וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הזמר: שיעור חשוב להורים

ד"ר חיים שיין

18.11.2013 / 7:46

בארה"ב, לפני 30 שנה, הוקרן בשעות הערב תשדיר בטלוויזיה שתוכנו היה "הורים, האם אתם יודעים היכן הילדים שלכם עכשיו?!" התשדיר עשה רושם רב, ובעקבותיו הורים רבים החלו לברר מה עושים הילדים שלהם בשעות הלילה המאוחרות.

נזכרתי בתשדיר בעקבות צונאמי הפרסומים על הזמר המפורסם, חברו הפחות מפורסם וקרוב משפחתו שאינו מוכר כלל. חבורת זמר, שעל פי החשד ניהלה מערכות יחסים עם נערות צעירות. העובדות המלאות לא ידועות, החקירה בשלביה הראשונים, לעדויות של פתיות הלומות שיכר ואנקת גבהים נדרש סיוע משמעותי, וממילא אין לדעת בשלב זה אם נעברו עבירות פלילית.

הזמר ששמו נקשר ביחסי מין עם קטינה הופיע כמתוכנן. אבי כהן
הזמר המפורסם/אבי כהן

בקרוב עניינם של הזמרים יתברר עד תום, ובינתיים לקח אחד חייב להילמד על ידי כל הורה במדינת ישראל: בעידן ההפקרות והמתירנות המינית חובה כבדה מוטלת על ההורים לחנך את ילדיהם, להתעניין במעשיהם ולא להפוך את הרחוב לבית גידולם. בעידן האינטרנט והפייסבוק, כשכל מסך מחשב וטלפון סלולרי יכולים להפוך כלי פיתוי, זירת אלימות ומכשיר לסיפוק יצרים אפלים, גם הבית כבר אינו מרחב מוגן. מול סכנות כאלה ההורים חייבים לשים לב שבעתיים לתרבות הפנאי של ילדיהם.

בחברה המערבית העכשווית, שישראל היא חלק ממנה, המירוץ אחר ההישגיות האישית, הכרח ההישרדות וקדושת האוטונומיה של הפרט (כולל של ילדים קטנים) גרמו שיבוש ניכר בבהירות המוסרית, באחריות הבין?דורית ובליבת ערכי היסוד של הקיום הראוי. בישראל יש תופעות קשות של נתק בין הורים לילדים, ובעיקר חוסר זמן ונכונות להשקיע במשאב היקר ביותר שיש לכל משפחה - הילדים. הורים מתייחסים לבתי הספר כשירותי שמרטפות ולהשקעה בילדים כפגיעה באפשרויות הקידום בעבודה, ומגלים חוסר סבלנות ורגישות למתרחש בחייהם של הצאצאים.

לאחרונה הזדמנתי לחתונה במתחם הנמל הישן, מרכז חיי הלילה בתל אביב. בסוף הערב, בדרכי למגרש החניה, ראיתי את המפולת. ילדות צעירות מסתובבות שתויות בלבוש מינימלי, ואולי אף מסוממות. נערות המשמשות טרף קל לזאבי לילה, המבקשים לנעוץ את שיניהם בבשר החי. הריני ממליץ בחום לכל הורה ללכת לפחות פעם אחת ולבקר במקומות שבהם ילדיהם מסתובבים בלילות. חיש מהר הם יפנימו את הסכנות שבחוסר תשומת הלב שלהם למעשי ילדיהם.

סוד הנצח היהודי הוא עוצמתה של המשפחה. עוצמת החברה היהודית היתה כחוזקה של המשפחה. למרבה הצער, דווקא במדינת ישראל, שבה התרכז העם היהודי, המוסד המפואר של המשפחה נשחק והולך. הרב י' סולובייצ'יק אמר פעם כי אנו נקראים בני יעקב ולא בני אברהם או יצחק, רק מכיוון שיעקב היה היחיד מאבות האומה ששיחק עם הנכדים שלו. היום כבר איננו מרבים לשחק אפילו עם הילדים שלנו.

בעוד ימים או שבועות לא אתפלא אם יתברר שהנערות שהשתתפו בחגיגות התאווה היו תלמידות בתיכונים יוקרתיים. גם בחברת השפע יש חוליות חלשות מאוד, שחובה לחזק בהטמעת ערכי יסוד של התנהלות ראויה ונורמטיבית. התיקון האמיתי יתחיל כאשר התקשורת תחליף את האלילים, שהפכו להיות העבודה הזרה שהיא מנחילה לצעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully