וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ההסכם עם איראן הוא טעות היסטורית

גלעד גרוסמן

26.11.2013 / 9:05

בלהבלהלבלה בלהלב הלבלה בלהלב הלבלה בלהללהלהלהל בלהלהלהללהלהלהלהל בללהלהלהלהלהללהלהלהלהל בלהלהל עלעלכרכרככככככככככככככככככככככככככככככככככככ רררררררררררררררררררררהה

שיבת חירום בלשכת ראש הממשלה: נתניהו כינס הערב (שני) ישיבה דחופה בהשתתפות כמה שרים בכירים, כדי לדון במגעים על הצטרפות ישראל להסכם המחקר והפיתוח האירופי, "אופק 2020". הצטרפות ישראל להסכם היוקרתי נמצאת בסכנה, על רקע המדיניות האירופית להחרמת ההתנחלויות. אם ישראל תחליט שלא להצטרף להסכם, האקדמיה וגופי המחקר בארץ יפסידו כ-1.5 מיליארד דולרים. בישיבה משתתפים שר האוצר יאיר לפיד, שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי, שר הכלכלה נפתלי בנט, שר החוץ, אביגדור ליברמן וסגנו זאב אלקין.

בשלושת החודשים האחרונים התקיים משא ומתן בין ישראל לאיחוד האירופי כדי ליצור נוסחה שתאפשר לישראל להצטרף להסכם, אך בשבועיים האחרונים הצד האירופי הקשיח את עמדותיו. האירופים דורשים מישראל להכריז שההסכם לא יחול מעבר לגבולות 1967. כמה גורמים בכירים בישראל, בהם השר פרי ופקידים בכירים במשרד החוץ, הציעו לקבל את הדרישה הזו - בתנאי שהאירופים יסכימו להכניס להסכם סעיף הקובע שההכרה בגבולות 1967 לא תחול על הסכם אחרים. באיחוד האירופי לא מוכנים בשלב זה להסכים לכך, ולכן הצטרפות ישראל להסכם עומדת בסימן שאלה.

"ככה נראה בידוד בינלאומי"

מטרת ההתייצעות שכינס נתניהו הערב היא לנסות ולהצל את המשא ומתן עם האירופים, שאמור להסתיים השבוע. אם ישראל לא תצטרף להסכם בימים הקרובים, גופי המחקר והמדע בישראל יפסידו את רוב המענקים הגדולים שכלולים במסגרת "אופק 2020". גורם בכיר שמעורב בדיונים הגדיר את התסריט הזה "סכנה אסטרטגית למדע בישראל". הגורם הוסיף כי "מעבר להפסד הכספי, אי-הצטרפות להסכם תרחיק את ישראל מהקהילה המדעית הבינלאומית. ככה נראה בידוד בינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully