וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלי חמינאי: צריך לשבור לשלדון אדלסון את השיניים

3.11.2013 / 15:34

מבלי לציין במפורש את שמו, עקץ המנהיג הרוחני של איראן את המיליארדר היהודי המקורב לרה"מ נתניהו. לאחרונה הציע הבעלים של "ישראל היום" להטיל פצצה גרעינית על טהראן

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בדבריו של אדלסון בניו יורק לפני כשבועיים)

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, רמז שארצות הברית צריכה להעניש את המיליארדר היהודי שלדון אדלסון "ולשבור לו את השיניים" - כך דיווח היום (ראשון) כתב סוכנות הידיעות הצרפתית בטהראן. אדלסון, הבעלים של העיתון "ישראל היום" וממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרא לאחרונה להטיל פצצה גרעינית על איראן.

בכלי תקשורת באיראן דווח כי חמינאי לא הזכיר את שמו המפורש של אדלסון, אולם הגדיר אותו "מדינאי אמריקני שיש לו מהלכים בתל אביב". ראג'א-ניוז, אתר המזוהה עם משמרות המהפכה, ציטט את המנהיג העליון באומרו: "אם האמריקנים כנים בכוונתם למשא ומתן רציני, הם צריכים להכות על פיו של האיש שאמר שטויות ולשבור לו את השיניים".

שלדון אדלסון, בעלי ישראל היום, בבית המשפט בלוס אנג'לס. אפריל 2013. AP
הציע להטיל פצצות גרעין על איראן. שלדון אדלסון/AP

בדברים שנשא בפני סטודנטים ב"ישיבה יוניברסיטי", אוניברסיטה פרטית בניו יורק, טען אדלסון כי אין טעם לנהל משא ומתן עם טהראן, משום שהאופציה הצבאית היא הדרך היחידה לגרום לאיראן לזנוח את תכנית הגרעין החשאית שלה. הוא אמר כי ראשית, הנשיא ברק אובמה צריך להטיל פצצה גרעינית במדבריות איראן: "תרים את הטלפון, תתקשר למישהו בנברסקה, אפילו אם תשלם על זה תעריף חוץ, ותגיד: 'קדימה'. קודם כול משגרים פצצה גרעינית בטיל בליסטי לאמצע המדבר. זה לא יפגע באיש, אולי רק בכמה נחשים ועקרבים. אחר כך אומרים: תראו, הטיל הבא יהיה בלב טהראן".

הקהל, ובו צעירים רבים חובשי כיפה, הגיב בתשואות כאשר אדלסון לעג לאובמה בשל רצונו לנהל משא ומתן עם האיראנים. לדבריו, השיחות, שנפתחו מחדש מול נציגיו של הנשיא חסן רוחאני, משדרות "חולשה מוחלטת". מנחה האירוע, הרב שמואל (שמולי) בוטח, שאל את אדלסון: "בהתחשב בתחושות החזקות שלך, לפיהן ארה"ב לא עשתה מספיק כדי לעצור את השואה, מה דעתך כעת - כאשר אובמה 'מדבר עם איראן' חרף איומיה כלפי ישראל?". אדלסון השיב כי זו "טקטיקת המשא ומתן הגרועה ביותר שהעלה על דעתו. "באופן הזה, הוא (אובמה) לא אומר להם לוותר על הגרעין לגמרי ולהוכיח שפניהם לשלום. מה זה, משחק שבו בודקים מי ימצמץ ראשון?".

שלדון אדלסון לאובמה: הטל פצצה גרעינית על איראן

בהכנת הכתבה השתתף משה-חי הגיגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully