וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במותו יחבל ערפאת במו"מ?

דן מרגלית

8.11.2013 / 6:28

בעוד שלושה ימים ימלאו תשע שנים למותו של יאסר ערפאת, והוא בן 75, בבית חולים צבאי בצרפת שבו אושפז כשבועיים. לא מכבר הוצאה גופתו מהקבר ברמאללה ונשלחה לבדיקות בידי צוות מקצועי בלוזאן, שווייץ. הבדיקה העלתה כי בגופו נמצא עודף רעל מסוג פולוניום?210, מכאן שרבים הסיכויים כי הורעל במתכוון.

עתה דורשת אלמנתו סוהא - שמיעטה לשהות בחברתו במהלך חייו - לפתוח בחקירה בינלאומית. אחיינו נאסר אלקוודווה אינו צריך חקירה. הוא כבר יודע כי ישראל רצחה את דודו.

אך הסיפור שנועד להוביל את ישראל אל ספסל הנאשמים בזירה הבינלאומית הסתבך, שכן צוות רוסי בדק את הגופה סמוך למוות, והעומד בראשו - ולדימיר אוייבה - טוען כי לא היה רעל בכמויות ממיתות על גוויית המת, שלקה במחלת הסרטן. דומה מעט לסיפור הכזב על מותו של הילד מוחמד א?דורה באינתיפאדה.

אם ערפאת, שישב ספון תקופה ארוכה במוקטעה ברמאללה, מת מהרעלה - מי עשה זאת? האם סוכן זר חדר לחדר השינה שלו? האם השף הנאמן בגד?

הקושיות רבות. אם צוות רוסי מצא שאין בגופה רעל, אבל השוויצרים הגיעו למסקנה הפוכה - האם ייתכן כי מישהו החזיק בגופה לאחר קבורתה והצמיד אליה רעל על מנת להרשיע את היהודים? מין מהדורה פלשתינית לעלילה הנוצרית, שהיהודים נזקקים לדם ילדיהם כדי לאפות מצות.

גורמים רבים מעוניינים לספר שערפאת הורעל בידי ישראל, ולא מת במיטתו כאחד האדם בגיל מבוגר. סיפור המעשה שלהם בונה לו מיתוס של גיבור, שלא רק לחם למען הפלשתינים, אלא מת על מזבחם. הנתיב האחר נטול הרואיקה.

רק שמאחורי מחוללי סערת הרעל של ערפאת עומדים גורמים מדיניים, שכבר תובעים מאבו מאזן לחדול מייד מהמשא ומתן עם ישראל, כאילו הוכח עוד קודם לחקירה הבינלאומית שידה היתה במעל וברעל.

על ישראל להיערך לקראת האפשרות שגופת ערפאת - כמו ערפאת בחייו - תחבל בסיכויי ההידברות בין המדינה היהודית והדמוקרטית לבין הרשות הפלשתינית. "יא כלב" כינה אותו חוסני מובארק לעיני כל מצלמות העולם, כשסירב לחתום על עוד הסכם מדיני עם יצחק רבין ושמעון פרס.

רצח מנהיגי היריב, אפילו הוא אויב, אינו מעשה ראוי למדינה ריבונית במלחמה לגיטימית. היא תיטיב לעשות אם תראה בחיוב חקירה בינלאומית מבוקרת, והדעת נותנת כי עליה להסתייג ממהלכי הרעלה כאלה, שהם כחרב פיפיות. אין להצדיק את הרעלת ערפאת אף שמאליה צפה אימרתו של הלל הזקן, שראה גולגולת של לסטים צפה בנהר ואמר: "על דאטפת - אטפוך, וכל מטיפייך יטופון", ופירושה: מה שעשית בהטביעך אנשים למות בנהר - עשו לך.

עם חקירה ובלעדיה, ערפאת יהיה אבי האומה הפלשתינית עד יומה האחרון. בעבור היהודים ייזכר כגולגולת בנהר. ראיית ההיסטוריה מזוויות מנוגדות לא תעמוד למכשול לשלום הנכסף בהגיע יומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully