וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על שחרור האסירים: "האחריות מחייבת"

השר לעניינים אסטרטגיים התראיין ב"חי בכנסת" - התכנית הפוליטית החדשה של וואלה! חדשות. "זה מהלך קשה ובעייתי",טען השר, "אך לא רצינו לשלם מחיר שיש לו פגיעה אסטרטגית"

צילום מסך

השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, התראיין היום (שני) לתוכנית "חי בכנסת", התכנית הפוליטית השבועית של וואלה! חדשות, בהגשת כתבינו אמיר תיבון ועמרי נחמיאס. שטייניץ התייחס להחלטת הממשלה לשחרר אסירים פלסטינים ואמר כי ההחלטה התקבלה משום שלדבריו, "האחריות מחייבת". "אי אפשר להגיד כן למשא ומתן ואחרי כמה חודשים לפוצץ אותו", טען שטייניץ. "המהומה מובנת, כי זה באמת קשה", הוסיף שטייניץ, "זה מהלך קשה ובעייתי. עשינו את זה כי לא רצינו לשלם מחיר שיש לו פגיעה אסטרטגית שהייתה מתפרשת כוויתור על רוב יהודה ושומרון".

השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ בכנס המכון נגד טרור, 8 בספטמבר 2013. סטודיו עדי כהן צדק, ספק 500
"אי אפשר להגיד כן למשא ומתן ואחרי כמה חודשים לפוצץ אותו". שטייניץ/ספק 500, סטודיו עדי כהן צדק

ח"כ איילת שקד, התראיינה גם היא לתוכנית והצהירה כי מפלגת הבית היהודי תמשיך לפעול "להמשך חקיקה למניעת עסקאות לשחרור מחבלים". ראש מפלגתה, שר הכלכלה נפתלי בנט, התייחס מוקדם יותר בישיבת סיעת הבית היהודי ל"מתקפה אדירה", לדבריו, נגד מפלגתו. "אנחנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית בלב מדינת ישראל", אמר בנט, שהואשם ביממה האחרונה בפופוליזם בשל אי-התנגדותו לשחרור אסירים עם כניסתו לממשלת נתניהו, בניגוד לעמדה שהציג עם העלאת הנושא להצבעה. "אני לא זוכר עליהום כזה מאז העליהום על נתניהו בתקופת אוסלו", אמר בנט. לדבריו, "המטרה היא פשוטה – לביית אותנו, להשתיק אותנו, להכניס אותנו לתוך הדעה של העדר. מה לעשות, יש לנו דעה אחרת. הכלל הוא שמי שתומך במדינה פלסטינית מקבל רוח גבית. אם חלילה אתה מתנגד, אתה נקרא ימין קיצוני, אתה נקרא פאשיסט", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
תפעל להמשך חקיקה למניעת עסקאות לשחרור מחבלים. שקד/טלי מאייר

"עברו שנתיים מאז שוחרר שליט", המשיך בנט, "צריך לפתוח את דוח שמגר ולקבוע מדיניות. צריך לשים סוף לשחרור הסיטונאי של מחבלים, ולכן הצטערתי ששרי הליכוד לא הצטרפו לקריאה. אני מצפה מאנשים כמו שרת המשפטים לבני להבין איזה נזק זה עושה למערכת המשפט – מרוקן את כל התוכן. דווקא מאנשים שחשובה להם מערכת המשפט הייתי מצפה שיצטרפו", הוסיף. בנט, שלא התנגד לכניסה למשא ומתן עם הפלסטינים, אמר היום כי "אנחנו בטח ובטח נגד מחוות כדי להיכנס למשא ומתן להקים מדינה פלסטינית".

תגובות

בעקבות פינת "שולחן הניתוחים" בתוכנית (ובה נבדק נאומו של השר בנט במליאה) מלשכת השר לכלכלה נמסר בתגובה
כי "דווקא החברות הן אלו הצריכות לייצר מקומות תעסוקה והממשלה היא זו צריכה לדאוג שיהיו עובדים מיומנים. לגבי הביקורת סביב ההקלות במס נמסר בתגובה כי מתווה הטבות המס השתנה וכיום מתקיימת בחינה סדורה יותר של הצורך ושל האפקטיביות.
לגבי הטיעון הקושר בין הגברת ההטבות למשקיעים מחו"ל לחיתוך ההדרגתי בשכר העובדים נמסר כי הבעיה של המשק הישראלי הוא שבמשך שנים הוא היה סגור ולכן הדרך להעלות את השכר היא לייצר ולייבא חברות טובות יותר, תחרותיות יותר עם פריון גבוה יותר, עם מרווחים גבוהים יותר שיכולות לשלם שכר גבוה לעובדים".

  • עוד באותו נושא:
  • חי בכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully