וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טרוריסטים תכננו לפגוע בישראלים בהודו

24.10.2013 / 18:29

ב"הינדוסטן טיימס" נכתב כי ישראל עודכנה על כוונת המוג'הדין להוציא לפועל מתקפה ברג'סטן. בספטמבר פורסם כי תוגברה האבטחה במוסדות יהודיים במומבאי. ישראל: בוחנים הדיווח

חשש למטיילים הישראלים בהודו? סוכנויות המודיעין בהודו עדכנו את ישראל בחודש שעבר על כוונת המוג'הדין ההודי (IM) לפגוע בישראלים השוהים במדינת המחוז רג'סטאן – כך דיווח אתמול (רביעי) העיתון "הינדוסטן טיימס" מפי מקורות בממשלת הודו וכן ממקורות ישראלים. מידע שהגיע לידי המשרד לביטחון הפנים בהודו עסק באיום נקודתי בשלוש ערים במדינת המחוז המדברית שנחשבות יעד תיירותי מרכזי – פושקר, ג'ודפור וג'איסלמר. לפי העיתון ההודי, שגרירות ישראל בניו דלהי הבירה עודכנה בנושא על ידי גורמים רשמיים במטה ללוחמה בטרור. עם זאת, לא פורסמה אזהרת מסע חריגה בעקבות המידע. ממשרד החוץ נמסר כי ישראל בוחנת את הדיווח.

ג'ייפור, רג'יסטן, הודו. ShutterStock
מוקד תיירותי מרכזי עבור תיירים. העיר ג'ייפור, בירת מדינת המחוז רג'סטן/ShutterStock

לפי הדיווח, על כוונותיו של המוג'הדין ההודי נודע בחקירה שהחלה בעקבות מעצרו של אחד ממייסדי הארגון, יאסין באטקל. הוא נעצר לפני כחודשיים בחשד שתכנן פיגועי ענק במומבאי ובניו דלהי. באטקל אמר בחקירתו כי ידוע לו שמקדש בראהמה בפושקר – אחת הערים הקדושות ביותר עבור ההינדים – מהווה יעד אטרקטיבי במיוחד עבור ישראלים. ככל הנראה, המקדש היה יעד של ארגון הטרור האיסאלמי לאשקר א-טייבה המקושר לאל-קאעדה ופועל בדרום אסיה.

עוד נכתב בעיתון ההודי כי פקיסטן השכנה מוטרדת אף היא מהניסיונות לפגוע בישראלים, בשל "מדיניות התגובה האלימה של ישראל נגד מתקפות טרור". מקורות אמרו לעיתון כי אחרי מתקפת הטרור במומבאי בנובמבר 2008, שבה נרצחו שליחי חב"ד הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה, שיגר צבא פקיסטן מסר בלתי רשמי דרך טורקיה ובו נטען כי רציחתם של בני הזוג נעשתה בטעות. בתכנון ובביצוע הפיגוע היו מעורבים אנשי לאשקר א-טייבה.

לפני חודש דיווחו כלי תקשורת בהודו כי המשטרה המקומית הורתה להדק את האבטחה סביב מוסדות ובתי עסק יהודיים במומבאי, בעקבות חקירתו של באטקל על ידי סוכנות החקירות הלאומית וכן בעקבות מתקפת הטרור בניירובי שבקניה בחודש שעבר. על פי הדיווח, באטקל אמר לחוקריו כי חברי המוג'הדין בחנו מוסדות יהודיים במומבאי כדי לבצע בהם פיגועים. "הינדוסטאן טיימס" דיווח אז כי הארגון האיסלאמי תכנן ללכוד בני ערובה יהודים כדי לסחור בהם ולהעבירם לידי טרוריסטים אחרים. בעקבות זאת קראה משטרת הודו למוסדות היהודיים לשכור שומרים, להתקין מצלמות אבטחה ולהנפיק כרטיסי כניסה לבתי העסק שלהם. עוד הורתה המשטרה שלא לאשר חניה סמוך למבנים בבעלות של יהודים.

דיווחים בהודו: מחבלים מתכננים לחטוף יהודים ולסחור בהם

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully