וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם קרי ברומא: "שלום דורש הכרה הדדית"

23.10.2013 / 17:32

ראש הממשלה ושר החוץ האמריקני צפויים לדון שבע שעות בתהליך השלום עם הפלסטינים ובמגעים עם איראן. זאת, לאחר שהשבוע נועדו צוותי המשא ומתן הישראלי והפלסטיני ארבע פעמים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד אחר הצהריים (רביעי) עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בשגרירות האמריקנית ברומא, בירת איטליה. הפגישה בין השניים החלה בשעות הצהריים והיא צפויה להימשך אל תוך הלילה. שני האישים פינו כשבע שעות מלוח הזמנים שלהם לטובת הפגישה, שתעסוק בשני נושאים עיקריים: המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית, והשיחות בין המעצמות לבין איראן בנושא הגרעין.

אש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ג'ון קרי ברומא. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
קרי ונתניהו ברומא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הפגישה מגיעה לאחר שבוע שבו הואץ המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, כאשר צוותי המשא ומתן משני הצדדים נפגשו ארבע פעמים בימים האחרונים – כולל פגישה שנערכה אתמול בירושלים בין שרת המשפטים והממונה על המשא ומתן מצד הממשלה, ציפי לבני, לראש הצוות הפלסטיני, סאיב עריקאת.

בפגישה ברומא משתתפים, מלבד קרי ונתניהו, גם השגריר האמריקני בישראל, דן שפירו, ומקבילו הישראלי בוושינגטון, רון דרמר. כמו כן, הגיעו לשגרירות השליח המדיני של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, והיועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן. גורמים בסביבת ראש הממשלה אומרים כי למרות נוכחות היועצים הבכירים והשגרירים, חלק נרחב מן הפגישה בין נתניהו לקרי תתקיים בארבע עיניים בלבד. השליח המדיני האמריקני, מרטין אינדיק, שהשתתף בפגישה בין לבני לעריקאת, נשאר בירושלים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
לבני, עריקאת וקרי בוושינגטון/AP

לפני שנכנס לתוך מבנה השגרירות כדי להיוועד עם קרי, אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא וקרי דנים במשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית "כמעט כל יום" והוסיף כי "שלום בין הצדדים דורש הכרה הדדית של שתי מדינות לשני עמים, לשני הלאומים" – רמז לדרישתו הקבועה מן הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. נתניהו שב גם על המסר הקבוע שלו בנושא איראן, לפיו האיראנים יכולים לפתח פצצה בתוך זמן קצר אם יחליטו על כך, ולכן אין להקל מעליהם את הסנקציות לפני שיפעלו לפירוק תכנית הגרעין הצבאית שלהם. נתניהו אמר דברים דומים גם אמש בפגישתו עם ראש ממשלת איטליה, אנריקו לטה.

קרי אמר במסיבת עיתונאים שערך שלשום בפריז, בירת צרפת, כי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים הואץ בימים האחרונים, וכי עד כה נערכו 13 "פגישות רציניות" בין הצדדים. הוא הדגיש כי במהלך הפגישות עלו כל נושאי הליבה של הסכסוך. קרי ציין גם כי הוא רואה בחיוב מעורבות של מדינות ערב בתהליך, והזכיר בהקשר הזה את יוזמת השלום של הליגה הערבית, שבמסגרתה מציעות כלל מדינות ערב להכיר בישראל ולחתום עמה על הסכם שלום, במסגרת פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. קרי כינה את היוזמה "חזון ששווה להיאבק עבורו".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

עוד על תהליך השלום
המשא ומתן עולה הילוך: שלוש פגישות בארבעה ימים
ב-29 באוקטובר: שחרור שני של אסירים פלסטינים
מרקל: ”על ישראל לרסן את הבנייה בהתנחלויות”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרי דאג להזמין לנתניהו עוגת יום הולדת. רומא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully