וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת טרופית בארץ: מבול בשרון, ברד ירד בערד

שלומי גבאי ורמי שני

30.10.2013 / 9:00

הממטרים שיורדים ברחבי הארץ תפסו רבים לא מוכנים. "המבול הפתיע, הילדים הגיעו ללימודים סחוטים", אמר תושב חדרה. הטמפרטורות יירדו, ויש חשש לשיטפונות בהמשך היום

צילום: גיא גור, שלומי גבאי; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הסתיו הישראלי מוכיח כמה הוא בלתי צפוי: חרף התחזיות, הבוקר והלילה (רביעי) החל לרדת גשם מלווה בברד ובמשבי רוח ערים בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, שהפתיע תושבים רבים. הממטרים צפויים להימשך במהלך היום ברוב חלקי הארץ, הטמפרטורות יירדו, ויש סיכוי גם לסופות רעמים בודדות. חזאי השירות המטאורולוגי, נחום יודוביץ', סיפר כי בקיבוץ עין החורש שבשרון ירדו לא פחות מ-24 מילימטרים במהלך הלילה ובעמק חפר בין 8 ל-12 מילימטרים. גם בתל אביב ירדו מספר מילימטרים.

בערד שבמדבר יהודה התעוררו הבוקר לברד שהכה בגגות. הברד ירד כארבע דקות, "שמעתי כמו דפיקות על הרעפים. הסתכלתי מהחלון וראיתי שזה ברד. ממש הפתיע אותי. התפלאתי, כי היה קצת אובך וחם ונראה שזה הולך להימשך. פתאום נהיה ממש ברד כבד. היו שם שני זקנים בחוץ, שהרגישו את הברד וניסו להיכנס לבניין מהר, נדמה לי שאחד מהם נפגע מזה בראש כי הוא החזיק אותו כאילו שזה כואב לו", סיפרה אורלי בן חמו, תושבת העיר.

אולם הברד הפתיע לא רק את תושבי הדרום, אלא נצפה גם במרכז. ויקי, תושבת נתניה, סיפרה שבסביבות השעה 7:15 החל לרדת ברד למשך מספר דקות. "מה שיותר מרגש הוא שהייתה רוח מאוד חזקה בלילה", סיפרה.

גשם בחדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
"בחדרה התחיל פתאום גשם זלעפות, מה שגרם להיקוות מידית של שלוליות גדולות ו'נחלים' ברחבי העיר"/שלומי גבאי

"בחדרה התחיל פתאום גשם זלעפות, מה שגרם להיקוות מידית של שלוליות גדולות ו'נחלים' ברחבי העיר", אמר לוואלה! חדשות תושב העיר. לדבריו, לרבים לא היה מושג על הגשם הצפוי – שלא לדבר על ממטרים כל כך כבדים. "הילדים באו לבית הספר עם מכנסיים קצרים, והיו צריכים להתקשר להורים שיביאו להם בגדים ארוכים כי הם נרטבו לחלוטין", סיפר.

"מדובר במערכת טרופית פעילה מעל אזורנו", הסביר יודוביץ' בגלי צה"ל, "זו מערכת בלתי יציבה, כאשר מקור העננים הוא האזור הטרופי שמגיע ממזרח, מקו המשווה, ולא מהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גשם בחדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
הכבישים הפכו לשלוליות גדולות. חדרה, הבוקר/שלומי גבאי

"המערכת שאנו חווים כעת נקראת מערכת עם אפיק ים סוף, שמתאפיינת במזג אויר מגוון ובאטמוספירה לא יציבה – וזה אופייני לעונה", אמר לוואלה! חדשות ד"ר עמוס פורת מהשירות המטאורולוגי, "כך יוצא שאנחנו מקבלים במקומות שונים בארץ מזג אוויר שונה: בעוד שבאזורים מסוימים יורד גשם, באחרים חם ובהיר". לדבריו, גם היכן שיורד גשם עדיין לא מדובר על תחושה חורפית וקרירה. "העננים עצמם מפותחים מאד, ולכן גם ישנו מצב שיכול להתפתח בהם ברד בגושים מספיק גדולים", אמר פורת.

בשל הגשם הצפוי, קיים חשש לשיטפונות בנחלי מזרח הארץ ודרומה וישרור אובך קל. הלילה יהיה מעונן חלקית ויתכנו ממטרים יחידים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברד גם בפתח תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזג האוויר מסובך מאוד לחיזוי ויכולות להיות כמה הפתעות", אמר אתמול לוואלה! חדשות חזאי השירות המטאורולוגי אנטולי חריטונוב. "אנחנו בהשפעה של אפיק ים סוף, זה טבעי בתקופה הזו".

גשם בחדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
מחר צפויה ירידה נוספת בטמפרטורות/שלומי גבאי

מחר יהיה מעונן חלקית בעננות בינונית וגבוהה עם ירידה נוספת בטמפרטורות. גם מחר ייתכנו ממטרים יחידים, בעיקר במזרח הארץ. מזג האוויר החורפי צפוי להימשך גם בסוף השבוע, כאשר ביום שישי יהיה מעונן חלקית, הטמפרטורות ירדו עוד קצת וייתכן גשם קל. ביום שבת מזג האוויר צפוי להיות דומה.

גשם בחדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
מי שהיה חכם מספיק, הצטייד במטרייה/שלומי גבאי

היום ישררו 28 מעלות ברמת הגולן והן ירדו ל-18 בלילה, בחיפה ותל אביב יורגשו 20 מעלות בלילה ו-27 במהלך היום, בכנרת יהיה חם עם 32 מעלות ביום - 22 בלילה, בירושלים ישררו 23 מעלות ביום והן ירדו ל-16 במהלך הלילה, באר שבע 27-16 ובאילת יורגשו 29 מעלות ביום ו-19 בלילה.

לעמוד מזג האוויר של וואלה!

מבזקי חדשות בזמן אמת

גשם בחיפה, אוקטובר 2013. ערן גילווארג
חמים וגשום/ערן גילווארג
גשם גם בתל אביב, אוקטובר 2013. דרור עינב
הממטרים הגיעו גם לתל אביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully