וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בכיר נרצח באיראן: סגן שר נורה בראשו בטהראן

משה-חי הגיגת

11.11.2013 / 0:01

גופת סגן שר התעשייה והמסחר, ספדר רחמתאבאדי, נמצאה ברחוב ירויה בראש. בשבוע שעבר נרצח תובע בכיר, ובחודש שעבר נרצח בכיר במשמרות המהפכה, שהוגדר "מפקד מערך הסייבר"

סגן שר נרצח בטהראן: על פי דיווחי המשטרה האיראנית לכלי התקשורת המקומיים, גופתו של ספדר רחמתאבאדי, סגן שר לענייני תעשייה ומסחר בממשלת איראן, נמצאה אמש (ראשון) כשהיא ירויה בראש ובחזה באחד מרחובות העיר טהראן. רחמתאבאדי נמצא על ידי תושבים שהזעיקו את המשטרה שפתחה בחקירה. הרקע לרצח עדיין אינו ברור.

לפי ממצאי החקירה הראשונים, שכללו שני תרמילי כדור שנמצאו בתוך רכבו של סגן השר, נראה כי רחמתאבאדי נורה בשעה שנכנס למכוניתו, כאשר הירי בוצע מתוך הרכב. בשל מחסור בסימני מאבק מניחים החוקרים כי ייתכן שהנרצח הכיר את הרוצח.

זהו מקרה שלישי בשבועות האחרונים של רצח מסתורי של איש ציבור בעיר באיראן. ביום רביעי שעבר, בעיר זאבול שבמזרח המדינה, נרצח פרקליט בכיר, מוסא נורי, התובע הכללי במחוז סיסתאן ובלוצ'יסתאן. עוזרו האישי, שנהג במכונית, נורה למוות גם הוא. לפי כמה דיווחים, חוליית המחסלים נמלטה במכונית פיג'ו עם לוחית רישוי מזויפת. מיקום הרצח, והדמויות שנרצחו, עשויים להעיד על כך שמדובר בחיסול על רקע פוליטי-דתי הנובע מהסכסוך המתמשך בין המיעוט הבלוצ'י-סוני למשטר השיעי.

בתחילת החודש שעבר נרצח מוג'תבא אחמדי, קצין בכיר במשמרות המהפכה, בעיר כרג'. מעט מאוד מידע פורסם בנושא, ובין היתר הועלו טענות כי אחמדי היה "מפקד כוח הסייבר" של משמרות המהפכה, וכמה אצבעו מאשימות אף הופנו לעבר ישראל בהקשר זה. זה שבועות לא פורסם מידע נוסף בפרשה, שרובה לוט בערפל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכונית שבה נרצחו התובע ועוזרו בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר "תסנים" האיראני נטען דווקא כי אחמדי היה "האחראי על המודיעין" של אחד הכוחות האזוריים של המשמרות בעיר כרג'. לפי הדיווח, עד לפני שנתיים, היה קיים כוח גדול של המשמרות שהופקד על צפון-מערב טהראן. הכוח פוצל ונוצר מחוז שליטה חדש באזור, ואחמדי קיבל את הפיקוד על אחד הכוחות.

עוד בנושא:
תובע כללי באיראן נרצח במכוניתו, המחסלים נמלטו
זהו איש משמרות המהפכה המסתורי שחוסל באיראן

(עדכון ראשון: 21:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully