו היום את יום המורה בשלל דרכים שונות. בין היתר, כתבו תלמידים מכתבי תודה למורים שלהם, מורים קיבלו זרי פרחים ונערכו טקסי הרמת כוסית חגיגיים. באחד מבתי הספר אפילו נערכו מסיבות הפתעה למורים. כחלק מהיום, מפורסמים רבים כמו הזמרת ריטה, מגישת החדשות אושרת קוטלר ושדרן הרדיו דידי הררי, העלו לעמוד הפייסבוק שלהם מבעוד מועד תמונות שלהם עם השלט "תודה", וכיתוב קצר המודה למורים שהיוו עבורם מורים לחיים.

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully