וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה אל-קאעדה לנשק ביולוגי עצור בישראל 3 שנים

גלעד גרוסמן

18.11.2013 / 0:20

הותר לפרסום: סאמר אל-ברק, פלסטיני ממוצא כווייתי שהוכשר באפגניסטן, נחקר בחשד למעורבות בטרור אולם לא הוגש נגדו אישום. "שחרורו יהיה נקודת אל-חזור בפיתוח תשתית ג'יהאד"

סאמר אל-ברק, פעיל אל-קאעדה ומומחה לנשק ביולוגי, מוחזק במעצר מנהלי בישראל מאז 2010 - כך הותר אמש (ראשון) לפרסום. אל-ברק בן ה-39, פלסטיני ממוצא כווייתי, עבר אימונים צבאיים באפגניסטן, ומזה כעשור הוא עוסק בפעילות בארגון הטרור העולמי, כשהוא שם לעצמו למטרה לפגוע בישראלים המבקרים בירדן.

אל-ברק, שהיה עצור בעבר בידי האמריקנים והירדנים, נעצר ב-2010 בגשר אלנבי. הוא נחקר על מעורבותו בפעילות טרור, אולם במקום להגיש נגדו כתב אישום, הוחלט להשאיר אותו תחת מעצר מנהלי. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, הוא השתתף בשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בשנה שעברה.

בעבר הוא עתר לבג"ץ בדרישה לסיים את המעצר המנהלי בו הוא נתון, אולם בית המשפט דחה את בקשתו. לאחרונה, פנה אל-ברק פעם נוספת לבג"ץ, זאת בדרישה לשחרר אותו לשטחי הרשות הפלסטינית. הדיון בעניינו צפוי להתקיים בקרוב, אולם כצפוי המדינה מתנגדת לבקשה.

בתשובת המדינה שהועברה גם לידי פרקליטי החשוד נטען כי "האסיר הוא פעיל ארגון הטרור העולמי אל-קאעדה בעל רקע רב בתחום הנשק הבלתי קונבנציונאלי, בדגש על התחום הביולוגי", וכי "שחרורו בעת הזו לאזור יהווה נקודת אל-חזור לפיתוח תשתית ג'יהאד עולמי משמעותית באזור". עוד נכתב בתשובת המדינה כי "המפקד הצבאי השתכנע כי טעמי ביטחון והצורך בשמירה על ביטחון האזור ועל ביטחון הציבור מחייבים לעת הזו את המשך החזקתו במעצר מנהלי".

מאז שביתת האסירים הביטחוניים הגדולה שהסתיימה בשנה שעברה, שחררה ישראל עשרות עצירים מנהליים מהכלא ושינתה בצורה דרמטית את מדיניותה כלפי נושא המעצר המנהלי. בישראל הודו בעבר שהשימוש במעצר מנהלי "רוכך" והפך לפחות נפוץ מבשנים קודמות. אם עד לפני השביתה הגדולה היו בישראל 320 עצירים מנהליים, הרי שב-2012 היו בישראל 178 עצירים בלבד. הנתון הזה היה הנמוך ביותר זה עשר שנים.

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

לקריאה נוספת:
דעה: רוצחים משוחררים וההומניסטים בישראל שותקים
ארה”ב על שחרור האסירים: ”צעד קשה, אך הכרחי”

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully