וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הפיליפינים: הפרזנו בהערכה לגבי מספר ההרוגים

הנשיא בנינו אקינו אמר כי מספר המתים בסופת הטייפון האיאן נאמד ב-2,500 ולא ב-10,000 כפי שהוערך תחילה.משלחת צה"ל תמריא היום לפיליפינים להקמת בית חולים שדה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסוטק

נשיא הפיליפינים, בנינו אקינו, אמר כי מניין ההרוגים בסופת הטייפון "האיאן" שפקד את ארצו נאמד בכ-2,500, ולא ב-10,000 כפי שהעריכו הרשויות בתחילה. בראיון לרשת סי-אן-אן אמר אקינו כי ההערכות הראשוניות היו מופרזות וכי הן התבססו על גורמים שהיו "בסערת רגשות" בשל האסון הכבד.

האו"ם פרסם הערכה לגבי היקף האסון שפקד את הפיליפינים, לפיה 11 מיליון בני אדם הושפעו מהטייפון. יותר מ-670 אלף תושבים נאלצו לנטוש את בתיהם בשל הצפות במקום מגוריהם. הנשיא אקינו הוסיף כי עד כה 29 מחוזות לא הצליחו לאמוד באופן מהימן את מספר הקורבנות בשטח השיפוט שלהם. אתמול הודיעו הרשויות בפיליפינים כי מניין ההרוגים הרשמי, נכון לשעה 16:00 (שעון ישראל), עומד על 1,798. עוד 2,582 תושבים נפגעו בטייפון ו-82 נעדרים..

פינוי נפגעי סופת הטייפון מהעיר טקלובן. הפיליפינים, 13 בנובמבר 2013. AP
חיילים מעלים למטוס אישה שחולצה מההריסות בעיר טקלובן, הבוקר/AP
אב נושא את גופת בתו בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
גבר נושא את בתו הקטנה שנהרגה בטייפון בפיליפינים/רויטרס

משלחת צה"ל תמריא היום לפיליפינים. הרמטכ"ל, בני גנץ, קיים אמש הערכת מצב מיוחדת, בסיומה הוחלט על הוצאת המשלחת הרפואית, לסיוע הומניטרי לנפגעי האסון. בראש המשלחת יעמדו מפקד יחידת החילוץ הארצית אל"מ רמטין סבטי, וסגן קרפ"ר (קצין רפואה ראשי) אל"מ ד"ר דודו דגן. ביום ראשון המריא כוח חלוץ של פיקוד העורף וחיל הרפואה לבחון את השטח באזור האסון. בין חברי הכוח המונה חמישה משתתפים, קציני חילוץ והצלה, קציני רפואה ונציג ממשרד החוץ.

מפקד המשלחת, אל"מ סבטי, אמר כי המשלחת, הכוללת 148 בני אדם, תנחת מחר באי סאבו. "המשלחת היא רפואית במהותה", אמר אל"מ סבטי. "אנחנו נערכים לסייע לתושבים מעבר לתחום הרפואי בעזרת אמצעים לטיהור מים ותחומים נוספים". הקצין הסביר שהיקף המטען שמרביתו ציוד רפואי ותרופות הוא 100 טון, "אנחנו לוקחים אתנו ציוד להקמת בית חולים שדה שיעניק בעיקר שירותי רפואה קהילתיים. במידת הצורך נוכל לבצע ניתוחים, לקלוט נפגעי טראומה ואפילו ליילד נשים. מבחינה ראשונית של כוח החלוץ התברר כי בניגוד למקרים של רעידות אדמה, אין דרישה גבוהה לטיפול בפציעות".

פינוי נפגעי סופת הטייפון מהעיר טקלובן. הפיליפינים, 13 בנובמבר 2013. AP
מסוקים של חיל האוויר הפיליפיני הצניחו מזון ואספקה לניצולים/AP
הרס בעקבות סופת הטייפון "האיאן" בפיליפינים , נובמבר 2013. AP
מאות אלפים נעקרו מבתיהם בפיליפינים/AP

בהתאם להערכת המצב במערכת הביטחון, תשהה המשלחת במשך שבועיים בעיר טקלובן, שהתשתיות בה נהרסו כמעט לחלוטין. על פי דיווח של כוח צה"ל ששוהה במקום, רק אחד מחמשת בית החולים שבטקלובן שרד את האסון והוא פועל ללא חשמל. אל"מ סבטי אמר אמש: "הפיליפינים העבירו לנו פנייה למוקד נוסף, וכשנגיע נשקול באיזה מקום תפעל המשלחת. אנחנו לא נערכים לטפל בחילוץ והצלה אך למרות זאת יטוסו אתנו אנשי מקצוע. בסך הכול מדובר במשלחת מצומצמת ביחס למשלחת בהאיטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully