וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור ישראל: כוחות פלסטיניים בעוטף ירושלים

מנגנוני הרשות פועלים זה חודשים בכפרים ובשכונות בבירה, כולל כאלה שנכללים בשטחה שסופח, ואף עוצרים אזרחים ישראלים. צה"ל: אין פעילות מתואמת בשטח המוניציפלי של העיר

לראשונה זה שנים, מנהלים כוחות הביטחון הפלסטיניים בימים האחרונים מבצע מעצרים נרחב בעוטף ירושלים, כולל מעצרים של פלסטינים הנושאים תעודות זהות כחולות - באישורה של ישראל.

גורמי ביטחון ישראלים ופלסטיניים אישרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית החלו ביום חמישי שעבר במבצע רחב היקף בכפר א-רם שמצפון לירושלים, הגובל בשכונת נווה יעקב הירושלמית ולמעשה סמוך למפקדת פיקוד המרכז של צה"ל. במהלך המבצע אף נעצרו ארבעה אזרחים ישראלים, נושאי תעודות זהות כחולות, שהועברו על ידי הפלסטינים למשטרת ישראל.

הגורמים הביטחוניים מסרו כי לא מדובר במקרה בודד. בחודשים האחרונים מנהלים כוחות הביטחון הפלסטיניים מבצעים ופעולות גם בכפרים אחרים בנפת ירושלים, בהם הכפרים כפר עקב וסמיר עמיס, שנחשבים לחלק מהתחום המוניציפאלי של עיר הבירה, ושכונת אבו דיס שנמצאת בריבונות פלסטינית אך רבים מתושביה נושאים תעודות זהות כחולות. פעילות דומה מתבצעת גם בכפרים ענתא, דחיית אל-בריד ועיזריה, שנחשבים לשטחי B - כאלה שישראל אמורה לדאוג לביטחון בתחומם באופן בלעדי.

אזור הכפר א-רם, בו התבצעו המעצרים:

במערכת הביטחון מגדירים את הפעילות הזו, שחלקה מתבצע ממש בתחומי ירושלים וחלקה בשכונות שנושקות לעיר ואמורות להיות תחת אחריות ביטחונית בלעדית של ישראל, "חריגה מתמשכת". הסיבה לכך היא שבפועל, משטרת ישראל וכוחות צה"ל ממעטים להיכנס לשכונות הללו, וכך נוצר ריק, שבמסגרתו פועלים הכוחות הפלסטינים – לרוב, כאמור, בתיאום עם ישאל.

בפעילות בלילה שבין חמישי לשישי, עצרו השוטרים הפלסטיניים כמה סוחרי סמים ונשק. בין היתר נעצרו ארבעה ערבים-ישראלים, שהיו מעורבים על פי החשד בפעילות פלילית. הארבעה הועברו על ידי הפלסטינים לטיפול רשויות הביטחון בישראל.

בשבועות האחרונים פועלים המנגנונים הפלסטיניים במרץ גם במחנות פליטים בגדה המערבית שנחשבים "בעייתיים", כגון ג'נין, בלטה ועסכר. המנגנונים מתמקדים באיסוף נשק לא חוקי, בנוסף למעצר מבוקשים של ארגוני הטרור האיסלאמיים.

דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים הכחיש, בתגובה לכתבה, שמתקיימת פעילות של כוחות הביטחון הפלסטיניים, בידיעת ישראל, בשטחה המוניצפלי של ירושלים.

לקריאה נוספת
הרשות הפלסטינית סיכלה שיגור מזל”ט-נפץ לישראל מהגדה
מבצע חסר תקדים: 200 אנשי ביטחון פלסטיניים בג’נין
אחרי 13 שנה: שיתוף פעולה חקלאי בין ישראל לרשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully