וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי נגד מרידור: "לא במקרה לא בחרו בו בליכוד"

18.11.2013 / 19:44

חברת הכנסת הגיבה בזעם לדברי השר לשעבר שנשמע אומר ש"דמוקרטיה בליכוד הפכה למילה שמאלנית". "עמדותיו מנוגדות לאידיאולגיה עליה גדל", אמרה. ח"כ רגב: "מבייש את נעוריו"

מערכת וואלה!

הרוחות במפלגת השלטון סוערות: כמה שעות לאחר הפרסום הבלעדי בוואלה! חדשות של הדברים החריפים שהשמיע השר לשעבר, דן מרידור, נגד האגף הימני במפלגת הבית שלו, לא איחרו להגיע התגובות הנזעמות. "עמדותיו של דן מרידור לא משקפות את העמדות של מצביעי הליכוד ומנוגדות לאידיאולוגיה שעליה גדל", אמרה ח"כ ציפי חוטובלי, הנחשבת לאחד הקולות הבולטים בקרב אנשי הפלג הימני-קיצוני במפלגה. "על כן, לא לחינם חברי הליכוד החליטו שהוא לא מתאים לייצגם בכנסת מטעם המפלגה".

כזכור, בהקלטה מארה"ב טען מרידור כי הדור החדש בליכוד הורס את המפלגה בהתנהלותו הפרובוקטיבית. "הדבר היחיד שמעניין את האנשים האלה זה השטחים. דברים אחרים כמו דמוקרטיה, זכויות אדם, שוויון – פשוט לא קיימים אצלם. זה לא הליכוד, זה דרום אפריקה", אמר.

דן מרידור בכנס הכלכלי החברתי, אוקטובר 2010. אורי לנץ
"זה לא הליכוד". מרידור/אורי לנץ

בדבריו, שנאמרו בשיחה עם אהרון מגיד, סטודנט לתואר שני בחוג למזרח תיכון באוניברסיטת הרווארד האמריקנית, שם משמש מרידור מרצה אורח, תקף השר לשעבר באופן ספציפי את חברת הכנסת מירי רגב, שכינתה את הפליטים מאפריקה "סרטן". "כאשר שמעתי את דבריה, לא האמנתי שאנחנו שייכים לאותה מפלגה. זו שפה איומה. זה בלתי נתפס שיהודים מדברים בצורה כזו", אמר עליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרידור: "עומד אחרי דבריי"

"זקנתו מביישת את נעוריו", תקפה ח"כ רגב בחזרה את מרידור. "תנועת הליכוד על עשרות אלפי חבריה לא קיבלו את דרכו ואת עמדותיו, שסטו מעמדות הליכוד המסורתיות בנושאים הלאומיים והחברתיים כאחד". עוד הוסיפה רגב כי "אם בדמוקרטיה עסקינן, אזי חשוב לציין כי מרידור העמיד עצמו לבחירה של הציבור וזה העדיף שמרידור לא ייצג את תנועת הליכוד וחבריו. מוטב לו היה מכבד את הכרעת הרוב שהוא עקרון יסוד בדמוקרטיה".

גם ח"כ משה פייגלין ביקר את מרידור. בתכנית "חי בכנסת" ששודרה בוואלה! חדשות אמר פייגלין: "גם לי יש הרבה ביקורת על הליכוד, לכן אני מנסה לתקן דברים בתוך הליכוד. למרידור יש היסטוריה ארוכת שנים של לעזוב את הליכוד ולחזור. האם זו הדמורקטיה שהוא מכוון אליה? אם הבוחר לא אמר מה שמתחשק לי, אני שורף את המועדון? האם זו התנהלות דמוקרטית? לא נראה לי שבגין היה חותם על ההתנהלות הזו כהתנהלות לדמוקרטית".

מרידור, שבבחירות האחרונות לכנסת נדחק לשולי רשימת הליכוד – יחד עם שני חברי כנסת אחרים שנחשבו לנציגי האגף המתון במפלגה, בני בגין ומיכאל איתן - טען מצדו כי הוא "עומד לחלוטין" מאחורי הדברים שנשמעים בה. בשיחה המוקלטת הוא הסביר כי "בליכוד החליטו לדחות את הדרך ההיסטורית שאותה ייצגנו, שמאזנת בין ערכים לאומיים ודמוקרטיים. עבור רבים מאנשי הליכוד, דמוקרטיה הפכה למילה שמאלנית. המפלגה נגררה למחוזות הימין הקיצוני. זה תהליך מסוכן שהורס את המפלגה".

דן מרידור נגד הליכוד: הפך לדרום אפריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully