וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה בנער שירק על ח"כ אלעזר שטרן: "כל הכבוד"

28.10.2013 / 0:25

גולשים רבים נעמדו מאחורי הנער בן ה-17 שירק על חבר הכנסת מהתנועה בצאתו מבית הכנסת בסוף השבוע בעקבות דברים שאמר על הרב דב ליאור. "אלעזר שטרן - מסוכן ליהדות"

חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) הותקף ביום שישי האחרון בצאתו מבית הכנסת ביישוב הושעיה בגליל התחתון, שבו הוא מתגורר. לדברי שטרן, בצאתו מתפילת השחרית, ירק לעברו נער בן 17 וסינן: "זה בשביל הרב דב ליאור, אפיקורוס". מדובר ככל הנראה באקט מחאתי על דברים שנשא ח"כ שטרן כמה ימים קודם לכן במליאת הכנסת נגד כמה מראשי הציונות הדתית ובהם הרב ליאור, מתומכי הספר השנוי במחלוקת "תורת המלך" המתיר הריגת גוי במצבים מסוימים.

תגובות האהדה להן זכה הנער לא איחרו לבוא. "הנער שירק, מבחינתי מקבל את עיטור הכבוד היוקרתי ביותר", כתב הגולש יוסף קורסיה בתגובה לפוסט שפרסם ח"כ שטרן על התקרית. "שטרן ההומו, לא רק שהוא איננו יהודי, הוא הערב רב בהתגלמותו, הוא הדוגמא הטובה ביותר לעמלק. כל הכבוד לנער שירק בפרצופו הנוכרי של שטרן, וחבל ששטרן לא קיבל מעבר ליריקה". גולש אחר, שלומון דדון, לא הסתפק ברמיזה פתוחה לפרשנות וכתב: "איזה כיף לשמוע שקיבלת יריקה שר"י (שם רשעים ירקב – ע.ח) זה מה שאתה.. תקבל סרטן על מה שאתה אומר על הרב דב ליאור".

"שטרן יורק על כל דבר שמריח קדושה"

מגיב בשם מתן פרץ הכריז על שטרן כלא פחות מאשר אויב היהדות. "אתה פשוט חוצפן!", כתב פרץ. "אני מחזק את הנער מהיישוב הושעיה שלא הסכים להבליג על פגיעה בכבוד חכם ועוד גדול הדור! אלעזר שטרן – מסוכן ליהדות!". חיליק שטינמץ הוסיף: "אפס מאופס, מבזה תלמידי חכמים ויורק על כל דבר שמריח קדושה. ייתן ה' ותקבל גמולך בראשך!".

בפוסט שפרסם, מתח שטרן ביקורת קשה על הרב ליאור. "אולי הגיע הזמן לומר על סוג כזה של רבנים שאולי הוא ד"ר או פרופסור בהלכות שבת או בהלכות נידה, אבל כל מי שלא מבין מהי הסתה, מהי גזענות ומתעלם מכך ש'דרך ארץ קדמה לתורה', עבורי ועבור רבים מאתנו הוא אינו רב. במקרה הטוב הוא מומחה להלכה", כתב. "מבקש להזכיר שאני בטוח שאותו נער אינו מייצג את הנוער הנפלא שבעם ישראל, לא את הנוער של הציונות הדתית ובוודאי לא את הנוער של הושעיה אבל התעלמות מתופעה שכזאת תביא עלינו אסון".

במזכירות מצפה הושעיה סירבו להגיב על האירוע, אולם תושבים ביישוב הציוני-דתי טענו כי מדובר ביישוב מתון ביותר וכי הנער משתייך לקבוצה קטנה של נערים קיצוניים המושפעים מפעילותם של נערי הגבעות.

דוברו של ח"כ שטרן מסר אמש (ראשון) כי כל תגובות הנאצה שהתקבלו, הן ברשתות החברתיות והן בדואר האלקטרוני, הועברו לקצין הכנסת ובהמשך יועברו גם לידי משטרת ישראל. "התגובות הללו גורמות לחשש בקרב בני המשפחה ומעלות זיכרונות קשים מתקופת ההתנתקות, אז שטרן היה ראש אכ"א", נמסר מלשכתו של חבר הכנסת. "באותה תקופה, גורמים בימין הקיצוני לא היו מוכנים לסלוח למי שלא סירב פקודה. באותו זמן, הוא קיבל הרבה איומים על חייו ועל חיי משפחתו שהגיעו לעיתים לידי אלימות".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

לקריאה נוספת
באפריל: ח”כ אלעזר שטרן הותקף בידי אזרח זר בתל אביב
ח”כ אלעזר שטרן נגד בר רפאלי: ”משתמטת”

עדכון ראשון: 22:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully