וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ושב"כ אובדי עצות: מי ירה למוות בלוחם בחברון?

יהושע בריינר

30.10.2013 / 18:55

חרף המאמצים המרובים שהושקעו בחקירת פיגוע הירי שבו נהרג סמ"ר גל קובי לפני יותר מחודש, לא נתפס היורה ואף לא נמצא הקליע הפוגע. גם חקירת דקירת הילדה בפסגות תקועה

צילום: שלומי גבאי, רומן ואינר, דובר צה"ל, רויטרס, חדשות מבזק לייב; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שני פיגועים - ואף לא קצה חוט אחד: למעלה מחודש חלף מאז שלוחם גבעתי, סמ"ר גל קובי, נהרג מכדור בודד שנורה לראשו במהלך סיור מבצעי סמוך ליישוב היהודי בחברון, ולמערכת הביטחון עדיין אין קצה חוט שיוביל ללכידת היורה. בנוסף לכך, בפיקוד מרכז ובשב"כ מתקשים לאתר את הפלסטיני שחדר ליישוב פסגות ופצע את הילדה בת השמונה נועם גליק. מאז שני הפיגועים, פועלים צה"ל והשב"כ בעיקר במישור המודיעיני, אך חרף המאמצים הגדולים שהושקעו בחודש האחרון למציאת פתרון לתעלומות, לא נרשמה הצלחה כלשהי בנושא.

גל נהרג מירי צלף פלסטיני: "הלב הכי רחב בעולם". שלומי גבאי
עדיין לא נמצא הקליע שפגע בו. סמ"ר גל קובי/שלומי גבאי

קושי משמעותי שבו נתקלו בצה"ל במקרה של הפיגוע בחברון הוא העובדה כי עד כה לא נמצא הכדור שפגע בצווארו של סמ"ר קובי. מיד לאחר הירי וגם בימים שלאחר מכן, ערכו חיילים ואנשי מז"פ סריקות מרובות באזור הירי, כולל חיפושים בקירות המבנים הסמוכים, אולם לא נמצא כל ממצא המעיד על הקליע, שיצא מגופו של החייל לאחר שנפגע. בשל כך, מתקשים בצה"ל לומר מאיזה כלי נשק נפגע החייל. כיוון שבצה"ל מעריכים כי היורה הוא פלסטיני שביקש לפגוע בחייל, הרי שלאור הדיוק הרב גוברת ההערכה כי הירי בוצע מכלי נשק תקני ולא מאולתר. לאור הפעילות המאומצת מאוד של שב"כ וצה"ל בסוגיה והעובדה כי לא התגלה דבר, ההערכה היא שאם אכן מדובר ביורה פלסטיני, הרי שמדובר באדם שפעל לבדו או בחוליה קטנה ומקומית שאיננה קשורה קשר ישיר לאחד מארגוני הטרור הגדולים.

עד לאחרונה המשיכו בצה"ל לחקור את האפשרות כי הירי נגרם כתוצאה מפליטת כדור של אחד החיילים שהיו בסביבתו של קובי. בין היתר נבדקו כלי הנשק של חבריו, כולל אלו של חיילים שהיו במרחק של כמה מאות מטרים, כמו כן נבדקו מצלמות באזור, אולם לא התגלה כל ממצא המצביע כי מדובר בירי דו-צדדי. בנוסף, פגיעתו של הלוחם נודעה רק לאחר שנפל על הארץ, כאשר חבריו שלצדו לא שמעו בבירור קול ירי. ההערכה היא הירי בוצע ממרחק של כמה מאות מטרים, ולמרות כיוון החקירה כי צלף פלסטיני עומד מאחורי הירי נבדקת האפשרות כי הפגיעה המדויקת בחייל הייתה למעשה מקרית. קצין בכיר בפיקוד מרכז אמר כי "אנו מתייחסים לאירוע כאל פיגוע לכל דבר. הירי בחברון הוא אירוע עם הרבה סימני שאלה ולצערנו אין לנו עדיין קצה חוט שיוביל לפתרון". קצין אחר באוגדת יהודה ושומרון אמר: "עד עכשיו לא עלה בידינו להגיע אל המעורבים בפיגוע, אנחנו לא חיים טוב עם האירוע הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סריקות ביישוב פסגות יום לאחר החשד לחדירה ליישוב ופציעת ילדה. נועם מושקוביץ
זירת האירוע בפסגות/נועם מושקוביץ

אירוע נוסף שחקירתו נמצאת במבוי סתום הוא כאמור הפגיעה בילדה נועם גליק ביישוב פסגות כתוצאה מחדירת פלסטיני ליישוב. כזכור, באירוע נפצעה גליק לאחר שפלסטיני הגיע עד לפתח ביתה ופצע אותה. לטענת הילדה, היא נורתה על ידי תוקף רעול פנים. אך מחקירת הפיגוע עולה כי פציעתה של גליק נגרמה כתוצאה מדקירה ועד כה לא נמצאו ממצאים המעידים כי הפלסטיני שחדר היה חמוש בנשק חם. עם זאת, נמצאה הסכין שבה השתמש הפלסטיני לדקירה ועליו דמה של גליק. יממה לאחר הפיגוע עצר צה"ל והשב"כ שני פלסטינים מהעיירה הסמוכה אל-בירה, אולם מחקירתם התברר כי הם אינם קשורים לאירוע. על פי הערכות בצה"ל, המניע הראשוני לחדירה ליישוב החל כפלילי, ככל הנראה כדי לבצע גניבה מבית משפחת גליק כאשר הילדה נועם הפתיעה את הפורץ. עם זאת, המניע הלאומני טרם נשלל.

עוד בנושא:
תיעוד: השניות שלאחר פיגוע הירי אמש בחברון
הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בפיגוע הירי בחברון
הירי בפסגות: "נעצרו 2 פלסטינים בחשד למעורבות"
פיגוע בפסגות: מחבל חדר ליישוב ופצע ילדה בת 9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully