וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן פרננדז: ארגנטינה הצביעה נגד הנשיאה

28.10.2013 / 13:06

תוצאות הבחירות לקונגרס ולסנאט העלו כי לפרננדז לא יהיה הרוב הנדרש לשינוי חוקתי שיאפשר לה להתמודד לכהונה שלישית. המנצח הגדול: נציג בואנוס איירס שינסה להחליפה ב-2015

המרוץ לנשיאות ארגנטינה נפתח: תוצאות חלקיות שפורסמו הלילה (שני) במדינה העלו כי יריביה של הנשיאה כריסטינה פרננדז ניצחו בבחירות אמצע הקדנציה שהתקיימו אתמול. בכך פחת כוחה של הנשיאה בקונגרס, והסיכוי לשינוי חוקתי שיאפשר לה להתמודד לכהונה שלישית ב-2015 חוסל למעשה. אזרחי המדינה הדרום-אמריקנית בחרו אתמול מחצית מחברי הבית התחתון בקונגרס וכן שליש מחברי הסנאט. על התוצאות החלקיות הודיע שר הפנים פלורנסיו רנדזו, אחרי ספירתן של 62% מהקלפיות. השר הארגנטיני אישר כי האופוזיציה ניצחה בהפרש ניכר במחוזות שונים ברחבי המדינה.

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז קירשנר נואמת בוועדת הדה קולוניזציה של האו"ם יוני 2012. רויטרס
הנשיאה פרננדז נואמת בעצרת האו"ם, יוני 2012/רויטרס

"שבעה מכל עשרה קולות היו נגד הממשלה", אמר הפרשן הפוליטי רוזנדו פראגה, "הבחירות האלה הן ניצחון לאופוזיציה". במחוז בואנוס איירס, שבו מתגוררת 40% מאוכלוסיית המדינה, ניצח סרחיו מסה, מועמד האופוזיציה לבית התחתון ומי שנחשב לאחד המועמדים האפשריים בבחירות הבאות לנשיאות. ניצחונו צפוי להפוך את הרוב בפרלמנט שממנו נהנתה פרננדז עד כה למיעוט, בהפרש של מחוקקים ספורים. על מנת לשנות את החוקה כך שהיא תוכל להתמודד שוב לנשיאות, נדרש רוב של שני שלישים בכל אחד מבתי המחוקקים. הדבר הפך לפי התוצאות לבלתי אפשרי, על אף תמיכתם של חלק מהמחוקקים בכהונה נוספת לפרננדז.

מועמד האופוזיציה סרחיו מסה זכה בבחירות לקונגרס מטעם מחוז בואנוס איירס. 27 באוקטובר 2013. AP
"ניצחון לאופוזיציה" .סרחיו מסה, אתמול/AP

"מחר אנו מתחילים עידן פוליטי חדש", אמר מאוריסיו מקרי, ראש עיריית בואנוס איירס, הנחשב גם הוא נחשב מועמד אפשרי לנשיאות. מסה מצדו הבטיח להילחם בפשיעה ובאינפלציה – נושאים שבהם כשלה פרננדז – ולהעלות את רווחיהם של החקלאים בארצה, הנחשבת לאחת מיצרניות המזון הגדולות בעולם. עם זאת, לא ברור אם גלי האהדה שעליהם נישא עתה מסה יחזיקו מעמד בשנתיים הקרובות.

פרננדז, מנהיגת המפלגה הפרוניסטית, נכנסה ללשכת הנשיאות ב-2007, והחליפה בתפקיד את בעלה המנוח נסטור קירשנר. ב-2011 נבחרה מחדש לאחר שהבטיחה להגדיל את הפיקוח על כלכלת המדינה. האמון בממשלתה נחלש בעיקר בגלל סוגיות כלכליות שהשפיעו באופן משמעותי על חייהם של האזרחים. לפרננדז עצמה לא התאפשר לפעול למען המועמדים שהתמודדו בבחירות אתמול, בעקבות ניתוח שעברה בתחילת החודש ואשר נועד לנקז דימום תוך מוחי בראשה. היא נדרשה על ידי רופאיה לנוח במשך כמה שבועות, וצפויה להמשיך להחלים בתקופה הקרובה.

עוד על הנשיאה הארגנטינית:
דרמה בארגנטינה: הנשיאה תעבור ניתוח חירום במוחה
כריסטינה פרננדז סובלת מדימום מוחי ותיעדר לחודש
ארגנטינה: אחרי הניתוח התברר - לנשיאה אין סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully