וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת החטופות בלונדון נולדה בשבי: "עבדות מודרנית"

22.11.2013 / 0:06

פרטים נוספים מתגלים על הפרשה שמזעזעת את בריטניה. 3 הנשים שנכלאו במשך עשרות שנים חולצו לפני חודש, אך בני הזוג נעצרו רק אתמול. הן לא הכירו קודם, ולא ידוע מה מצבן כעת

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

זעזוע בבריטניה בעקבות החשיפה כי שלוש נשים הוחזקו בדירה בלונדון במשך 30 שנה. שרת הפנים, תרזה מיי, אמרה כי מדובר במקרה מחריד של עבדות מודרנית. הסקוטלנד יארד מסר כי מדובר במקרה התעללות חסר תקדים, ורמז שייתכן שאחת הנשים נולדה בשבי.

המשטרה עצרה אתמול בבוקר בני זוג בני 67, בתום חקירה שארכה כמה שבועות. השניים מתגוררים ברובע למבת', בדרום-מרכז לונדון, והחוקרים מגדירים אותם כ"מוח מאחורי המשפחה", וכמי שהטילו את אימתם על הנשים החטופות.

אחת הנשים שחולצו מהבית היא בת 69 ממוצא מלזי. השנייה אירית בת 57. השלישית בריטית, בת 30, ולא ידוע אם היא נולדה בתקופת השבי, אך נמסר כי היא "כנראה העבירה את כל חייה בשבי". השלוש חולצו ב-25 באוקטובר ונמסר כי הן לא הכירו זו את זו לפני החטיפה. לדברי המשטרה, שלוש הנשים נמצאות במקום בטוח אך "עדיין סובלות מטראומה קשה".

ניידת משטרה בעיר לונדון. AP
המשטרה טרם חשפה את זהותם של החוטפים ושל הנשים שנכלאו/AP

קווין היילנד, מיחידת הסחר בבני אדם של המשטרה, אמר: "ראינו בעבר מקרים שבהם אנשים נכלאו במשך עשר שנים, אך לעולם לא חזינו במקרה כה קשה". לדבריו, השובים התירו לשלוש הנשים מידה מסוימת של חופש. מהחקירה עולה כי הנשים לא עברו התעללות מינית. אחד השכנים סיפר בטלוויזיה כי זוג החוטפים "נראו כמו אנשים מאוד נחמדים". לדבריו, מדובר באנשים מסוגרים שלא הרבו להתרועע עם שאר השכנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

החקירה נפתחה אחרי שאחת הנשים הצליחה להשיג טלפון ולפנות לעמותת צדקה, אחרי שצפתה בטלוויזיה בסרט דוקומנטרי על נישואים בכפייה. היא סיפרה כי נכלאה בבית וסובלת מהתעללות. העמותה, Freedom Charity, פועלת כדי לייעץ ולתמוך בנשים שאולצו להינשא ובקורבנות של אלימות במשפחה.

המשטרה שיבחה את אנשי העמותה, שסייעו לשלוש הנשים להיחלץ מהבית. החוקרים תיאמו את שחרורן עם אנשי העמותה והמתינו לשלוש הנשים בחוץ. עדיין לא ברור כיצד התבצע החילוץ. החוטפים נותרו בבית, ולא נמלטו בחודש שחלף מאז.

אניטה פרם, מייסדת עמותת הצדקה, אמרה לרשת סקיי כי הנשים היו זקוקות לאומץ כדי לפנות לעזרה. "הן יצטרכו כעת לבנות את חייהן מחדש, וזה יהיה קשה מאוד למי שנכלאו 30 שנה נגד רצונן. זה סיפור של תקווה גדולה, למרות הנסיבות הטרגיות המחרידות".

הדיווח המקורי: שלוש נשים הוחזקו בדירה בלונדון 30 שנה

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully