וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה החדשה של המשטרה: עודף המשקל של שוטרים

31.10.2013 / 17:41

כל שוטר שני סובל מעודף משקל ועישון ושליש מהשוטרים מעשנים. אימוני כושר, שירות דיאטנית, חדר אוכל בריא, מדדי השמנה וקנסות על עישון, אלו הם חלק מהצעדים שנוקטים במשטרה בכדי להילחם במכה הכבדה. מתוך המהדורה

מערכת וואלה!

מאת: יוסי אלי

כמעט מחצית מהשוטרים סובלים מעודף משקל, יותר משליש מהשוטרים מעשנים, 1,661 שוטרים סובלים מסוכרת. כל אלו ועוד הם הנתונים שגילו במשטרה ומתפרסמים בוואלה! חדשות לראשונה במסגרת מיזם בריאות לטובת השוטר אותו מוביל מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו. במסגרת המיזם, גילו במשטרה נתונים קשים: שוטרים רבים המשרתים במשטרה סובלים מבעיות בריאותיות כאלו ואחרות, או שאינם שומרים על אורח חיים בריא או כושר נאות.

כך למשל, 10,767 שוטרים סובלים מבעיות משקל. לפי ההתפלגות במהלך שנת 2012, 9,861 שוטרים השתייכו לאוכלוסיית המעשנים. 1,661 שוטרים השתייכו לקבוצת סיכון לבעיות סוכרת וכ-3,000 שוטרים סבלו מלחץ דם גבוה. במשטרה ינסו כעת לשפר את סביבת העבודה כדי להפחית את היקף בעיות הבריאות של השוטרים. אנשי הרפואה המונעת של המטה הארצי יזמו את התוכנית המדוברת על מנת לבחון את הנתונים בהשוואה לשנת 2013. "התוכנית רצה מינואר 2012 ורק עכשיו יש תוצאות" מסביר לוואלה! חדשות צדוק כמה, ראש תחום רפואה מונעת במשטרה. "המרכיב הראשון הוא בדיקות דם ומדדי השמנה. נתנו שירותי דיאטנית, שירותי תזונאית והרכבת תכנית אימון לכושר. בנינו סביבת אימון בחדרי כושר".

במשטרה אף החליטו להקצות שעתיים שבועיות על חשבון המשטרה לטובת אימון בחדר כושר. גם המטבח המשטרתי השתנה. ושם דגש על אוכל בריא יותר. "הרעיון הוא פחות שמן ויותר חלבון" ממשיך כמה. "פחות פחמימות, ואם כבר פחמימות אז פחמימות בריאות יותר. גם הטבחים עברו הדרכות".

כחלק מניסיון במטה הארצי לגמול מעישון את שוטריו, הוטלו קנסות כבדים על שוטרים שעישנו בתחנה, חל איסור מוחלט לעשן בניידות המשטרה ומעשנים כבדים נשלחו לסדנאות לגמילה מעישון.

התוצאות לא איחרו לבוא: בשנת 2012 שירתו במשטרה 7,269 שוטרים וקצינים הסובלים מעודף משקל, וכעת עומד הנתון על 6,632 לובשי מדים. במשטרה זיהו יותר מ-150 שוטרים הוסבלים מעודף משקל חמור במיוחד. הם זכו לטיפול מיוחד: במשטרה הצמידו להם שפים צמודים שיעקבו אחר הרגלי התזונה הנכונה ואף נבנתה תכנית מיוחדת עבורם. "הצמדנו להם קואצ'ר כדי שידעו איך לעשות את זה נכון", מגלה כמה. "ממש שף בתוך הבית. אנחנו מאמינים שזה עניין של תרבות".

באשר לעישון, באמצעות הסדנאות האינטנסיביות, הצליחו במשטרה לגמול 894 שוטרים. המשמעות היא שהצלחנו להוריד את הסיכון להתקף לב".

עוד במהדורה:

התקיפה הלילה של בסיס טילים בסוריה: ברשתות החברתיות מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל. הלבנונים מדווחים כי שישה מטוסי קרב ישראלים חדרו למרחב האווירי של לבנון וטסו סמוך לגבול הסורי. מי תקף בסוריה ומה בדיוק הושמד שם: טילים בליסטיים מדויקים, מערך נ"מ או נשק כימי?

היסטוריה כחול – לבן בליגת ה- NBA. מחר בטקסס יתחרו שני שחקנים ישראלים ראש בראש בליגת הכדורסל הטובה בעולם, עמרי כספי מהיוסטון רוקטס ישחק מול גל מקל מהדאלאס מבריקס. סגן עורך וואלה! ספורט דוד רוזנטל מעריך את הסיכויים שלהם לקבל דקות משחק.

השבוע בדקה: מה הקשר בין הדוגמנית, השחקנית והמגישה בר רפאלי ליו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט? הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

התחזית: היום מעונן חלקית, עם ירידה קלה בטמפרטורות. מחר ירידה נוספת בטמפרטורות וסיכוי לגשם.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully