וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון ב"חי בכנסת": "אנחנו לא עובדים בשביל ארה"ב"

בתכנית השבועית של וואלה! חדשות התארחו גם ח"כ רוזין שדיברה על חוק המסתננים, וח"כ ליפמן שסיפר על שדולה חדשה: "הקריאה לוותר יום אחד בשבוע באמת משפיעה על הסביבה"

מערכת וואלה!

איך תשפיע חזרת ליברמן לממשלה ולמה הח"כים יהפכו לצמחונים? היום (שני) ב"חי בכנסת" שוחחנו על המהלכים הפוליטיים הגדולים של השבוע הקרוב, וגם על יוזמות חשובות שלא זכו להד ציבורי. הכתב הפוליטי של וואלה! חדשות, עמרי נחמיאס, והכתב המדיני אמיר תיבון, אירחו שורה של פוליטיקאים בשידור חי, היישר ממשכן הכנסת.

סגן שר הביטחון דני דנון התייחס במשדר למתיחות בין ישראל לממשל האמריקני, על רקע המגעים מול איראן. "אנחנו ביחסים טובים עם ארה"ב אבל מותר וצריך לא להסכים כשצריך", אמר דנון. "זה לא לטובת אף אחד אבל צריך להקשיב, זה דיון שבא ממקום אמיתי. אנחנו נמצאים ברגע הקריטי, הסנקציות גרמו לאיראנים לבוא לשולחן המו"מ ועם הסכם כזה לא נשיג שום דבר". דנון הוסיף: "אנחנו לא עובדים בשביל ארה"ב, יש לנו יחסים עמוקים ואסטרטגיים אבל נעשה מה שטוב לישראל".

בסוף השבוע הפיצה הממשלה תזכיר חוק למניעת הסתננות שאמור להחליף את החוק שנפסל בבג"ץ בספטמבר האחרון, לאחר שתשעת שופטי בית המשפט העליון פסקו כי כליאת אדם למשך שלוש שנים ללא משפט אינה חוקתית. השבוע החלה הכנסת בדיונים על תגובת המדינה לבג"ץ, הממשלה צפויה לנסות לזרז את הליכי החקיקה. חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), יו"ר הוועדה המיוחדת לבחינת בעיית העובדים הזרים, התארחה בתכנית והציגה את דעתה בנוגע לכשלי החוק החדש.

השדולה הצמחונית שהוקמה בכנסת

חבר הכנסת דב ליפמן (יש עתיד) ומגישת החדשות לשעבר מיקי חיימוביץ' הגיעו לראיון בנושא השדולה החדשה שהוקמה היום בכנסת - שדולת "יום שני ללא בשר" (Meatless monday) - שנועדה להעלות את המודעות ליתרונות בהפחתת צריכת הבשר מבחינה סביבתית ובריאותית. "בעבר אנשים היו אוכלים בשר הרבה פחות, בעיקר בסופי שבוע וחגים והוא גם היה הרבה יותר בריא", אמרה חיימוביץ'. "זה איזה קיבעון תרבותי שהשתרש בנו ב-20-30 שנים האחרונות. אנשים נלחצים כשמוציאים להם את הבשר מהצלחת".

ח"כ ליפמן אמר כי השדולה החדשה לא קוראת לצמחונות: "אני אוכל בשר. אבל הקריאה לוותר יום אחד בשבוע באמת משפיעה על הסביבה ועל הבריאות". הוא הוסיף ואמר שנושא בעלי החיים קרוב ללבו. "יזמתי את החוק לגבי כבד האווז. ישראל ביתנו ואחרים תקעו את החוק. אבל אני מקווה שתהיה תמיכה לקדם את החוק. בארה"ב אסרו זאת". כמו כן, התייחס לחשיפה בכלבוטק על משחטת זוגלובק. "המטרה שלנו היא להעביר את הסמכויות לאכיפת צער בעלי חיים ממשרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה".

ליפמן התייחס גם לבחירות המקומיות. "כתושב בית שמש יש לי הרגשה שגנבו לנו את העיר", אמר חבר הכנסת מיש עתיד.

ח"כ מיקי רוזנטל שוחח בתכנית על הפריימריז הקרבים במפלגת העבודה. "על כל מצביע לבוז'י מזהים לפחות שלושה מצביעים לשלי", אמר רוזנטל והדגיש כי הוא תומך באופן מובהק באי הצטרפות לממשלה.

בנוסף התייחס רוזנטל להתמודדות האפשרית על תפקיד יו"ר ההסתדרות. "אחת הבעיות המרכזיות של העובדים במדינה זה הדימוי שלהם. דבק בהם דימוי של מושחתים. אני חושב שאדם כמוני שנהנה מיוקרה ציבורית עשוי להואיל בנושא הזה, ולהסביר שרוב העובדים המאורגנים משתכרים שכר עלוב וצריך להיאבק בשבילם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully