וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנלייזר נעצר: חשוד בהלבנת הון והחזקת סמים ונשק

12.11.2013 / 18:35

אהוד טננבאום, שהכינוי המפורסם דבק בו לאחר שפרץ למחשבי נאס"א והפנטגון, נעצר אמש על ידי המשטרה. בביתו ובמכוניתו נמצאו למעלה מ-100 אלף אירו. מעצרו הוארך בבית המשפט

המשטרה עצרה אמש (שני) את אהוד טננבאום, הידוע בכינויו "האנלייזר", בחשד לביצוע עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון, וכן עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, והחזקת אמצעי לחימה וסמים. בתום חקירה סמויה של כמה חודשים, נעצרו יחד עם טננבאום חמישה בני אדם נוספים, תושבי השרון, בחשד שביצעו העברה של כספים מחו"ל לישראל תוך ניסיון להסתיר את ההעברה מהרשויות. מעצרו של טננבאום והחשודים שגב טננבאום, ברק לוי, לוציאנו אלטר ואברהם פרוכטר הוארך היום (שלישי) בבית משפט השלום בראשון לציון עד יום ראשון. מעצרו החשוד גבריאל בן לביא הוארך עד ליום חמישי. מממצאי החקירה עולה חשד כי הכספים שהועברו מקורם בעבירה וכי החשודים התכוונו לבצע העברות כספים נוספות באותה דרך.

טננבאום, בן 34, התפרסם בשנת 1998 כשנעצר על ידי ה-FBI לאחר שפרץ למחשבים של נאס"א, הפנטגון, הכנסת והצבא האמריקני. הוא נשפט בישראל ונידון לשנה וחצי מאסר. על פי החשד, במכוניתו השכורה של טננבאום ושל שגב טננבאום החשוד אף הוא נמצאו 79 אלף אירו. בדירתו של טננבאום נמצאו עוד 20 אלף אירו, וכן סם מסוג מריחואנה ורימון עשן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעצר, שוב. טננבאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה בודקים אם הכספים הושגו באמצעות העבירות שביצע טננבאום בארצות הברית ואירופה. במהלך הפעילות שלו הוא הצליח לגנוב מארגונים אמריקנים עשרות מיליוני דולרים. בנוסף, על אף שהחשודים, בהם גם אחיו שגב טננבאום, לא משויכים לארגוני פשע, ייבדק אם ארגון פשיעה כלשהו סייע לו להלבין את הכספים באמצעות עסקי חלפנות כספים (צ'יינג').

פרקליטו של טננבאום, עו"ד מנחם רובינשטיין, הכחיש במהלך הדיון כי הכסף שייך למרשו. "מדובר במקרה שאין בו אשמה. לא נאמר לנו מי שכר את הרכב, הדבר אינו מהווה על פניו עבירה". השופט, שמעון שטיין, אמר כי מתוך עיון בחומר נראה כי יש היררכיה מסוימת בפעילותו העבריינית של טננבאום ואנשיו, "אם כי לא בצורה מובהקת", כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully