וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנות מאסר לשוטר שאנס ותקף מינית שוטרות

גלעד גרוסמן

5.11.2013 / 9:36

בית המשפט גזר את דינו של עופר קורן, שוטר לשעבר בן 39 מראשל"צ, שהורשע באונס ובמעשים מגונים בשתי חיילות-שוטרות ששירתו תחתיו. "מה שאני רוצה אני משיג", אמר לאחת מהן

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) שמונה שנות מאסר על עופר קורן, שוטר לשעבר במרחב אילון שהורשע לפני כחמישה חודשים בביצוע עבירות מין בשתי שוטרות ששירתו תחתיו. קורן, בן 39 מראשון לציון, הורשע בכך שאנס פעמיים שוטרת-חיילת בת 19 וביצע מעשים מגונים בשוטרת-חיילת נוספת בת 21 לפני כארבע שנים. עוד נגזר עליו לפצות את אחת המתלוננות ב-25 אלף שקל ואת השנייה ב-20 אלף. השופטים הורו להעביר את גזר הדין למפכ"ל כדי שילמד על ההתנהגות שהייתה במרחב אילון.

גזר דין לעופר קורן שוטר שהורשע בעבירות אונס, נובמבר 2013. דרור עינב
"אצלי אין דבר כזה שיגידו לי לא". קורן בבית המשפט, הבוקר/דרור עינב

קורן, שהיה סגן מפקד יחידת סיור בעת ביצוע העבירות, הורשע בכך שאמר לאחת המתלוננות: "אצלי אין דבר כזה שיגידו לי לא. מה שאני רוצה אני משיג". להגנתו הוא טען כי בין השניים היה רומן שבמסגרתו התקיימו יחסי מין בהסכמה, וכי בגלל מבוכתה החליטה המתלוננת לבדות לאחר מכן את הטענה שהוא כפה את עצמו עליה. התביעה הסתמכה בין היתר על עדות של אחיו של קורן במח"ש, אולם סנגורו, עו"ד שרון נהרי, טען במהלך המשפט כי האח העיד רק שידע על רומן בין אחיו למתלוננת, וכי לאחר מכן סילפו במח"ש את עדותו וזייפו את חתימתו. בית המשפט פסל טענה זו.

לגבי המתלוננת השנייה, עלה מהכרעת הדין כי קורן נישק אותה בניגוד לרצונה, נשכב עליה ועשה בה מעשים דומים נוספים. באחד המקרים אמר לה: "עובד בחברת החשמל מקבל חשמל בחינם, אני עובד במשטרה ומגיע לי הכול". במהלך המשפט התברר כי נשים נוספות ששירתו במשטרה לצד קורן סיפרו כי נחשפו לאמירות בעלות גוון מיני מצדו. קורן עצמו נשאל בנושא בחקירתו במח"ש והשיב: "ואם אני אומר לבחורה, 'אני אביא אותך', אז מה? זה הטרדה מינית?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גזר דין לעופר קורן שוטר שהורשע בעבירות אונס, נובמבר 2013. דרור עינב
"אני עובד במשטרה ומגיע לי הכול"/דרור עינב

"העבירות המיוחסות לנאשם בוצעו בנשים צעירות אשר היו נתונות למרותו במהלך או סמוך לסיום משמרות במשטרת ישראל", נכתב בהכרעת הדין. "העבירות עצמן בעלות קווי דמיון משמעותיים, ולעתים נדמה כי עלה בידיו של הנאשם להשיג את מבוקשו ולעתים הוא נעצר בשלב מוקדם יותר". השופט הבהיר כי הדמיון בין המקרים השונים מפריך את הטענה בדבר קיומו של רומן בין קורן לאחת המתלוננות.

עוד כתבו השופטים כי העדויות שנשמעו פרשו בפני בית המשפט תמונה עגומה של התנהלות שאינה הולמת את גורמי אכיפת חוק: "לעתים נדמה היה כי התנהגותן של הנפשות הפועלות שייכת לתסריט הלקוח מסרט נעורים רווי הורמונים ולא מיחידת סיור משטרתית". עוד ציינו השופטים כי התגלו חריגות משמעתיות ביחידת הסיור המדוברת, וכי שוטרים שידעו על האירועים לא עשו דבר כדי להביא לסיומם.

שוטר הורשע באונס שוטרת-חיילת: "לא אומרים לי לא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully