וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה פלילית: הציבור זכאי להגנה מירבית

29.10.2013 / 10:14

ההבדל בין פצצה מתקתקת הנובעת מפעילות חבלנית עוינת (פח"ע) לבין הסכנה הנשקפת לאזרח מחבר ארגון פשע פלילי המאוים בחיסול - הוא סמנטי בלבד. אלא שבעוד במקרה הראשון ננקטים כל אמצעי המניעה האפשריים, לרבות אמצעים טכנולוגיים וצעדים מנהליים, במקרה השני המציאות שונה.

מדוע אנו מקלים ראש בסכנה הממשית הוודאית הנשקפת לאזרחי המדינה בעקבות אירועים פליליים? עוצמת אובדן הביטחון האישי, תדירות הפיגועים הפליליים והנזק הנגרם טרם חדרו להכרה אצל מקבלי ההחלטות. כיום יש שכונות ורחובות שהחל מרדת החשיכה חושש האזרח לצאת אליהם. אין פלא שבסקר שנערך לאחרונה השיבו 64 אחוזים מהנשאלים כי נחשפו לאירועים פליליים בסביבתם הקרובה.

הסכנה הנשקפת מחיסולים במשפחות הפשע זהה לו שבפצצה המתקתקת הפח"עית. חברה מתגוננת חייבת לספק ביטחון לתושב. שרת המשפטים, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה חייבים לשנות את כללי המשחק. חקיקה יעילה היא כלי ראשון. ביהמ"ש חייב להגביל את התנועה של חברי משפחות הפשע או של כל אדם הקיים לגביו מידע מוצק כי הוא יעד לחיסול, כדי שלא יוכל לגור בבית דירות ולהלך חופשי. שופט ישקול את ודאות הסכנה, וכך המידע המודיעיני המשטרתי יהפוך לחומת מגן של האזרח ויצר את צעדי הפצצה המתקתקת האנושית. לו 100 עד 200 חברי ארגוני הפשיעה המהלכים חופשי היו תחת פיקוח, מפלס הסכנה לאזרח היה פוחת באופן מיידי עד נעלם.

קשר הדוק בין פשע מאורגן לשחיתות שלטונית

המאבק במשפחות הפשע הוא קריטי. ארגוני הפשיעה אינם מסתפקים בשליטה על סמים, זנות, הימורים ודמי חסות. הכסף נמצא בשלטון המרכזי וברשויות המקומיות, ולכן הקשר בין פשע מאורגן לשחיתות שלטונית הוא הדוק.

יש לשנות גם את הטיפול בהגנה על חומרי המודיעין. העובדה שכל חומרי המודיעין והחקירה מועברים במלואם להגנה במשפט, כולל שמות ומקומות, כמעט ללא חסינות, מייצרת איזון משפטי אך נחיתות מבצעית בלתי הגיונית.

חיסרון נוסף הוא החשיפה האישית של כל שוטר והחשש להסתבכות בפלילים (מח"ש), ההופכים את המשטרה לגוף הנאבק בפשיעה המאורגנת באמצעות "פלזמות וטכנולוגיה" ולא בחיכוך ברחובות. הטכנולוגיה והפלזמות הן כלים משלימים ולא כלים עיקריים, ומקצוע השוטר חייב לקבל הגנות בחוק המעניקות לו ביטחון וגיבוי מירבי.

החיסול האחרון באשקלון הוא קריאת השכמה לעבור משלב התגובה הלאומית לפעילות יזומה, והאחריות רובצת על הממשלה. הפער במשאבים הוא עצום. לטמון את הראש בחול ולהתפלל לנס שגם בחיסול הבא לא ייפגעו חפים מפשע זה הימור כבד. עשו מעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully