וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לפסול פתרון דיפלומטי שימנע מאיראן גרעין"

חבר הקואליציה, ח"כ מאיר שטרית, שלח בתוכניתנו השבועית "חי בכנסת" מסר לראש הממשלה והבהיר כי יש להנמיך את הלהבות מול ארה"ב. ח"כ פייגלין על מעצר הרב מצגר: "חילול השם"

מערכת וואלה!

ח"כ מאיר שטרית (התנועה) התארח היום (שני) בתוכניתנו השבועית "חי בכנסת" ושלח מסר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר יחסיו עם הממשל בוושינגטון עלו לאחרונה על שרטון, עקב התנגדותו להסכם הגרעין המסתמן בין מעצמות המערב לבין איראן בסוגית הגרעין.

"אסור לפסול שום רעיון של פתרון דיפלומטי שימנע מהאיראנים נשק גרעיני. הייתי בודק את זה לעומק ומכל כיוון". אמר שטרית. הוא הוסיף כי "לישראל יש בסוף הדרך את היכולת. האינטרס של האמריקנים למנוע גרעין מאיראן לא קשור לישראל, הם מבינים שהפירוש הוא שאין אמריקה במזרח התיכון. איראן גרעינית פירושה שמדינות ערב באזור הולכות לאיראן ועוזבות את ארה"ב".

"אנחנו לא רוצים מלחמה, אני רוצה שלום במזרח התיכון", טען שטרית, "בוא נבדוק מה האיראנים רוצים, יש משטר חדש באיראן, בוודאי שינו גישה, אני האחרון שרוצה שיהיה להם נשק גרעיני אבל בוא נבדוק את זה. הברית עם ארה"ב היא הברית הכי חשובה שלנו, אסור לפגוע בזה".

על המשא ומתן עם הפלסטינים שמנהלת ציפי לבני, ראש סיעתו של שטרית, אמר: "אם התנועה לא הייתה קיימת, ספק אם המו"מ היה קיים. אני מתנגד לכל בנייה בהתנחלויות. שמעתי ששר השיכון רצה לבנות אלפי יחידות דיור מעבר לגדר, שמעתי את זה רק בהדלפה, זה סקנדל. שיבנו את זה בין חדרה לגדרה, מה זה יהודה ושומרון? זה שטח שבסוף נחזיר. בטוב או ברע – נחזיר". "לבני מנהלת שיחות בגיבוי מלא של ראש הממשלה", טען שטרית, "לכן ההתנפלות בזמנו של הבית היהודי על ציפי לא במקום, שיבואו בטענות לראש הממשלה. בקדנציה הקודמת הציעו לה והיא לא הסכימה כי לא אמרו שתי מדינות לשני עמים. זה לא מוצא חן בעיני הרבה בליכוד ובבית היהודי אבל זה המצב. כל עוד היא תרגיש שפנינו לשלום, היא תמשיך".

הרב יונה מצגר מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ, נובמבר 2013. יותם רונן
"השמועות גם בעבר לא היו מרנינות". מצגר/יותם רונן

ח"כ משה פייגלין (הליכוד-ביתנו) התארח באולפן והסביר על יוזמתו האחרונה לביטול הפיצול בתפקיד הרב הראשי לישראל. הצעת החוק עברה את ועדת השרים לחקיקה וזוכה לתמיכה של שרת המשפטים ציפי לבני כמו גם של סגן שר הדתות אלי בן דהן, ולכן סיכוייה לעבור בקריאה שנייה ושלישית גבוהים יחסית. "כמו שאין שני רמטכ"לים ואין שני נשיאי בית משפט עליון, כך אין סיבה שיהיו שני רבנים ראשיים. זו בשורה ליהדות ולכל מי שהזהות היהודית של המדינה חשובה לו", אמר פייגלין.

אין קשר לרבנות

על מעצרו של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, אמר פייגלין: "זה חילול השם, זה מצער מאוד, ובתוך כל הג'יפה הזאת של הסיפור הזה ושל הבחירות לרבנות, אלה דברים שאין להם קשר לרבנות". "השמועות גם בעבר לא היו מרנינות", הוסיף פייגלין בעניין, "חבל".

פייגלין נשאל על הראיון שפורסם היום בוואלה! חדשות בו תקף דן מרידור את מפלגת הליכוד העכשווית. "גם לי יש הרבה תלונות", השיב פייגלין, "זה לא גרם לי מעולם לעזוב או להתמודד נגד הליכוד. דן מרידור יש לו היסטוריה ארוכת שנים שבכל פעם שהוא לא נבחר הוא עוזב, הולך למפלגה אחרת, נכשל, חוזר. האם זו הדמוקרטיה? שכשהבחור לא תומך בי אני שורף את המועדון, זו תרבות דמוקרטית באמת? לא נראה לי שמנחם בגין היה חותם על ההתנהלות הזאת".

ביום חמישי הקרוב יתקיימו הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, אשר הפכו, באופן מתמיה, להתמודדות צמודה אך משמימה בין היו"ר המכהנת שלי יחימוביץ' ויו"ר הסיעה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג. שני הצדדים בטוחים בעמדתם ובניצחונם, ונסמכים על בסיס תמיכה שונה.

חבר הכנסת איתן כבל התומך בהרצוג, מוצא את עצמו בעמדת מיעוט במפלגה. "אני לא מרגיש בבדידות", אמר כבל, "אני יכול לומר שרוב ראשי הרשויות תומכים בבוז'י". חברו למפלגה, ח"כ נחמן שי התייחס לעניין הציבורי המועט שהבחירות הפנימיות בעבודה מעוררות והסביר כי הסיבה לכך היא מועד הבחירות הכלליות הרחוק. עם זאת, שי הבהיר כי חשוב לקיימן כבר עתה, כדי "להגדיר מראש את יחסי הכוחות במפלגה ולדעת מי מוביל ומי מספר 2, צריכה להיות מנהיגות ברורה וחדה". שי, התומך בראשת מפלגתו – יחימוביץ', ציין כי המטה עובד בתפוקה מלאה, "אנחנו מעוניינים באחוז הצבעה גבוה", סיכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמודדות צמודה אך משמימה. הרצוג ויחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • חי בכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully