וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגת סין מכונסת לדיון סודי שיקבע את עתיד המדינה

10.11.2013 / 15:09

מאות חברי המפלגה הקומוניסטית דנים ברפורמות לשיקום הכלכלה, שאיבדה את התנופה שנהנתה ממנה שלושה עשורים. "הביורוקרטיה עמוקה, צריכים 133 חתימות כדי לבנות פעוטון"

הנהגת סין מכונסת לדיון סודי בבייג'ינג, שעתיד לקבוע את מדיניותה הכלכלית של המדינה בעשור הקרוב. המפלגה הקומוניסטית לא פרסמה את לוח הזמנים לכינוס, הנערך במשך ארבעה ימים, אך הוא צפוי לעסוק בהנחת המצע לרפורמות כלכליות במנגנוני השלטון.

סוכנות הידיעות הסינית דיווחה כי הכינוס נפתח אמש (שבת) והודיעה כי במהלכו ידונו "נושאים חשובים, הקשורים לרפורמות מקיפות". כ-380 חברי הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית הגיעו לכינוס, הנערך במלון ישן במערב ברלין טיאננמן בבייג'יניג. זו הפעם השלישית שחברי המפלגה נפגשים בפורום כזה מאז מונה הנשיא שי ג'ין-פינג' בסוף 2012.

הנהגת סין מכונסת לכינוס כלכלי. נובמבר 2013. GettyImages
הכנס נערך תחת אבטחה כבדה מחשש לפיגועים. כיכר טיאננמן בסוף השבוע/GettyImages

בצעד נדיר יחסית, הודתה התקשורת הסינית במצבה הקשה של המדינה. "הביורוקרטיה עמוקה מאוד", נכתב בהודעה שפורסמה לרגל כינוס הדיונים. "14 חודשים דרושים רק כדי לבנות פעוטון במחוז ג'ג'יאנג, למשל, אך דרושות שנתיים נוספות, וחתימות מ-133 מחלקות, רק כדי להשיג את אישור הממשלה לבנות אותו". עוד נכתב כי "האורבניזציה המהירה באזורי הכפר גורמת לאובדן כוח עבודה צעיר,אובדן אדמות ואובדן הון, בעוד שהערים מתמלאות זיהום ומאבדות משאבים".

בהמשך, נכתב כי "העוני טרם נמחק. יש 200 מיליון סינים, בהם כפריים הגרים רק 160 קילומטרים מבייג'ינג, שחיים בעוני מוחלט לפי הגדרת הבנק העולמי (מרוויחים רק דולר אחר ליום)".

הנהגת סין מכונסת לכינוס כלכלי. נובמבר 2013. GettyImages
נשיא סין, שי ג'ין-פינג. נאבק להשיב את המדינה למעמדה כמעצמה כלכלית/GettyImages

מנהיגי סין, ובראשם הנשיא שי, מנסים לשקם את כלכלת המדינה, שאיבדה את התנופה שאפיינה אותה במשך שלושה עשורים של צמיחה מהירה. הבנק העולמי אומר כי סין צריכה לתת תפקיד גדול יותר בכלכלתה ליזמים פרטיים, שיזרימו אליה הון ויצרו משרות חדשות, ולהפחית את מעורבות השלטון בשוק.

כינוס בכירי השלטון הוא הראשון מאז גזר הדין שהושת על בכיר המפלגה בו שי-לאי, שהורשע בשחיתות, הודחת משורותיה ונידון למאסר עולם. תומכיו של בו הודיעו על הקמת מפלגה חדשה, והעניקו לו את תואר יושב הראש. חברי המפלגה מסרבים לחשוף פרטים על אופי המפלגה ועל מספר חבריה.

הכינוס הסודי נפתח תחת אבטחה חסרת תקדים, אחרי שני פיגועים רצופים בשבועיים האחרונים. בשבוע שעבר נהרג אדם בסדרה של שבעה פיצוצים מחוץ למטה המפלגה הקומוניסטית בעיר טאי-יואן שבמרכז סין, ושבוע קודם לכן נהרגו חמישה אנשים בפיצוץ מכונית בכיכר טיאננמן בבייג'יניג.

הרשויות חושדות כי הפיגועים קשורים לבדלנים מוסלמים ממזרח המדינה. שישה חשודים נעצרו בחשד למעורבות במקרה הראשון.

לקריאה נוספת
סין: הרוג בפיצוץ מסתורי במטה המפלגה הקומוניסטית
הרשויות בבייג'ינג: "הפיצוץ בטיאננמן - פיגוע התאבדות"
בכיר המפלגה בו שי-לאי נידון למאסר עולם בגין שחיתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully