וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בעלי הברים מתל אביב גידלו שפמים?

24.11.2013 / 19:05

קמפיין "מובמבר", במסגרתו מגדלים גברים שפמים בחודש נובמבר כדרך להגברת המודעות לסרטן הערמונית, מגיע לחיי הלילה. בשורת ברים בתל אביב יוענקו הטבות לבחורים משופמים

למרות התפיסה שחיי לילה מלווים בדרך כלל באורח חיים לא בריא - לאחרונה החליטו חבורת תל אביבים, בעליהם של כמה ברים בעיר, להראות שאפשר אחרת. האמצעי? שיתוף פעולה עם קמפיין "מובמבר" והעלאת המודעות לבריאות גם בקרב הבליינים - במסגרתו ניתנות לבליינים משופמים הטבות על הבר.

עוד באותו נושא:
יש חיים אחרי סרטן הערמונית
גיל המעבר: גם אצל גברים
ערמונית מוגדלת: מהם התסמינים ואיך מטפלים?

בעלי ברים בתל אביב שהתגייסו להעלות מודעות לסרטן הערמונית. נובמבר 2013. נמרוד סונדרס
"באמצעות קוריוז השפמים, אנחנו מנסים למשוך תשומת לב"/נמרוד סונדרס

"מובמבר", הלחם של המילים November (החודש) ו-Moustache (שפם), הוא קמפיין שבמסגרתו מגדלים גברים שפמים במהלך חודש נובמבר - כדרך חיצונית להגדלת השיח הציבורי לבריאות הגבר בכלל ולסרטן הערמונית בפרט. שיאו של הקמפיין בארץ יתקיים בסוף החודש, באירוע מוזיקלי גדול לגיוס כספים.

על פי האגודה למלחמה בסרטן, סרטן הערמונית הוא השכיח ביותר בקרב גברים בישראל, בעיקר מעל גיל 50. אחד מכל תשעה גברים לוקה במחלה. "לא מדובר בסרטן קטלני", מסביר טל שמואלי, איש פרסום בן 29 מתל אביב, אשר הביא את "מובמבר" לישראל. "אבל למרות זאת, אובדן של הפרוסטטה וחוסר היכולת לייצר טסטוסטרון, מעבר להיותם תוצאות אפשריות של המחלה, הם בעלי משמעות רבה עבור כל גבר. מדובר במחלה שעלולה לפגוע קשות בגבריות. אבל מאחר שיחסית לסוגים אחרים של המחלה לא מדובר בסרטן קטלני, הוא לא זוכה להתייחסות רבה ולכן גברים אינם ממהרים להיבדק".

לקמפיין "מובמבר" הגיע שמואלי במקרה. "כבר כמה שנים שאני כותב במדיות שונות על גברים וגבריות. רציתי לעשות משהו בעל ערך מוסף, ולפני ארבע שנים חברתי לעמותה הישראלית 'חיים עם סרטן הערמונית'. זאת השנה הרביעית שאנחנו מציינים את 'מובמבר' בישראל. הסלוגן הוא 'שפמים לב לבריאות הגבר'. באמצעות קוריוז השפמים, אנחנו מנסים למשוך תשומת לב ומודעות לנושא. אנחנו יוצרים שיח למשך חודש, אשר בסופו של דבר מעלה את מספר הפונים לרופא המשפחה, שרושם הפנייה לפרוקטולוג לצורך בדיקה. השנה חברו אלינו גם אנשי חיי הלילה של תל אביב, מה שנותן לקמפיין נפח גדול ומעניין".

בעלי ברים בתל אביב שהתגייסו להעלות מודעות לסרטן הערמונית. נובמבר 2013. נמרוד סונדרס
"שפמים לב לבריאות הגבר"./נמרוד סונדרס

"הקמפיין התחיל באוסטרליה ב-1994", סיפר דני הלוי, שהצטרף לקידום חודש המודעות, וממנהלי הברים דיזי-פרישדון, המזג והבקי. "האינטרנט והרשתות החברתיות נתנו לזה דחיפה".

שפם מקבל הטבה

הוא סיפר כי חבורת בעלי הברים החליטה להצטרף לקמפיין כי הם מכירים הרבה אנשים וכי יש להם מקומות עם טראפיק גבוה. "ברמה האישית, רצינו להיות חלק ממשהו בעל מטרה קצת יותר נעלה", אמר. איה לשם, תושבת תל אביב בת 28, הוסיפה: "שפם בשנים האחרונות זה בכלל קטע 'היפסטרי'. במסגרת הקמפיין, מי שמגיע לאחד הברים שלנו עם שפם מקבל הטבה דוגמת משקה חינם על כל משקה שקונים, או צ'ייסר חינם. מי שלא בא עם שפם יכול לתרום חמישה שקלים לעמותת 'חיים עם סרטן הערמונית'. הלקוחות בהחלט משתפים פעולה".

לדברי עודד שולמן, 32, לא רק שהשפמים מעלים את המודעות לבריאות הגבר, אלא גם שנשים רבות אוהבות את המראה הזה. "יש בזה משהו גברי", אמר הלוי שהוסיף כי הקמפיין השפיע על חיי החבורה: "זה גרם לנו לחשבון נפש ביחס לבריאות שלנו. אני אישית חזרתי לתרגל יוגה, הפחתתי במספר הסיגריות. האגודה למלחמה בסרטן לעולם לא תעשה קמפיין כזה, בברים. בחרנו בנושא הזה דווקא בגלל שאנחנו גברים לא בריאים. הניגוד בין חיי הלילה לבריאות הוא בדרך כלל גדול".

את אירועי החודש ינעל אירוע שיתקיים ב-30 בנובמבר במתחם האירועים "קסטיאל" בדרום תל אביב. "יהיה טקס הענקת 'שפם הזהב', לשפם המוצלח ביותר", מפרט טל שמואלי, "הופעה של להקת מועדון הקצב של אביהו פנחסוב ומסיבת ריקודים. כרטיסים ניתן לרכוש באתר movember.org.il ב-60 שקלים במכירה מוקדמת וב-80 שקלים ביום האירוע. הרווחים מהאירוע ילכו לעמותת 'חיים עם סרטן הערמונית'. מי שרוצה להתעדכן בפרטים, מוזמן להיכנס לעמוד הפייסבוק Movember Israel".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully