וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: רוצח תומר חזן מעדכן את אחיו בשידור חי

יהושע בריינר

19.11.2013 / 12:11

לידי וואלה! חדשות הגיע קטע מתכנית טלוויזיה פלסטינית, בו נראה סאלם עמאר, החשוד בסיוע לרצח החייל, מעביר מסר לאח נוסף באמצעות המנחה טרם הרצח: "בקרוב העגל יהיה בכלוב"

באדיבות ארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית"

תכנון חטיפתו ורציחתו של החייל תומר חזן – כך זה נראה בשידור חי: כתב האישום נגד נידאל וסלאם עמאר ברצח החייל מבת ים, שנחטף לצורך שחרור אחיהם הכלוא בישראל, הוגש בשבוע שעבר. בין היתר, מגולל כתב האישום כיצד סאלם העביר דרך תכנית טלוויזיה בערוץ הפלסטיני מסר חשאי לאחיו, נור א-דין, ובו סיפר כי ההכנות לחטיפת חייל ישראלי על פי בקשתו מתקדמות.

לידי וואלה! חדשות הגיע קטע הווידאו מתוך התכנית "למענכם", שהפכה להיות צינור להעברת מסרים מתחת לאפם של הצופים והמודיעין הישראלי. מדובר בקטע ששודר בחודש מאי האחרון בתכנית, שכולה מוקדשת לאסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. בתכנית עולים בני משפחותיהם של האסירים לשידור, מוסרים דרישות שלום ומוסרים איחולים לקרוביהם הכלואים. בפועל, מדובר באחת התכניות הנצפות ביותר בבתי הכלא הביטחוניים בארץ, אולם בחודש מאי האחרון, היא הפכה כלי שרת בידיהם של בני משפחת עמאר.

המסר בטלוויזיה שהביא לרציחתו של החייל תומר חזן.
המסר בטלוויזיה שהביא לרציחתו של החייל תומר חזן

בתכנית, מסר סאלם דרישת שלום לאחיו: "לפני סיום", אמרה מנחת התכנית, "יש לנו דרישת שלום לנור א-דין מאחיו ומהמשפחה. הם מוסרים שהם בסדר גמור ושאמך שוב בקו הבריאות". אלא שבשלב זה הוסיף האח סאלם את החלק העיקרי: "הם גם מוסרים לך", הוסיפה המנחה, "שבקרוב העגל יהיה בתוך הכלוב ונחגוג את חירותם של כל האסירים" – אמירה שלוותה בחיוך רחב של המנחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הדברים היו למעשה מסר לנור א-דין, כפי שסוכם בין האחים מוקדם יותר, לפיו ההכנות לחטיפת ה"עגל", הכינוי שהוענק לתומר חזן, מתקדמות. במבט לאחור, לא ברור איך העברת המסר לא עוררה חשד בקרב מערכת הביטחון הישראלית. כחודש לאחר מכן, בפגישתם של האחים בכלא הדרים, הוחלט בין השניים להפסיק את העברת המסרים דרך הטלוויזיה. כעבור ארבעה חודשים, נחטף חזן ונחנק למוות בעזרת חגורה בעודו אזוק וחסר אונים.

מי שאיתרו את הקטע מהתכנית הם אנשי ארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית", אשר עוקבים אחר תכניות הטלוויזיה הערביות, בעקבות פניית וואלה! חדשות. "היום ברור לנו מצפייה בקטע שמדובר היה ברמז ברור לחטיפת חייל, אבל קשה מאוד לעלות על המסרים האלה בזמן האמת", סיפר מנהל מכון המחקר בארגון, איתמר מרכוס.

"התכנית היא כר פורה להסתה ומציגה את המחבלים הגרועים ביותר כגיבורים לאומיים. מלבד מסירת ד"שים, היא מבקרת מדי שבוע אצל משפחותיהם של האסירים הקשים ביותר כמו עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד ועבאס סעיד, ואותה מנחה אומרת שלא מדובר בטרוריסטים אלא ב'גיבורים שלנו'", אמר מרכוס. "המסר שהיא מעבירה לבני הנוער הפלסטינים הוא שאם אתה רוצה להיות גיבור, אתה צריך לרצוח ישראלים. בשנה האחרונה הרשות הפלסטינית שמה דגש על האדרת מחבלים וכיום יש ארבע תכניות טלוויזיה המוקדשות לאסירים ולמשפחותיהם".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד בנושא:
"כך פיתיתי את החייל תומר חזן, ורצחתי אותו"
רוצח תומר חזן לוואלה!: "מצטער על מה שעשיתי"
חשש מחטיפת חיילים: "איום אסטרטגי על צה"ל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully