וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה "ידיעות" מנסים לשכנע שרע כל כך?

ד"ר חיים שיין

27.10.2013 / 7:44

"ידיעות אחרונות", כבר כמה שנים, לא מצליח להתאושש מאובדן ההגמוניה על סדר היום הציבורי. ברוב מצוקתו הפך העיתון להיות מדריך לדיכאון ישראלי ובכל יום מפרסם מנת ייאוש יומית. כותרות ענק מנסות לשכנע כי המדיניות קורסת, ישראל מבודדת וכלכלתה בועה מתנפצת. הכל שחור משחור.

במהדורת סוף השבוע שבר "ידיעות" את כל שיאי הדכדוך. במוסף המרכזי פורסם ראיון ארוך עם המשורר נתן זך, שהבהיר שלא היה ממליץ לאף אחד לבוא לישראל כי יש הרבה מאוד מקומות טובים בעולם. כמו כן הוא ממליץ להסתלק מהמדינה "לכל מקום, לברלין, לטובתכם, להנאתכם".

המשורר מודה שישב בקפה כסית משש בערב עד שש בבוקר ומתגאה בשתיינות שלו ושל חבריו המשוררים, אותם אלה שרצו לעצב את דמותה של החברה הישראלית בדמותם שלהם. לדבריו, התרבות שלנו היא קטסטרופה, כמובן חוץ מזו שלו. לצערו, בחרנו את המקום "הדפוק הזה", כאילו היו לנו הצעות טובות יותר באירופה, שבה השמידו שליש מבני עמנו. זך אף טען כי אי אפשר לשיר עוד בישראל, שהרי גם הציפורים לא שרות כאן עוד. מעניין מתי הוא יצא בפעם האחרונה מהביצה התל?אביבית, שהיא תמונת עולמו כולה; ביצה שבה כולם נהנים מהעובדה שהם חושבים אותו הדבר.

זך שייך לדור שרצה לנתק את ישראל מיהדותה, ונכשל בענק. היהודים שבו הביתה, למקום שלא היו בו ציפורים כלל, ייבשו את הביצות, נלחמו על השחרור ועל החירות ובנו מדינה לתפארת. על אפם ועל חמתם של יושבי קפה כסית. בישראל מתעצבת מדינה יהודית ודמוקרטית מופלאה שאין כמותה בעולם; ציפורים נודדות מכל העולם בנו כאן קן לתפארת והן שרות בכל יום. דא עקא שלא כל אחד יכול לשמוע את השירה הרוממה. גם משוררים לעיתים אוטמים אוזנם משמוע. זך מתוסכל, הציבור איבד את האמון ברבים מהמשוררים, שתמיד ראו לנגד עיניהם את הצדק של האויב ופחות את הצדק של בני עמם.

וכאילו לא די בזך, במוסף "7 לילות" מובא ראיון עם דודו זר מ"פרפר נחמד". זר התעופף ללוס אנג'לס ומסביר לנו שישראל לא אוהבת אותו. השחקן מציע לילדים שגדלו על תוכניות הטלוויזיה שלו לחיות באוסטרליה או בברלין. בחוסר היכרותו עם ארה"ב הוא אומר שלכולם באמריקה יש. יש לי חדשות בשבילו: המונים באמריקה אין להם. יבושמו לדודו זר החיים בלוס אנג'לס, אנחנו וילדינו נמשיך לחיות כאן ולחפש פרפרים אחרים בגלבוע, שלא מתפרפרים. את הבית לא עוזבים, גם אם אמנים מתוסכלים ומשוררים בלתי מחוברים מטיפים לירידה.

אחרי ראיונות שכאלה מתפלאים ב"ידיעות" שציבור הקוראים נוטש אותו בהמוניו. סביר להניח שבנסיבות אלה שוב ינסו בעלי העיתון להפעיל חברי כנסת ביוזמות חקיקה אנטי דמוקרטיות, נגד "ישראל היום". כפי שכבר ניסו בעבר, ונכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully