וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון סטון מקימה "אוניברסיטה למדעי השלום"

17.11.2013 / 11:21

השחקנית האמריקנית משיקה "אוניברסיטה מקוונת" שבה יוכלו ישראלים ופלסטינים לקחת קורסים בנושא משא ומתן, פיוס והסכמי שלום. המרצים: דיפלומטים ומנהיגים בכירים לשעבר

אינסטינקט בסיסי לשלום: השחקנית שרון סטון, שידועה כתומכת נלהבת של יוזמות שלום במזרח התיכון, משיקה בימים אלה יוזמה חדשה - "אוניברסיטה מקוונת למדעי השלום". מדובר במוסד לימודים מקוון, שאליו יוכלו להירשם ישראלים, פלסטינים ותושבי מדינות אחרות במזרח התיכון. תכנית הלימודים תורכב מקורסים על משא ומתן בין מדינות, פיוס בין עמים, הסכמים בינלאומיים והסכמי שלום במקומות שונים בעולם.

סגל המרצים של המוסד כולל דיפלומטים ומנהיגים בכירים לשעבר ממגוון מדינות שעברו תהליכי שלום מורכבים, כגון דרום אפריקה, אירלנד, רואנדה ומדינות הבלקן בין המרצים: הארכיבישוף הדרום-אפריקני דזמונד טוטו, שזכה לפרס נובל לשלום על מאמציו לפיוס בין שחורים ולבנים; הדיפלומט האמריקני הוותיק דניס רוס, שהיה שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ביל קלינטון למשא ומתן הישראלי-פלסטיני; ויועצו המדיני הבכיר של מלך מרוקו, איש העסקים היהודי-צרפתי אנדרה אזולאי.

סטון, שמשיקה את היוזמה כחלק מפעילותה בתנועת "יאללה – מנהיגים צעירים לשלום", הסבירה מדוע לדעתה יש צורך במוסד כזה: "האינטרנט מאפשר לנו למחוק גבולות, להכיר אחד את השני ולגלות שרובנו בסך הכל אותו הדבר. באמצעות למידה על הסכמי שלום ופיוס ברחבי העולם, אנשים צעירים יכולים להעמיק את הידע שלהם וליישם את מה שלמדו". שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, כמו גם קודמתו בתפקיד הילארי קלינטון, הביע תמיכה ביוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully