וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת יוסף חריש, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה

גלעד גרוסמן

6.11.2013 / 13:33

חריש הלך לעולמו בגיל 90. הוא מונה ב-1986 לתפקיד ועמד על קיומה של חקירה משטרתית בפרשת קו 300, וסירב להגן בבג"ץ על עמדת רבין בסוגית כתב האישום של אריה דרעי

יוסף חריש, היועץ המשפטי השמיני לממשלה, מת היום (רביעי) בגיל 90. חריש מונה לתפקיד היועץ ב-1986, לאחר התפטרותו של יצחק זמיר על רקע פרשת קו 300. חריש עמד על כך שתתנהל חקירה משטרתית בפרשה, שהסתיימה בחנינות שנויות במחלוקת שהעניק הנשיא הרצוג לבכירי השב"כ שהיו מעורבים בפרשה.

חריש נולד בירושלים ולמד משפטים באוניברסיטה העברית. בשנת 1958 מונה לשופט בית משפט השלום, וב-1969 מונה לשופט בבית משפט המחוזי בתל אביב. הוא כיהן בתפקיד זה עד שמונה ליועץ. במהלך תפקידו קבע כי יש להעמיד לדין חיילים בעבירות של התעללות בערבים במהלך האינתיפאדה הראשונה והתנגד למינויים פוליטיים. חריש גם היה זה שהחליט על העמדתו לדין של אריה דרעי, וסירב להגן בבג"ץ על עמדת ראש הממשלה רבין, שסבר כי דרעי לא חייב לפרוש בעקבות כתב האישום.

במסגרת תפקידו החליט חריש על סגירת התיק בפרשת ויסות מניות הבנקים, וספג על כך ביקורת רבה. בהמשך גם התערב בג"ץ בהחלטה והורה על הגשת כתבי אישום, שהובילו לשורה של הרשעות בפרשה. "הכי קל זה להגיש כתב אישום, הרבה יותר קשה לסגור. ידעתי שאספוג ביקורת", אמר על כך.

שרת המשפטים ציפי לבני הביעה צער על לכתו של חריש: "את מיטב שנותיו נתן חריש בשירות ולמען המדינה - תחילה כשופט ובהמשך כיועץ משפטי לממשלת ישראל. את תפקידיו הלא פשוטים ביצע בנאמנות כששלטון החוק הוא נר לרגליו, גם כשמדובר היה בנושאים סבוכים ורגישים. יהי זכרו ברוך, ותנחומי למשפחתו ולאהוביו". הלווייתו של חריש תתקיים מחר בהר המנוחות בירושלים.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסף חריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully