וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו שרידי עצמות - של חיילים ממלחמת העצמאות?

27.10.2013 / 20:07

השרידים אותרו סמוך לקיבוץ מלכיה שבגליל העליון ובמכון לרפואה משפטית קבעו שהעצמות שייכות ליותר מאדם אחד. בצה"ל בודקים אם מדובר בחיילי גדוד עודד שלחמו באזור ב-1948

שרידי עצמות אותרו לפני כחודש באזור הגליל העליון, סמוך לקיבוץ מלכיה שעל גבול לבנון. הגורמים האזרחיים שמצאו את השרידים דיווחו על כך למשטרת ישראל, והשרידים הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר. המכון קבע בהערכה ראשונית כי מדובר בעצמות ישנות מאוד, של יותר מאדם אחד.

הערכת המכון לרפואה משפטית הועברה לידי היחידה לאיתור נעדרים באגף כוח אדם בצה"ל, שלאחר שקיימה כמה הערכות מצב והצליבה את המידע עם המידע שברשותה, העלתה סברה כי מדובר בחיילי גדוד עודד שנלחמו באזור זה בתקופת מלחמת העצמאות בשנת 1948.

כלי רכב משוריינים של חטיבה שמונה, מלחמת העצמאות, אוקטובר 1948. קלוגר זולטן, לשכת העיתונות הממשלתית
כלי רכב משוריינים של חטיבה 8 במלחמת העצמאות/לשכת העיתונות הממשלתית, קלוגר זולטן

גדוד עודד היה אחד משלושה גדודים שהוקמו בצפון הארץ במלחמת יום העצמאות ולימים הפך לגדוד 90 של צה"ל. הגדוד, שחייליו היו כוח חי"ר במילואים, הוקם תחת פיקודו של אורי יפה שכינויו המחתרתי היה "עודד" ותפקידו היה להחזיק במזרח אצבע הגליל ולהיערך לפלישת צבא המשלוח הערבי בפיקודו של פאוזי קאוקג'י שהגיע מכיוון הגולן. הקרבות המפורסמים בהם השתתף הגדוד במלחמת השחרור היו קרב מלכיה השלישי, ממנו ככל הנראה עצמות הנעדרים שנמצאו ברכס מלכיה, מבצע יואב ומבצע חירם.

גורם צבאי אישר את הפרטים וטען כי מדובר בהערכה ראשונית וכי יחידת אית"ן לאיתור נעדרים ממתינה לממצאים של המכון לרפואה משפטית. עם זאת, נעשים מאמצים להצליב נתונים שנשמרו מהתקופה ההיא אודות חללי צה"ל מהקרבות השונים. "צה"ל לא נח לרגע ומפעיל מאמצים כבירים לאתר את חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע", הוסיף הגורם. "כל מה שנותר כעת לומר הוא שהנושא נמצא בחקירה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל פועל בכל עת על מנת להביא לקבר ישראל את כלל חלליו שמקום קבורתם לא נודע, ורואה בכך ערך מוסרי ראשון במעלה. בימים האחרונים התגלו עצמות לא מזוהות בקרבת קיבוץ מלכיה, שהועברו לחוקרי ענף איתור נעדרים בצה"ל, וזהותם נמצאת בבדיקה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

לקריאה נוספת
תיעוד: שישה קברי אחים ממלחמת השחרור נחשפו ביפו
נמצאו שרידים נוספים של גופת החייל מג’די חלבי
מוצאי גופת מג’די חלבי לא יזכו בפרס בגלל האגרה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully