וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביאל יעבור טיפולים – אמו עשתה קרחת לאות הזדהות

14.11.2013 / 17:27

מתוך הזדהות עם בנה בן השבע, הסובל ממחלת דם נדירה שמצריכה אותו לעבור טיפולים כימותרפיים, התייצבה נירית בקמן במספרה וגילחה את ראשה. "שלא יישאר קירח לבד"

צילום: יוכי לופין, עריכה: יותם בן-דוד

בצעד לא שגרתי ומתוך הזדהות עם בנה, הסובל ממחלת דם נדירה מאוד שמצריכה אותו לעבור טיפולים כימותרפיים, התייצבה אתמול (רביעי) נירית בקמן עם אביאל בן השבע במספרה בעיר מגוריה כרמיאל ל"טקס קרחת" מרגש. טקס גילוח הראש, שתוכנן בימים האחרונים, נערך כהכנה למסע הקריטי להצלת חייו של אביאל. המסע יחל ביום שני הקרוב בארצות הברית - בתחילתו יעבור אביאל כימותרפיה, ולאחר מכן יעבור ניתוח להשתלת מח עצם.

מזדהה עם הכאב: אמו של אביאל בקמן עשתה קרחת.
"לא נותרה עין אחת יבשה". נירית ואביאל במהלך "טקס הקרחת" במספרה בכרמיאל, אתמול

"אביאל ידע שהטיפולים הכימותרפיים יגרמו לו להקריח והוא אמר לי שהוא לא רוצה להישאר קירח לבד", סיפרה נירית, בת 39, בגרון חנוק מהתרגשות. "אז סיכמנו שכדי שהוא לא יישאר קירח לבד, נלך למספרה ונעשה קרחת ביחד, לפני שהוא יתחיל עם הטיפולים". ביום שני הקרוב ישאירו נירית ובעלה שוקי את בנם בן השנה ואת בנותיהן בנות הארבע והשש בארץ, ויטוסו ביחד עם בנם הבכור אביאל לטיפולים בבית חולים בארצות הברית.

במהלך השהות בעיר ניו יורק, שתימשך חצי שנה, ובתום הטיפולים הכימותרפיים, יעבור אביאל ניתוח להשתלת מח עצם, לאחר שנמצא תורם בעל התאמה חלקית בלבד. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, שלוש שנים לאחר שהתגלתה בגופו מחלת הדם הנדירה (פלקוני), מח העצם של אביאל חדל לתפקד לחלוטין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אביאל חיים בקמן חולה במחלת דם נדירה זקוק להשתלת מח עצם יחד עם אימו נירית בקמן. ערן גילווארג
יעבור השתלת מח עצם מתורם בעל התאמה חלקית. אביאל ואמו נירית/ערן גילווארג

הניתוח נועד כדי למנוע בין השאר גם התפרצות של לוקמיה (סרטן הדם) בגופו. במהלך שלוש השנים שחלפו ניסו הוריו של אביאל למצוא תורם מח עצם מתאים, אך גם מתוך 20 מיליון דגימות הקיימות במאגר העולמי, לא נמצא תורם בעל התאמה מלאה. אולם מאחר שמדובר בניתוח להצלת חיים, יעבור כאמור אביאל השתלה מתורם בעל התאמה חלקית.

"טקס הקרחת", שנערך אתמול היה צעד נוסף להזדהות של האם עם המאבק שעובר בנה. לפני שנה הביאה ביחד עם בעלה ילד חדש לעולם, בתקווה שאולי הוא יימצא מתאים לתרומה ויציל את חייו של אחיו הבכור. לאכזבתם המרה, גם שמעון הקטן לא נמצא מתאים להשתלה. בהמשך אף התבשרה המשפחה כי מח העצם של אביאל חדל לתפקד וכי למרות שעד כה לא נמצא תורם בעל התאמה מלאה, עליהם לטוס לניתוח דחוף להשתלת מח העצם.

התקווה מהולה בדאגה גדולה

כשינחתו בארצות הברית צפוי אביאל לעבור טיפולים כימותרפיים, השתלה וטיפולי שיקום והבראה משלימים שיימשכו בסך הכל חצי שנה. בשל החשש של אביאל מנשירת השיער הצפויה במהלך הטיפולים הכימותרפיים, הבטיחה לו אמו כי תעשה קרחת יחד עמו בטקס חגיגי באחת המספרות בכרמיאל.

במהלך הטקס, שנערך בנוכחות בני משפחה, מכרים וחברים לא נותרה במספרה עין אחת יבשה. "גאה בך, אשתי היקרה, וגאה עוד יותר בך, אביאלי שלי, שהחלטתם לעשות קרחת לקראת הטיפולים וההשתלה", כתב שוקי בקמן בסטטוס שהעלה בפייסבוק בצירוף תמונתם של נירית ואביאל הקטן אחרי שעברו את "טקס הקרחת". "יום חדש נפתח בפנינו. נלך בשלום ונחזור בשלום".

אבל התקווה של בני משפחת בקמן מהולה גם בדאגה גדולה. שכן המשפחה עדיין צריכה לגייס את התרומות הנדרשות להשלמת הטיפולים של אביאל. זאת לאחר שמתוך 450 אלף הדולר שלהם הם זקוקים, גויסו עד היום 40 אלף דולר בלבד.

עוד על מאבקו של אביאל במחלה
הניתוח של חייו: "שאביאל יהיה כמו כל הילדים"

לתרומות: yadezra.org.il

טלפון:
3949*
1-900-527-711

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully