וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט הבא: מקצועי ונקי כפיים

ד"ר אביעד הכהן

20.11.2013 / 6:19

בחירתו של שי ניצן כמומלץ ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה היא מצוינת. למרות דברי הלעז והספינים המכוערים והמגמתיים שליוו את עבודתה, במטרה ברורה להשפיע עליה, לא נמנעה הוועדה מלבחור בניצן, מבין המועמדים המצוינים האחרים. כך הובטח שפרקליט המדינה יהיה לא רק "אדיר במלוכה" אלא גם "בחור כהלכה".

גילוי נאות: אני מכיר את ניצן כ?30 שנה, מאז היה מתרגל צעיר בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. הוא גם לימד כמה שנים במכללת "שערי משפט", שבה אני משמש דיקן, וזכה לאהבה ולהערכה רבה מכל הסטודנטים שלו, שומרי מצוות וחילונים, יהודים וערבים כאחד. כמו רבים אחרים, למדתי להעריכו ולהוקירו, גם אם לא תמיד הסכמתי עימו, ולא אחת אף מצאנו עצמנו משני צידי המתרס המשפטי. כך, למשל, בפרשת הסדר הטיעון עם משה קצב, שבו ייצגתי את העותרים שקראו לביטולו, ואילו עו"ד ניצן הגן עליו במסירות ובנאמנות.

לא עוכר ישראל

מקרה אחר, שמפריך לחלוטין את ההאשמות שנשמעו מימין על "הטייתו הפוליטית", כביכול, של ניצן, היה בכמה פרשיות, לרבות שלוש עתירות חוזרות ונשנות לבג"ץ, שבהן ביקשו אנשי הפרקליטות להעמיד לדין פלילי את רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, שאותו ייצגתי, בשל התבטאויות שהשמיע ובהן הביע את עמדתו שאין להשכיר דירות ללא יהודים.

כל הסיכויים והגורמים פעלו נגד הרב אליהו - תוכנן החריף של ההתבטאויות, ה"עליהום" התקשורתי והציבורי, מעורבות הפוליטיקאים. אך ניצן, שאליו הגיעה ההכרעה הסופית, בחן את הדברים באופן שקול ומאוזן. גם אם סלד מתוכן ההתבטאויות ואולי אף הזדעזע מהן, הוא לא נתן לעמדתו האישית להשפיע על שיקול דעתו והחליט להימנע מהעמדת הרב אליהו לדין פלילי והותיר את המחלוקת בעניין זה, כראוי וכנכון, ל"שוק הדעות".

למרות התיוג שניסו ומנסים להדביק לו חוגים קיצוניים, אינטרסנטיים, ניצן בוודאי אינו זכאי לתואר "עוכר ישראל". להפך. הוא בוגר ישיבת "נתיב מאיר", ספינת הדגל של הישיבות התיכוניות מבית מדרשה של הציונות הדתית, מקיים אורח חיים מסורתי, ילדיו לומדים במערכת החינוך הדתית והוא עצמו התנדב בעמותת "נוער שוחר משפט עברי" כמדריך להנחלת "ערכיה של מדינה יהודית" במערכת החינוך. מכריו הרבים יעידו על יושרו ועל יושרתו, על תום ליבו, על תבונתו ועל שיקול דעתו.

אין אדם בעולם שחף מטעויות בשיקול דעת. גם לא פרקליטים או שופטים. אך במקרה של ניצן, וכמו אצל רבים מעמיתיו בפרקליטות המדינה, על דרך הכלל החלטותיהם אינן נובעות חס ושלום משרירות, מרוע לב או משיקולים זרים. מדינת ישראל התברכה בפרקליטות מעולה, ושי ניצן הוא מהטובים שבאנשיה. כל המכיר את ניצן ועמיתיו יודע שהניסיון להלך עליו אימים לא יצלח. כחבריו לפרקליטות, יש לצפות ולקוות שגם הוא ימשיך למלא את תפקידו בנאמנות ובמסירות, ביושר, בניקיון כפיים ובברות לבב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully