וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: בבחירות הבאות עדיף להיפרד מישראל ביתנו

במסגרת התכנית השבועית של כתבינו מהכנסת אמר אחד השרים הבכירים בליכוד כי האיחוד עם ליברמן לא הוכיח את עצמו. "התוצאה בבחירות הקודמות הייתה מאכזבת וכל הגוש התכווץ"

צילום מסך

אחרי ששר החוץ אביגדור ליברמן נעתר לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את ההכרעה לגבי האיחוד בין ישראל ביתנו לליכוד - מתייצב היום (שני) שר הפנים גדעון סער ומצהיר: "מוטב שבבחירות הבאות הליכוד ירוץ לבד". בריאיון שנתן לכתבינו עמרי נחמיאס ואמיר תיבון, במסגרת התכנית השבועית "חי בכנסת" הוסיף סער כי הליכה בשני ראשים תאפשר לפנות לקהלי יעד נוספים.

"לבקשת נתניהו": ליברמן דחה ההכרעה על המשך האיחוד

"הניסיון מלמד אותנו שטוב ללכת לבחירות תחת המותג ליכוד יותר מלבצע חבירה שתחסום אותנו לקולות במרכז המפה הפוליטית", אמר סער בתכנית. לדבריו, בעקבות ההליכה המשותפת - לא רק שהתוצאה שהושגה בליכוד-ביתנו הייתה פחות טובה יחד מאשר לחוד, גם המחנה הלאומי כולו התכווץ ועמד על 61 מנדטים. "לכן לפי הערכתי, צריך לבחון את זה בזמן אמת, אבל יש לנו גם תוצאות וגם סקרי דעת קהל שמוכיחים שסביר להניח שעדיף לרוץ לחוד מאשר לרוץ ביחד".

סער התייחס גם להסכם בין שש המעצמות לבין איראן ולתגובות הנזעמות אליו בירושלים. "איננו חושבים שההסכם טוב, בסופו של יום מתקיימת שחיקה במשטר הסנקציות ויש גם לגיטימציה להעשרה ולהפיכתה של איראן לסף גרעינית – בתמורה להסדר של 6 חודשים שלא מפרק אותה. לכן אני אומר שזה לא הסכם טוב", אמר.

גם עמיתתו לסיעה, ח"כ ציפי חוטובלי, התבטאה באותה הרוח כשנשאלה לגבי עתיד היחסים בין הליכוד לישראל ביתנו. "טוב לליכוד לשמור על הזהות העצמאית שלו, החיבור עם ליברמן הוכח ככישלון במערכת הבחירות האחרונה, למרות שסייע לראש הממשלה להיבחר בבחירות". לדבריה, מדובר בשתי מפלגות עם די-אן-אי שונה - "מפלגה דמוקרטית מול מפלגה שהיא ועדה מסדרת של איש אחד. הליבה הערכית של מתפקדיי הליכוד לא אוהבת את שיתוף הפעולה עם ליברמן", אמרה ח"כ חוטובלי שהעריכה כי ועידת המפלגה לא תמשיך לאשר את האיחוד הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully