וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ נייקי הסתיים - רחובות תל אביב נפתחו לתנועה

29.10.2013 / 13:15

כ-20 אלף בני אדם רצו לאורך מסלול של 10 ק"מ מכיכר רבין ועד לפארק הירקון. צירים מרכזיים בעיר נסגרו לתנועה, ותושבים זעמו: "משתקים חצי עיר בשביל קומץ אנשים"

צילום: אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן

המרוץ אל הפקק: רחובות רבים בתל אביב נסגרו הערב (שלישי) לתנועה, לרגל מרוץ הלילה של נייקי שהתקיים בשיתוף עם עיריית תל אביב. כ-20 אלף בני אדם רצו עשרה קילומטרים על צירים מרכזיים ולתוך פארק הירקון. מאות שוטרים וסדרנים אבטחו את המרוץ וסגרו את צירי התנועה. בעירייה מגדירים זאת כ"אירוע ריצה בסטנדרט בינלאומי", אולם לא כל התושבים היו מרוצים מכך שסגרו להם כמה מהצירים המרכזיים ביותר בעיר, שכבר הספיקו להיפתח מחדש.

מרוץ הלילה של נייקי. דרור עינב
מרוץ נייקי, הערב/דרור עינב

זאת הפעם השביעית בה התקיים האירוע, אשר אלפים מתכוננים אליו במשך חודשים רבים. המסלול התחיל בכיכר רבין, וקו הסיום שלו היה בגני יהושע בפארק הירקון. מסלול המרוץ עבר מאבן גבירול, המשיך ימינה לשדרות רוקח, ימינה לרחוב שטרית, בסמוך למרכז הספורט נכנסו הרצים ימינה לשבילי הפארק עד לקו הסיום, סמוך לספורטק. ההזנקה הראשונה הייתה ב-20:00 בדיוק, ולאחריה היו עוד ארבע הזנקות בהפרשים של רבע שעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מרוץ הלילה של נייקי. דרור עינב
מאות שוטרים וסדרנים אבטחו את המרוץ/דרור עינב

עלות ההשתתפות במרוץ הייתה 130 שקלים למי שנרשם מוקדם ו-170 שקלים למי שנרשם היום. עדי, תושבת רמת גן בת 27, השתתפה במרוץ. "האמת היא שלא כל כך התאמנתי", הודתה. "אני בתוך זה כשלושה חודשים, אבל לא באינטנסיביות. זאת הפעם השנייה שאני משתתפת במרוץ נייקי. לגבי תושבי תל אביב, אני מניחה שזה מבאס שסוגרים לך את העיר, אבל בתור רץ – זה מאוד כיף לרוץ על הכביש".

עדי, תושבת תל אביב בת 31, לא השתתפה במרוץ והיא התרעמה על הפגיעה בתושבי העיר. "מרגיז אותי שכל שני וחמישי יש מרוץ אחר, שלמענו משתקים חצי עיר", אמרה בכעס. "בלתי אפשרי לחיות כאן בצורה כזאת. לא ייתכן שבכל פעם סוגרים חצי מתל אביב בשביל קומץ של אנשים. למה עושים את זה בעיר הכי עמוסה בצירים הכי מרכזיים במדינה, ומשבשים את חייהם של מאות אלפי תושבים, ועוד בשם חברה מסחרית?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחובות שנחסמו בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברחוב מלכי ישראל לא הותרה חניית כלי רכב מהשעה 12:00. סמוך לשעה 16:00 הוא נסגר לתנועה. החל מ-17:00 נסגרו בהדרגה הרחובות הבאים: רחוב אבן גבירול משדרות שאול המלך ועד רוקח לשני הכיוונים; רחוב פרישמן מכיכר מסריק עד אבן גבירול. שדרות בן גוריון ורחוב הדסה נחסמו משלמה המלך עד אבן גבירול; שדרות דוד המלך נסגרו מרחוב ויצמן עד אבן גבירול; רחוב ארלוזורוב נסגר בין דיזנגוף לוויצמן עד אבן גבירול לשני הכיוונים.

עוד נחסם לתנועה רחוב ז'בוטינסקי, מרחוב יהושע בן נון עד רמז לשני הכיוונים; רחוב פנקס נחסם מרמז עד אבן גבירול; שדרות נורדאו נחסמו לתנועה מרחוב דיזנגוף עד אבן גבירול; רחוב יהודה המכבי מרחוב ויצמן עד אבן גבירול; שדרות רוקח נחסמו בין אבן גבירול לדרך נמיר לשני הכיוונים ומדרך נמיר עד שטרית לכיוון דרום בלבד. כמו כן, לא מותרת תנועת כלי רכב ברחובות החוצים את ציר המרוץ.

המשטרה המליצה לציבור להימנע מלהגיע לאזור בכלי רכב פרטיים ולהעדיף את התחבורה הציבורית. לקהל המגיע לאזור ברכב הומלץ לפנות לחניונים הבאים: חניון אצטדיון רמת גן, חניון אצטדיון האתלטיקה הדר יוסף, חניון דרייב-אין, חניון מרכז הירידים, חניון רידינג, חניון מרכז דניאל, חניון רכבת ארלוזורוב וחניון הבימה. כמו כן, לא הותרה הכנסת כלי נשק, אופניים ובעלי חיים למתחם האירוע.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו גאה לארח אירועי ספורט המוניים ובינלאומיים בעיר, המהווים מקור משיכה לתושבים ואורחים מהארץ ומחו"ל. כפי שנעשה בערים אחרות בעולם, לעיתים קיומם של אירועים המוניים מחייב סגירה של רחובות למספר שעות, על מנת לשמור על בטיחותם של המשתתפים. העירייה מודעת לאי הנוחות העלולה להיגרם לתושבים בשל כך, ומנסה לצמצם אותה ככל הניתן. מדובר במספר קטן של אירועי דגל המתקיימים במהלך השנה ומטרתם להוות יום חג עבור העיר כולה".

לקריאה נוספת:
30 אלף רוכבים וכבישים שנחסמו: סובב תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully