וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם משה ליאון ימונה לשר בכיר בממשלה?

5.11.2013 / 17:15

מועמד ש"ס וישראל ביתנו אמנם הפסיד בבחירות לראשות עיר הבירה, אך ההכרעה במשפט ליברמן עשויה להביא למינויו, כפיצוי. מקורביו: "כניסתו לפוליטיקה לא הייתה מופע חד-פעמי"

מערכת וואלה!

האם משה ליאון בדרך להפוך לשר הפנים הבא? ביום רביעי הקרוב ייתכן ויוכרע עתידו הפוליטי של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ואולי של מפלגתו כולה. אך האם מדובר גם ביום שישנה את עתידו הפוליטי של המועמד שהריץ ליברמן לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון? לפי ההערכות, במידה שבעקבות הכרעת משפטו לא יוכל ליברמן לחזור למשרד החוץ, ימונה שר בכיר אחר בליכוד לתפקיד, מה שיפנה תיק שייתכן ויישמר עבור ליאון.

בסביבתו של ליאון אמרו היום (שלישי) לוואלה! חדשות כי "כניסתו לחיים הציבוריים לא הייתה עבור מופע חד פעמי". לדבריהם, היא הייתה "מתוך כוונה כנה ואמיתית לתרום לציבור בישראל". עוד הוסיפו הגורמים בסביבתו כי "כניסתו למסלול הפוליטי בריצתו לראשות עיריית ירושלים, לוותה בהתנגדות גדולה מצד בני משפחתו, אך גם להם היה ברור שהוא בחר במסלול חיים חדש ומאתגר יותר".

ליאון לא רוצה להישאר מאחור

את הדברים של מקורבי ליאון ניתן לפרש כאיתות לליברמן, לפיו ליאון מצפה מליברמן לפיצוי על תוצאות המרוץ לראשות עיריית ירושלים והאחרון ירצה לתת לו אותו. כזכור, ליברמן היה זה שדחף את ליאון להיכנס למרוץ, במסגרתו הקפיא רואה החשבון המצליח את עבודתו ועבר להתגורר בירושלים לתקופה. סביר להניח שמעבר לפגיעה ביוקרתו של ליאון, ספג המועמד המפסיד גם פגיעה כלכלית כתוצאה מההפסד.

מקורבי ליאון סירבו להתייחס לתפקיד קונקרטי שהם מצפים מליברמן להציע, אך אין ספק שהעיתוי אינו מקרי: משפטו של יו"ר ישראל ביתנו, שיוכרע מחר, הוא צומת שלאחריו יכול להתפנות תיק בממשלה, ועושה רושם שליאון לא רוצה להישאר מאחור. על פי אחד התרחישים, אם ליברמן יורשע, יקודם אחד משרי הליכוד – ככל הנראה שטייניץ, סער או שלום – לתפקיד שר החוץ. במקרה כזה, יתפנה בממשלה תיק, שאותו יוכל ליברמן לייעד לליאון.

בחירות מקומיות- ליברמן מבקר במטה של משה ליאון, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
ליברמן מבקר במטה של ליאון בערב הבחירות/נועם מושקוביץ

לעומת זאת, אם ליברמן יזוכה, הוא צפוי לשוב לתפקידו במהרה. במקרה כזה לא יישאר תיק פנוי בממשלה, ולליברמן יהיה קשה יותר לקדם את מקורבו. האפשרות שידיח את אחד משרי מפלגתו לטובת ליאון נראית נמוכה מאוד, אך לא מן הנמנע שיפעל למנותו לתפקיד בכיר אחר בעתיד.

אתמול היה ליאון מעורב בתקרית מביכה בנתב"ג, כאשר הוא עוכב ונחקר במשרדי המכס בחשד שניסה להבריח פריטי לבוש יוקרתיים ופריטים נוספים בשובו מחופשה בניו יורק. ממידע שהגיע לוואלה! חדשות עולה כי ליאון ניסה לעבור במסלול הירוק ונתפס על ידי אנשי המכס כשבמזוודותיו נמצאו הפריטים, המוערכים באלפי דולרים. הוא שוחרר בתום חקירתו. לא ברור אם יינקטו נגדו צעדים נוספים.

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

לקריאה נוספת:
נתפס במערומיו: משה ליאון חשוד בהברחת בגדי יוקרה
פרשנות: ליברמן ודרעי כבר לא מנהלים את המדינה
משפט ליברמן: כל התרחישים ומי ממתין בקוצר רוח להכרעה מחר?

  • עוד באותו נושא:
  • משה ליאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully