וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הודיע: מס ההכנסה לא יועלה בינואר

26.11.2013 / 0:01

בשל הכנסות משחרור רווחים כלואים וגביית מסים מוגברת, שר האוצר הודיע על ביטול ההעלאה במס ההכנסה שיועדה להיכנס לתוקפה בתחילת 2014. לדבריו, הגירעון יהיה נמוך מ-3.5%

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

שר האוצר יאיר לפיד הודיע אמש (שני) על ביטול העלאת מס הכנסה שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בינואר 2014, ונכללה בתכנית הגזירות שהוטלו על הציבור במסגרת תכנית הקיצוצים שהנהיגה הממשלה כדי לסגור את הגירעון אליו נקלע תקציב המדינה. "זו החלטה שנלקחה בזהירות ואחרי דיונים מעמיקים", אמר לפיד, "זו החלטה שתעזור לנו להתמודד עם העלאת שיעורי הצמיחה". הוא הוסיף שבכוונתו להוריד את ההוצאה הממשלתית ביותר משלושה מיליארד שקלים וכי הגירעון יהיה נמוך מ-3.5%.

כשלצדו ראשי משרדו, בהם המנכ"לית יעל אנדורן וסגנו ח"כ מיקי לוי, אמר לפיד כי "אפשר לעשות שימוש בכסף כדי להקל על מעמד הביניים שמביא את הצמיחה למשק אבל לא מקבל מספיק בחזרה. תפקידנו גם לעשות הכל כדי שההכנסה הפנויה שלו תגדל". במשרד האוצר הסבירו שבגלל גבייה של הרווחים הכלואים וקצב גביית המסים, נוצרו הכנסות למדינה שהקטינו את הגירעון ואין צורך בהעלאה החדה של מס ההכנסה.

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
לא יעלה גם את מס החברות. לפיד/יואב דודקביץ'

לפיד התייחס בביטול לשאלה האם המניעים שלו הם פופוליסטים, והסביר כי הוא נקט בצעדים שלא היו פופולריים. "אחת הטעויות הגדולות שלי זה שלא הסברתי כמה אני שונא את זה (את הגזרות - ע"נ). לא היינו עושים את זה אם זה לא היה הכרחי, היינו חייבים לפתור משבר. עכשיו כשאפשר אנחנו עושים הכל כדי להקל על אזרחי ישראל".

ביטול ההעלאה מגיע לאחר שוועדת הכספים אישרה את מתווה העלאת המס שתוכננה. הוועדה אישרה להעלאות את המס למשתכרים עד 14 אלף שקל ב-1%, למרוויחים בין 14 אלף לבין 22 אלף שקלים ב-1.4% אחוז במקום 1.5%, ולמרוויחים מעל 22 אלף שקלים - ב-2%. תכנית זאת, כאמור, צפויה להתבטל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully