וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: לראשונה ימונה דרוזי למפקד חטיבת גולני

24.10.2013 / 14:30

בחירת המפקד הבא של החטיבה המיתולוגית עוררה מתיחות בצמרת צה"ל, ובסיומה הכריע גנץ על מינויו של אל"מ רסעאן עליאן. מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר אורי גורדין ימונה למח"ט הנח"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הודיע היום (חמישי) כי אל"מ רסעאן עליאן ימונה לתפקיד מפקד חטיבת גולני, ויחליף בתפקידו את אל"מ יניב עשור. בכך, יהפוך עליאן לדרוזי הראשון שמפקד על החטיבה. לזכותו של אל"מ עליאן, תושב שפרעם נשוי ואב לבן, נרשם עבר מבצעי מפואר. הוא פיקד בעבר על גדוד דוכיפת בחטיבת כפיר, שימש סגן מפקד חטיבת גולני, מפקד החטיבה המרחבית מנשה ובתפקידו הנוכחי הוא סגן מפקד אוגדה 36 (רמת הגולן). המינוי טעון אישור שר הביטחון משה יעלון. בנוסף לעליאן, החליט גנץ על מינויים נוספים בצמרת הצבאית: אל"מ אורי גורדין, שהיה בעבר מפקד סיירת מטכ"ל, ימונה למח"ט הנחל, אל"מ יאיר ולנסקי ימונה למח"ט עקבות הברזל, אל"מ יורם כנפו ימונה למפקד עוצבת "גולן" ואל"מ ששי עקה ימונה למפקד עוצבת "קלע דוד".

בחירת המפקד הבא של חטיבת גולני עוררה מתיחות בצמרת צה"ל. באופן מסורתי, במטה הכללי יושבים לא מעט אלופים נושאי כומתה חומה שרצו להשפיע על זהות מחליפו של אל"מ יניב עשור בראש החטיבה האגדית. כיום, בצמרת הצבא נותר קצין אחד נושא כומתה חומה והוא סגן הרמטכ"ל הנוכחי האלוף גדי אייזנקוט, שמוגדר כמועמד מוביל לרשת את הרמטכ"ל הנוכחי גנץ. לדעתו הייתה השפעה רבה על דיוני שיבוץ תפקידים (סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף יאיר נווה, אף הוא נושא כומתה חומה, יצא לחופשה ללא תשלום עד להכרעה בשאלת הרמטכ"ל הבא - א"ב).

פרט לעליאן, התחרו על התפקיד אל"מ דוד זיני ואל"מ עמית פישר. לקראת ההכרעה בשאלה מי מבין הגולנצ'יקים ייבחר לתפקיד היוקרתי, טענו קצינים בכירים בחטיבה, נוצר מתח משמעותי בין אייזנקוט לאלוף פיקוד צפון האלוף יאיר גולן. הראשון המליץ למנות לתפקיד את אל"מ עמית פישר, גולנצ'יק בכל רמ"ח איבריו שמוכר לא רק כלוחם ומפקד נועז אלא גם כאסטרטג שפיקד ביד רמה על חטיבה 769 באוגדה 91 על גבול לבנון. מנגד, גולן מעדיף את אל"מ זיני, מפקד יחידת אגוז בעבר, שבו הוא רואה אחד המפקדים האמיצים שגדלו בחטיבה. בסופו של דבר, כאמור, נבחר לתפקיד עליאן שלא נתמך על ידי איש משניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully