וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חטפו ואיימו לרצוח עבריין בגלל 3,000 שקל

31.10.2013 / 10:40

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד 3 חברי כנופיה מהדרום שחטפו עבריין המוכר למשטרה ודרשו עבורו 15 אלף שקל. הם נעצרו במארב לאחר שאחותו נשלחה למסור את הכסף

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

פרשת חטיפה וכופר שכמו נלקחה מסרט הוליוודי נחשפה הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד איימן אל סאנכ, נעים אל שאנע וסולימאן אבו אלחסן, תושבי רהט וטרבין שבדרום, הנאשמים כי לפני כשבועיים חטפו באיומי אקדח עבריין יהודי בתחום עבירות הסמים ואיימה לרצוח אותו אם לא ישולם עבורו כופר של 15,000 שקלים.

מכתב האישום עולה כי לאחר שנפתחה חקירה של משטרת מחוז ירושלים בסיוע יחידות רבות נוספות מהדרום, נשלחה אחותו של הנחטף להיפגש עם סייען של הכנופיה בראשון לציון כשברשותה הכופר. לאחר שהסייען, שי הרוש מראשון לציון, אישר לחברי הכנופיה שהכופר התקבל, הם נסעו לראשון לציון כשברשותם הנחטף ונעצרו בפשיטה משטרתית משולבת בצומת פלוגות ליד קריית גת, לצד מעצר הסייען בראשון לציון.

"עקץ את חברי הכנופיה ב-3,000 שקלים"

עוד עולה מכתב האישום כי לפני שבועיים, זמן קצר לאחר שהאיש - תושב ירושלים המוכר למשטרה כעבריין בתחום הסמים, "עקץ" את חברי הכנופיה ב-3,000 שקלים במהלך אחת מעסקאות הסמים שבהן היה מעורב, גמלה בלבם ההחלטה לחטוף אותו בעבור כופר.

עוד באותו ערב קבעו חברי הכנופיה להיפגש עמו בתחנת דלק בירושלים כדי "ליישר את ההדורים". בשעה 23:30 באותו יום נכנס הגבר מרצונו לכלי הרכב שבו שהו חברי הכנופיה, וזמן קצר לאחר מכן נחטף באיומי אקדח וסכין. הוא הוכה ולאחר מכן הוכרח ליצור קשר עם אחותו באמצעות הטלפון, אז מסר לה: "נחטפתי. אני צריך לשלם להם 15,000 שקלים אחרת ירצחו אותי ביום שישי בעשר בבוקר". האחות יצרה קשר עם אח נוסף ויחד הגיעו השניים להתלונן בתחנת המשטרה בעיר.

נאשמים בחטיפת עבריין לצורך סחיטה. נועם מושקוביץ
קבעו "יישר את ההדורים". אחד הנאשמים בבית המשפט/נועם מושקוביץ

עקב החשש הממשי לחייו, משטרת ירושלים הקימה חפ"ק מיוחד בשיתוף היחידה האווירית, ימ"ר ירושלים, ימ"ר באר שבע, צוות משא ומתן ויחידות נוספות בדרום. באמצעות מצלמות אבטחה שהיו בתחנת הדלק הצליחו השוטרים להתחקות אחר מיקום הטלפון הסלולרי שברשותו, שהראה שהוא שוהה באזור רהט, ואחר כלי הרכב שבו הוא הוחזק - ולאתר את הכנופיה.

בינתיים דאגו חברי הכנופיה להעבירו ממקום למקום על מנת להקשות על איתורם. כל העת ישבה משפחתו בחפ"ק, הייתה בקשר עם החוטפים, עקבה אחר הנעשה ותודרכה כיצד להגיב. למחרת, בשעות הצהריים, לאחר שאחותו הביעה נכונות לשלם את הכופר, סיפקה לה המשטרה 15,000 שקלים במזומן במזוודה, והיא קבעה להיפגש עם סייען של הכנופיה בראשון לציון.

נאשמים בחטיפת עבריין לצורך סחיטה. נועם מושקוביץ
אחד הנאשמים בבית המשפט/נועם מושקוביץ

כוחות משטרה עקבו אחר הכנופיה והסייען ותיאמו את המעצר ואת שחרור החטוף. בסביבות השעה 18:00 בערב פגשה האחות את הסייען, יהודי תושב ראשון לציון, ומסרה לו את המזוודה ובה הכופר. זמן קצר לאחר מכן הוא יצר קשר עם חברי הכנופיה ומסר להם שהכופר נמסר.

בשלב זה הכניסו חברי הכנופיה את החטוף לרכבם ונסעו לכיוון צומת פלוגות כדי לקחת את הכופר. ואולם כשהגיעו החוטפים לאזור הצומת השתלטו שוטרי ימ"ר באר שבע על כלי הרכב, במקביל למעצר של הסייען בראשון לציון, ושחררו את האיש. מאז שנעצרו שומרים חברי הכנופיה והסייען על זכות השתיקה. הבוקר, כאמור, הוגש נגדם כתב אישום.

"סיפורים דימיוניים"

רס"מ עודד יניב, ראש צוות החקירה בתשאול ימ"ר ירושלים, אמר היום בתדרוך עיתונאים: "בעקבות חומרת המצב הוקם חפ"ק במחוז ירושלים ובמחוז הדרומי והוקפצו יחידות מבצעיות רבות. הבנו שהחטוף נפגש עם החוטפים בתחנת הדלק סונול ביציאה מהעיר. צוות חוקרים איתר באמצעות מצלמת אבטחה במקום את החטוף והרכב שבו הוא נמצא. באמצעות פעולות חקירה נוספות אותר החטוף".

עורך דין עידו פורת, סנגורו של אחד הנאשמים, אמר בתום הדיון בבית המשפט: "מרשי מכחיש כל קשר לעובדות המיוחסות לו בכתב האישום. הוא טוען שמדובר בהזיות של המתלונן. יש קשר בינו לבין המתלונן אך בין זה לחטיפה - מדובר בסיפור שאין לו כל קשר למציאות. המתלונן המציא את זה על מנת להתחמק מהחוב שהוא היה חייב למרשי. כל הסיפורים שהמשטרה עקבה אחריו יתבררו במהלך הראיות בתיק. אין שום דבר שיכול להוכיח את סיפור המסגרת של כתב האישום וימים יגידו".

עורך דין אייל אביטל, סנגורו של נאשם נוסף, אמר: "מרשי מכחיש כל קשר לאירוע. משטרת ישראל בכישרונה המיוחד גיבשה סיפורים דמיוניים של פסטיבלי סחיטות וחטיפות כאשר שבין המציאות האמתית לבין עובדות כתב האישום אין שום קשר".

לקריאה נוספת
שני אחים נעצרו בחשד שחטפו 3 עבור כופר באילת
אישום: חטפו, היכו ושדדו נהגי מוניות ליד ירושלים
אישום: חטפו ושדדו אשת עסקים וניסו לרצוח

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully