וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה וקמרון שוחחו: "תמכו בהצעת המערב לאיראן"

13.11.2013 / 7:33

הנשיא האמריקני וראש הממשלה הבריטי "דנו בציפיות לקראת הסבב הבא", בשיחה שעסקה בסוגיות ביטחונית, זאת על רקע האשמות הדדיות בין המערב לאיראן על כישלון השיחות בז'נבה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

(נתניהו מזהיר מפני "עסקה גרועה עם איראן")

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון שוחחו הלילה (רביעי) ודנו בנושא תכניתה הגרעינית של איראן, לקראת סבב השיחות הבא הצפוי להתקיים בשבוע הבא. מהבית הלבן נמסר לאחר השיחה כי שיחתם הטלפונית של שני המנהיגים עסקה בכמה סוגיות ביטחוניות הנוגעות למזרח התיכון – איראן היא אחת מהן. "בעניין איראן, הנשיא אובמה וראש הממשלה קמרון שבו והביעו תמיכה בהצעת המערב, ודנו בציפיות לקראת הסבב הבא של השיחות", נמסר בהודעת הבית הלבן.

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון בוושינגטון. רויטרס
דנו בציפיות לקראת הסבב הבא. אובמה וקמרון/רויטרס

שיחתם של הנשיא האמריקני וראש הממשלה הבריטי התקיימה על רקע האשמות הדדיות באשר לאחראי על כך שלא הושג הסכם, שנשמעו מאז סיומו של סבב השיחות האחרון בז'נבה בסוף השבוע. ה"ניו יורק טיימס" דיווח בתחילת השבוע מפי דיפלומטים מערביים כי המכשול העיקרי בדרך להסכמה הוא התעקשות המשטר בטהראן על ניסוח שיעגן את "זכותו להעשיר אורניום". עם זאת, אחד הדיפלומטים שצוטטו בכתבה הדגיש כי "רק קומץ מלים" הפרידו בין הצדדים לבין חתימת הסכם – דבר העולה בקנה אחד עם דבריו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שהשתתף בשיחות, ואמר אתמול בראיון ל-BBC כי הצדדים היו "קרובים מאוד-מאוד להסכם".

מנגד, עמיתו האיראני של קרי, מוחמד ג'וואד זריף, החליט להשיב אש, ובחשבון הטוויטר שלו תהה שלשום: "האם הייתה זו איראן שקיצצה חצי מטיוטת ההסכם האמריקנית ביום חמישי בערב?". הוא האשים את קרי בכך שכבר ביום שישי בבוקר יצאו נציגים אמריקנים באופן פומבי נגד טיוטת ההסכם. "הספינים לא יוכלו לשנות את מה שקרה בז'נבה בין חמישי לשבת במסגרת השיחות עם המעצמות – אך היא יכולה לשחוק את האמון", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הפדרציות היהודיות בבנייני האומה, ירושלים. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"אין סיבה למהר". נתניהו/יואב דודקביץ'

ובינתיים, ישראל ממשיכה להזהיר מפני הסכם עם איראן שיאפשר את המשך פיתוחה של תכנית הגרעין. ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר אמש על עמדתו בנושא. "בכל יום שעובר, איראן נמצאת תחת לחץ כלכלי", אמר נתניהו בהתייחסו לסנקציות הכלכליות שהוטלו על הרפובליקה האיסלאמית. לדבריו, "אין סיבה למהר לעסקה גרועה. צריך לנצל את הזמן שניתן בסוף השבוע בז'נבה כדי להגיע לעסקה טובה שמקפיאה את תכנית הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully