וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושט מסוכן: נשרט מדג שקנה בשוק - וכמעט מת

27.10.2013 / 22:07

שלמה לנקרי מנצרת עילית נדבק בחיידק אלים בו היה נגוע הדג שרכש. הוא אושפז במצב קשה, ורגלו עמדה בסכנת כריתה. "ללא טיפול מידי - החיידק הזה מהווה סכנת חיים"

ההכנות לארוחה הסתיימו בבית החולים: שלמה לנקרי בן ה-64 מנצרת עילית הגיע לאחרונה לשוק העירוני כדי לרכוש דגי מושט (אמנון) לארוחה, כפי שהוא נוהג לעשות מדי שבוע. אלא שסנפירו של הדג, שייתכן והיה עדיין חי, קרע את השקית שהוגשה ללנקרי - והוא נחתך ברגלו.

לדברי בני המשפחה, הם לא חשבו שמדובר בפציעה חמורה, ולכן החליטו להתעלם ממנה. אלא שמצבו של יקירם החמיר במהרה והם הבינו שיש להעבירו מידית לטיפול רפואי. הוא פונה באמצעות אמבולנס לבית החולים העמק בעפולה כשהוא סובל מחום גבוה, קוצר נשימה ושלפוחיות ברגלו השמאלית.

הרופאים שיערו כי הדג היה נגוע בחיידק אלים, שגרם לזיהום קשה בגופו של האיש ואשר סיכן את חייו ואת הרגל הפגועה. הם נטלו דגימות מן הפצע כדי לוודא במעבדה שזהו אכן המקרה. בהמשך הועבר לנקרי לחדר הניתוח במטרה להסיר את הרקמה הפגועה מן הרגל ועל מנת שהזיהום לא יוסיף להתפשט בגוף. לפני כשבוע הוא עבר ניתוח נוסף על ידי צוות של אורתופדים וכירורגים להשתלת עור בריא. רק בסוף השבוע, לאחר חודשיים של אשפוז, שוחרר לנקרי לביתו, אך עדיין צפויה לו תקופת החלמה ממושכת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרופאים הצילו את רגלו של שלמה לנקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי מנהלת היחידה למחלות הזיהומיות במרכז רפואי העמק, ד"ר ביביאנה חזן, לנקרי נדבק בחיידק וויבריו וולניפיקוס (Vibrio vulnificus) החי בבריכות דגים. מדובר בחיידק אלים מאד שחודר למחזור הדם כתוצאה מפציעה מקשקשי הדג או מהסנפירים, ובקרב חולים כרוניים שסובלים מפצעים בידיים וברגליים קיימת סכנה שהחיידק יחדור אפילו במגע עם מים נגועים. החיידק מסוכן משום שביכולתו לשחרר רעלנים שגורמים לנזק קשה ברקמות ולנמק במקום הפגיעה - אשר הולך ומתפשט. בנוסף, הוא עלול לגרום לזיהום בדם. לדברי ד"ר חזן, בשנים האחרונות היו בארץ כמה מקרים שבהם נאלצו לקטוע גפיים פגועות של חולים אשר נפגעו מהחיידק, והיא ציינה שללא טיפול מידי - החיידק אף מהווה סכנת חיים.

יצוין שמשרד הבריאות אוסר על מכירת דגי מושט חיים, והוא הפיץ הנחיות ברורות על הדרך הנכונה להקפיא ולנקות אותם לפני המכירה על מנת שלא לסכן את הקונים. על פי הנחיות אלה, יש להקפיד לרכוש דגי מושט רק לאחר הקפאתם ואחרי ניקיון יסודי.

לקריאה נוספת:
מושט הכנרת בסכנת הכחדה?
פעמיים בשבוע: דג משוט ענקי נמצא בחופי קליפורניה
צעיר ננשך על ידי כריש מול חוף אשדוד, מצבו בינוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully