וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נעצר בחשד לשוחד

18.11.2013 / 13:25

יונה מצגר חשוד בעבירות שוחד ושימוש בכספי תרומות תוך ניצול מעמדו לשם צבירת הון גדול. השופט קיבל את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-10 ימים ואמר כי זו ”בקשה צנועה”

צילום: יוסי אלי, טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסום כי הבוקר (שני) נעצר הרב הראשי האשכנזי לשעבר יונה מצגר בשנית, בחשד לעבירות שוחד ושימוש אישי בכספים שנועדו לתרומות בעמותות שונות, תוך ניהול אורח חיים בזבזני וניצול מעמדו. במשטרה חושדים כי מצגר הצליח לשלשל לכיסו מיליוני שקלים, תוך שהוא מנהל אורח חיים בזבזני, גר בדירת שרד, יוצא לנסיעות ארוכות לחו"ל, ומשתתף בארוחות במימון זר.

בתום דיון שנערך היום בצהריים החליט בית המשפט להאריך את מעצרו של מצגר בעשרה ימים. בהחלטתו, גרס השופט מנחם מזרחי כי לאור מהות החקירה והיקפה - בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של מצגר בעשרה ימים הינה "בקשה צנועה". השופט נימק זאת גם בכך שמצגר חשוד בשיבוש הליכי חקירה וניסיון להדחת עדים.

הרב יונה מצגר מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ, נובמבר 2013. יותם רונן
לא המעצר הראשון. הרב מצגר מובא להארכת מעצרו בבית המשפט בראשון לציון, היום בצהריים/יותם רונן

במשטרה סבורים שבאמצעות הכספים שאותם אסף מתרומות לעמותות, הצליח מצגר לצבור הון גדול מאוד, תוך ניהול אורח חיים בזבזני ומושחת. החקירה התבססה על חקירה קודמת שהתנהלה נגד מצגר בשנת 2004, אז נחקר בחשד שקיבל הטבות מבתי מלון שונים.

כך, למשל, חשוד מצגר שבאחד מימי ליל הסדר בפסח הוא התארח בחינם במלון מצודת דוד בירושלים, תוך שהוא משלם על ארוחות בלבד. המשטרה אז המליצה להעמידו לדין, אך היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, החליט לסגור את התיק ולא להגיש כתב אישום. עם זאת, החשד הנוכחי נוגע לכך שבמשך שנות כהונתו כרב הראשי הוא שלשל לכיסו מיליוני שקלים, רכש דירות וניהל אורח חיים בזבזני. במשטרה חושדים כי מצגר הצליח להלבין תוך שימוש בחשבונות פיקטיביים מיליוני שקלים.

מצגר נעצר היום בבוקר בביתו בירושלים, שם נערך גם חיפוש בביתו. מצגר הובא לחקירה ביאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) בפיקודו של ניצב מני יצחקי. בצהריים יובא מצגר להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הרב יונה מצגר מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ, נובמבר 2013. יותם רונן
מיוחסות לו גם עבירות של הדחת עדים לקראת החקירה/יותם רונן

במשטרה חושדים כי אנשי העמותות נהגו להזרים למצגר את הכספים, דבר שאיפשר לו להתעשר על חשבון אותן התרומות. כמו כן, חושדים במשטרה כי במסגרת נסיעותיו לחו"ל של הרב מצגר, המימון נעשה מאותם הכספים שלכאורה הגיעו לכיסו, תוך שמצגר עצמו הגיש מצגים לא נכונים למדינה. במשטרה סבורים כי מצגר נהג לטוס לחו"ל יותר מן המקובל, כאשר היעדים המרכזיים היו ארצות הברית ורוסיה. עוד חושדים כי במהלך אותם הביקורים, נהג מצגר להשתתף בארוחות בזבזניות, תוך שהוא מנצל את מעמדו הרם.

כזכור, בחודש יוני השנה נעצר מצגר בפעם הראשונה, כאשר המעצר הנוכחי הוא נדבך נוסף לחקירה הקודמת. במשטרה מציינים כי העילה המרכזית למעצר הנוכחי היא כי החשד לקבלת שוחד מבוסס הרבה יותר מבפעם הקודמת, לאחר שנגבו עדויות מוצקות ורחבות יותר. עוד מיוחסות למצגר עבירות של הדחת עדים לקראת החקירה. לפי החשד, מצגר ניסה להניא את המעורבים בפרשה, ביניהם מקורבים לו, מלמסור עדויות המפלילות אותו. במשטרה חושדים כי מצגר, תוך ניצול מעמדו הרם, בתמורה לכספים נהג לקדם את העניינים הקשורים לראשי עמותות לשביעות רצונם.

עוד בנושא:
הרב מצגר מגיב לראשונה לחשדות: "תדמיתי עוותה"
בעקבות החקירה: הרב יונה מצגר השעה עצמו מתפקידו
הרב הראשי יונה מצגר חשוד בלקיחת כספי תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully