וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מאסר לחיילי גולני שהתעללו בפלסטיני כפות

19.11.2013 / 21:27

בית הדין הצבאי גזר על שני חיילי גולני 5.5-6.5 חודשי מאסר לאחר שהורשעו בהכאת עציר שניסה קודם לכן לעבור לישראל מרצועת עזה. החיילים צילמו עצמם מכים את העציר הכפות

עונשי מאסר של 5.5-6.5 חודשים בפועל נגזרו היום (שלישי) בבית הדין הצבאי ביפו על שני חיילי גולני שתקפו פלסטיני בעת שהיה אזוק ותחת משמורתם במוצב בגזרת עזה במאי 2012. הפלסטיני נעצר לאחר שחדר לישראל מגבול רצועת עזה. בנוסף לעונש המאסר, הוחלט להוריד את השניים לדרגת טוראי.

הראשונים להסתער קדימה: צפו באימון של יחידת אגוז. צילום מסך
"בשלב מסוים החליטו הלוחמים להכות אותו באמצעות טלפון סלולרי"/צילום מסך

בסוף חודש ספטמבר האחרון, הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום נגד שני הלוחמים מחטיבת גולני בגין התעללות בנסיבות מחמירות. בכתב האישום החמור שהוגש נגדם עלה כי בחודש מאי 2012, בחדר הממוקם סמוך לחדרי הפלוגה במוצב צה"ל בצפון רצועת עזה, היכו הנאשמים פלסטיני שחצה את גדר המערכת מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל. לאחר שנלכד ולפני שהועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי, הוא הועבר למשמורת בידי לוחמי חטיבת גולני, כשהוא כפות ועיניו מכוסות. על פי כתב האישום, בשלב מסוים החליטו הלוחמים להכות אותו באמצעות טלפון סלולרי. חקירת מצ"ח שנפתחה בנושא העלתה כי שניים מהלוחמים תקפו אותו כשהוא כפות ועיניו מכוסות, כאשר לוחם נוסף מצלם את ההתעללות.

עוד עולה מכתב האישום כי לאחר מכן הצטרף לתקיפה לוחם נוסף. תחילה הטיח אחד הנאשמים את ראשו של הקורבן בעוד שהשני היכה באמצעות ידו בפניו של הקורבן. לאחר מכן תקפו אותו בגבו. אחד הלוחמים ביקש מהם להפסיק להכותו, אולם אחד הנאשמים המשיך והיכה את הפלסטיני עוד שלוש פעמים בראשו. כתב האישום, שהוגש על ידי סרן תום מור, קבע כי הנאשמים תכננו מראש ותיעדו את הנעשה בחדר. הוא אף מאשים את השניים בתקיפה בנסיבות מחמירות וכך גם את אחד מחבריהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מקלים ראש בחומרת העבירה". אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד בני קוזניץ שייצג את אחד החיילים מסר בתגובה: "אנחנו לא מקלים ראש בחומרת העבירה. עם זאת מדובר באירוע קצר וישן, ללא תלונה, ללא הוכחה לנזק כלשהו. הנאשם העדיף לסיים את ההליך ולחסוך בזמן שיפוטי יקר".

עוד בנושא:
אישום: לוחמי גולני התעללו בפלסטיני כפות ותיעדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully