וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוקף קריות" נפתח לפני שנה – ונסגר לשיפוצים

קובי מנדל

30.10.2013 / 14:11

שנה בלבד אחרי הפתיחה החגיגית של כביש 22, גשר צומת קריית אתא-דרום החל לשקוע. הכביש נסגר בלילות לתיקונים וכבר מורגשים עומסים באזור. נתיבי ישראל: "היה צפי לכך"

שנה אחרי שנפתח בהוד והדר, כביש "עוקף קריות" כבר נסגר לשיפוצים. קטע בכביש 22, בגשר צומת קריית אתא-דרום החל לשקוע לאחרונה, והגשר נחסם בלילות לצורך בניית מחודשת של מעקה הבטון שבין נתיבי הנסיעה. לאחרונה הוצבו בגשר תמרורי אזהרה בשל העבודות לתיקון הכביש, שאמור היה לפתור את בעיות התחבורה בקריות. העומסים כבר מורגשים מחדש בשעות הלילה בשל חסימת הגשר לתנועה.

חברת נתיבי ישראל מסרה לוואלה! חדשות בתגובה: "לא מדובר בתקלה. בעת תכנון הפרויקט, היה צפי שקטעים בכביש עלולים לשקוע בשל הקרקע הרכה במפרץ חיפה (קרקע חרסיתית) ועל כן נקבע עם הקבלן כי הכביש ייפתח לתנועת כלי רכב, גם כאשר קיים צפי לשקיעתו. הכביש אכן שקע בסנטימטרים בודדים, והטיפול בשקיעה זו, הינו חלק מהסכם ההתקשרות של המדינה עם הקבלן המבצע".

גשר בכביש עוקף קריות שנפתח רק לפני שנה שקע, אוקטובר  2013. ערן גילווארג
עבודות לבניית מעקה בטון חדש נעשות בלילה. קטע הכביש ששקע/ערן גילווארג

לפי הערכת המהנדסים, השקיעה רוסנה במידה שהצדיקה את פירוק המעקה ובנייתו מחדש. בחברת נתיבי ישראל מדגישים כי לא נשקפת סכנה לכלי רכב החולפים בגשר, וכי העבודות צפויות להסתיים בתוך כשבועיים.

כביש 22 נפתח בחודש ספטמבר 2012 לתנועה לאחר שנים של מאבקים, אך כבר ביומו הראשון הורגשו בו עומסי תנועה כבדים. מדובר בכביש שאורכו הכולל ארבעה עשר קילומטרים, שנסלל בהשקעה של 1.7 מיליארד שקלים, במה שנחשב למהפכה תחבורתית באזור הקריות.

בתכנון המקורי, הכביש אמור היה להיות כביש אגרה, אך בשל לחץ ראשי הערים באזור הוחלט להשאירו ככביש חופשי לתנועה ללא תשלום. בכביש ארבעה נתיבים – שניים לכל כיוון, ולכל אורך הכביש הוא מואר וחסר רמזורים.

עוד באותו נושא:
המשטרה הציבה מצלמת מהירות בכביש הכי בטוח בישראל
"עוקף קריות": נסע בניגוד לתנועה, התנגש ברכב ונהרג
נפתח - ונסתם: עומס בכביש שאמור לשחרר את הקריות

גשר בכביש עוקף קריות שנפתח רק לפני שנה שקע, אוקטובר  2013. ערן גילווארג
נפתח בהשקעה של 1.7 מיליארד שקלים. כביש 22/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully