וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההפסד - דרעי תוקף: "הליכוד כשל טוטאלית"

23.10.2013 / 22:18

יו"ר ש"ס לא הסתיר את מורת רוחו מההפסד של מועמדו משה ליאון בירושלים, וטען כי "הברית" עם הליכוד-ביתנו כשלה: "הצד השני לא הביא כלום". הוא קרא לאלי ישי לשתף עמו פעולה

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

האכזבה מכישלונו של משה ליאון במערכה על ראשות עיריית ירושלים מעוררת הדים, גם בקרב "הברית": "הליכוד ביתנו כשל באופן טוטאלי, הקשר עם אביגדור ליברמן לא סיפק את הסחורה", כך אמר הערב (רביעי) יו"ר ש"ס אריה דרעי אחרי ההפסד של מועמדו לניר ברקת. "ש"ס הביאה את כל מי שהיא יכולה, 35 אלף קולות - וכל הקולות הלכו למשה ליאון, הצד האחר לא הביא את הסחורה", אמר דרעי בהתייחסו לכך שליאון נתמך גם על ידי הליכוד-ביתנו.

בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" האשים דרעי את הפלגים בציבור החרדי, בהם חסידות גור ואנשי הרב שמואל אוירבך - שהעניקו תמיכה שקטה לניר ברקת. "אחוז ההצבעה היה נמוך", המשיך דרעי, "אם תחבר את עשרת אלפים הפתקים הלבנים שגילינו בקלפי ושבעת אלפים הקולות שהלכו למועמד אחר - תעשה חשבון, ביחד היינו מנצחים". הוא גם העריך כי למרות זאת, תיכנס ש"ס לקואליציה במועצת העיר: "ניר ברקת הוא לא אויב של הציבור החרדי, הוא לא יאיר לפיד או צורר היהודים".

אף שהמתיחות בין יו"ר ש"ס וח"כ אלי ישי עודנה ניכרת, במהלך הראיון קרא לו דרעי לשתף עמו פעולה. "אני קורא לכולם, ללא יוצא מן הכלל, כולל ידידי וחברי משכבר הימים וגם היום, הרב אליהו ישי. מקומך איתנו ביחד, המקום הוא לא להיות נפגע אלא לעבוד ביחד בשיתוף פעולה מלא. מגיע לו לקבל את המקום המכובד שלו בכותל המזרח של ש"ס", אמר. בתשובה לשאלה אם הוא יכול להבין את המקום שבו נמצא כעת ישי ענה דרעי: "אני מבין את התחושה של אדם שהיה יו"ר ש"ס הרבה שנים, אבל לא אני החלטתי, מי שהחליט זה מרן. אני רוצה שהוא ישתף איתנו פעולה והוא יקבל את מלוא ההערכה והכבוד".

חרף ההפסד בירושלים, דרעי יכול לרשום לעצמו הישג משמעותי בשאר הארץ. ש"ס רשמה זינוק של כ-20% בכוחה של המפלגה בממוצע הארצי. כך לדוגמה זכתה ש"ס במנדט נוסף בירושלים ובכך הפכה לשנייה בגודלה בעיר. בקריית שמונה ובחיפה הכפילה המפלגה את כוחה, באשקלון, ש"ס שילשה את כוחה, ובתל אביב שמר דרעי על כוחה של הסיעה מול מפלגה נוספת שהתמודדה מולה.

עוד באותו נושא:
המטאור שהתרסק: האכזבה מלפיד השפיעה על הבחירות
רק שתי נשים ניצחו בבחירות לרשויות המקומיות
פרשנות: ליברמן ודרעי כבר לא מנהלים את המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully